Diskuze
Strojvedoucí měl brzdit už čtyři kilometry před zatáčkou, říkají dráhy
Děkujeme za pochopení.
ETCS a ASFA
Nebudu komentovat odboráře, ti jsou všude stejní a jejich poznámky taky. Je mi jasné, proč je někde ETCS a někde jen ASFA, ale... Končí-li na trati funkce ETCS, bylo by logické, že skončí maximální rychlost, kterou ETCS dovoluje. A mělo by to být ještě v místech, do kterých ETCS "vidí" aby bylo zaručeno, že do ASFA úseku přijede maximálně povolenou rychlostí, kterou ASFA dovoluje a nebo se ještě na konci ETCS úseku automaticky zastaví (pokud tuto rychlost překročí). Pokud tomu tak není, je chyba na straně těch, kteří přechod ETCS/ASFA projektovali a pak značný díl spoluodpovědnosti nesou dráhy. Pokud vlak projel přechodem ETCS/ASFA maximální povolenou rychlostí ASFA úseku a pak zrychlil, je asi větší část viny na straně strojvedoucího. Podívejte se na mapu (Bing, ne Google, ta je starší). Je to velmi dlouhý rovný nový úsek s řadou tunelů a pak poměrně ostrý oblouk (asi 80°). Bylo by zajímavé vědět, kde ETCS úsek končí a kde a jak jsou omezeny rychlosti.
Až b ude vše zabezpečeno
Tak tam nebude třeba žádných sreojvůdců, odboráři.
M. Komárek
Re: Až b ude vše zabezpečeno
odboráři se začnou vyskytovat mezi ajťáky. Odbory jsou nesmrtelné stejně jako myšlenky komunismu ... :-(
U nás každý tramvaják ví
No nevím, u nás teda každý tramvaják ví, že když pojede moc rychle na výhybku nebo do ostřejší zatáčky, tak vykolejí nebo soupravu dokonce převrátí. Ach ti špaňeláci ...
M. Komárek
Re: U nás každý tramvaják ví
bylo u nás těch nehod tramvají málo, kdy v kabině byl místo řidiče debil? Co ta 22 na Karláku? Jak vám chutná španělský ptáček? :-)