Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Milá Malalaj, nechtěli jsme tě postřelit, ale museli jsme, píše Taliban

"Přál bych si, aby se to nikdy nestalo," napsal jeden z velitelů pakistánského Talibanu Adnan Rašíd v dopise školačce Malalaj Júsufzaiové, kterou loni na podzim postřelili pákistánští islámští extremisté. Za útok se ale Rašíd přímo neomluvil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 7. 2013 21:38
Re: Za sireni islamu po svete

Trochu ste to popletl s tou historii. Turci nemohli rozsirit islam v Severni Africe i kdyby chteli, protoze tenkrat turecka rise neexistovala.. Turci prisli s Turkestanu mnohem pozdeji a prijali sice islam, ale podle arabu jen povrchne a muslimsti arabove je povazovali za nepratele a utlacovatele. Protoze islam vznikl az 600 let po krestanstvi, byly zeme stredniho vychodu . severni Afriky a Spanelska krestanske. Ovsem svoji orientaci na sireni viry ohnem aq mecem se jim podarilo za pouhych 100 ci 150 let si podrobit tyto zeme a obratit je na Islam. Sami muslimove trvrdi, ze sveho vrcholu dosahla islamska kultura prave ve Spanelsku za jehoz navrat se dodnes modli v mesitach.  Bosnaci jsou slovane, kteri prijali islam a srbove zabijeli nejen slovanske muslimy, ale i slovanske katolicke chorvaty. Samozrejme vy jak se zda povazujete za slovana jenom toho, kdo je pravoslavne viry.

0 0
možnosti

18. 7. 2013 22:20
Re: Za sireni islamu po svete

To bylo k prispevku Petr Min, ale s nejakeho duvodu se to umistilo tady.. Jinak turci mohli ovladnout tak snadno tak velky kus Evropy, protoze rozhadana a nesjednocena EVropa, kdy jeden podrazel druheho a mel radost, ze to turci natreli tomu druhemu a nechapal, ze na nej dojde take, to snad ovsem neni nic noveho. Kdyz turci dobyvali Byzanc a oblehali Istambul (Alexandrii), pres prosby o pomoc nikdo v Evrope nehnul ani prstem. Kdyz zabirali rakouskou risi a trhali ji kus po kuse, tak Luter hlasal, ze je to spravny trest a francousi davali ukryt v pristavech tureckemu lodstvu a piratum. Dokonce i cesti pani zkouseli, zde by jim turci nepomohli, do Prahy prijela turecka delegace a za pomoc jim nabizeli Styrsko. Teprve,kdy turci stali u Vidne, tak to doslo i nemeckym protestantum  spolu s polaky se podarilo turky porazit. V te dobe jiz cesi bojovali na strane cisare, pri obrane se vyznamenal cesky slechtic Kaplir a i padl v cele sve utocici eskadrony rytmistr Michael Zizka s Trocnova.

0 0
možnosti

18. 7. 2013 19:03
Museli jste?

Kulka do hlavy mladé dívky jako argument v debatě o právu na vzdělání. Nestačí? Přitvrdíme.

Ozbrojený útok na autobus se studentkami v Pákistánu a následně na nemocnici, kde poskytovali pomoc několika přeživším. Nedáte si říct? Přitvrdíme.

Bestiální povraždění a upálení žáků církevní školy a jejich učitele v Nigerii. A dál ... ?

Z historie známe dost příkladů kdy a proč byli pronásledováni a vražděni studenti, učitelé, inteligence. Bylo tomu tak vždy a tam, kde se vzělání báli víc jako meče. Proto jsou období v dějinách lidstva a místa ve světě, kde se proti vzdělání a právu na něj bojuje. I dnes. Krvavě a skutečným mečem.

Pamatujme si to. Pokud opravdu museli, tak je to ještě horší, než  jsme si doposud mysleli.

0 0
možnosti

18. 7. 2013 17:00
21. století na děti se nestříli

tupouni

0 0
možnosti

18. 7. 2013 16:46
ja te milacku nechtel zmlatit ale to je pro tvoje dobro

kdybys mi udelala poradnou snidani,bez odmlouvani tak se to nestane,, ja te miluji a pokud na tebe mila vztahnu ruku, je to pro tve dobro, a uz to neudelam,........

0 0
možnosti

M. Graf

18. 7. 2013 16:14
Střelili jsme tě pro tvé dobro

to je fakt myšlení nebo spíš nemyšlení...

0 0
možnosti

18. 7. 2013 16:03
Za sireni islamu po svete

vlastne mohou Turci. Zasvinili severni Afriku a ted to bezi samospadem.

Srbove nechali zbytky Turku v Bosne atd..

0 0
možnosti

18. 7. 2013 15:18
pane Holiči jste pomýlený

Taliban neprosazuje nejfanatičtější variantu islámu proto, že na něj někdo útočí. Taliban byl dlouho před drony. Taliban není osvoboditel , leda v jeho vlastních očích proti nevěřícím.

že nevidíte rozdíl v úmyslu útoku, ale porovnáváte pouze následky, to je pak jakákoliv debata nemožná. Pak by Taliban klidně mohl být mírová holubička a Škoda a.s. největší nepřítel, protože za rok se v těch autech zabije možná i víc holčiček než zvládne Talib. 

Co se týče akce v afgánistánu, máte pravdu. Proč bychom to my měli platit. Talibové by vybili zbytek inteligence, holčičky uvrhli do středověku, chlapečky hezky na politická školení, mezitím zničení veškeré historie, umění a filosofie, protože vše důležité je už v Koránu. Pak by tímto mírumilovným způsobem mohli v plné síle působit na jaderný Pakistán. A až se dostanou k atomové bombě, pak teprve uvidíte tu krásu islámu.

Nicméně nepochybuji, že se pak objeví zase nějakej Kuba a bude tu mlít pantem, jak za to může USA a všichni "žoldáci".

0 0
možnosti

18. 7. 2013 21:52
Re: pane Holiči jste pomýlený

No nekterym lidem vadi, ze vojaci NATO znicili vsechny vycvikove tabory, kde se teroriste s celeho sveta cvicili k utokum na cile na zapade. Proto si preji, aby se vojaci stahli a tyto tabory mohli byt obnoveny. Samozrejme jadro Talibanu tvori pakistansto pastove, ale jinak v jejich radach bojuji dobrovolnici s ruznych zemi..

0 0
možnosti

18. 7. 2013 14:10
Dojemný list...

"My sme ťa nechceli zabiť, ale museli sme..." toto by sa mohlo stať sloganom islamu. Preložené do našej reči: "My sme mierumilovní ľudia a nechceme ľudí zabíjať. Ale čo nám iné zostáva, keď nám to islam a Mohammed prikazuje."

0 0
možnosti

J. Holič

18. 7. 2013 13:38
Otázka

Otázka ohledně bezpilotního letounu je ukázka Talibanské demagogie, která je ovšem jistě úspěšná při nabírání nových členů. Odpověď na otázku totiž zní: "Pokud by byla zabita bezpilotním letadlem proto, že podporovala vzdělávání žen, pak by okolo toho byl určitě podobný (ne-li větší) humbuk" :-) Ale pokud vím, civilní oběti bezpilotních letadel neumírají proto, že chodí do práce a nikomu neubližují, ale prostě proto, že mají smůlu a následky nepřesnosti nebo chyb padly na ně. Talibanci ovšem útočili na tu holku cíleně a nejednalo se o žádný omyl.

0 0
možnosti

18. 7. 2013 14:15
Re: Otázka

jak by bylo vám kdyby ve vaší zemi létali dálkově řízené stroje z jiné země a hledali  kořist na kterou svrhnou bomby a omylem zasáhli a roztrhali vaše děti jdoucí třeba do školy jinak s názory té dívky souhlasím ale neoddiskutovatelnou pravdou je také to že okupace Iráku a Afghánistánu je nezákonná podložená vykonstruovanou mediální kampaní čím víc bude západ intervenovat tím víc bude ke všemu odhodlaných teroristů

0 0
možnosti

18. 7. 2013 13:26
Studovat jakousi knihu?

Takových bylo napsáno mnoho,tak proč jen tu jedinou?Co takhle Talmud?Letopočet mohamedánů začíná číslem 15,proto jednají asi stejně,jako se jednalo v našich zemích v těchto letech.

0 0
možnosti

18. 7. 2013 14:04
Re: Studovat jakousi knihu?

Talmud se studuje souběžně s ostatním vzděláváním, zatím co Korán se studuje jako hlavní učební předmět - žák nemusí umět počítat, znát zeměpis a další  předměty, hlavní je, když zná Korán. Co se to stalo se zeměmi, které byly na vyšší úrovni, než Evropa, než tam převládlo toto scestné učení.

0 0
možnosti