Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Strojvedoucí měl brzdit už čtyři kilometry před zatáčkou, říkají dráhy

Španělská policie formálně v pátek zadržela strojvedoucího vlaku, který ve středu ve vysoké rychlosti vykolejil poblíž Santiaga de Compostela, a obviní ho z nedbalosti při řízení. Strojvedoucí vlaku odmítl podle policie odpovídat na otázky vyšetřovatelů. Ti začali zkoumat obsah černých skříněk, které by měly odhalit, co se dělo těsně před nehodou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

28. 7. 2013 21:17
ETCS a ASFA

Nebudu komentovat odboráře, ti jsou všude stejní a jejich poznámky taky. Je mi jasné, proč je někde ETCS a někde jen ASFA, ale... Končí-li na trati funkce ETCS, bylo by logické, že skončí maximální rychlost, kterou ETCS dovoluje. A mělo by to být ještě v místech, do kterých ETCS "vidí" aby bylo zaručeno, že do ASFA úseku přijede maximálně povolenou rychlostí, kterou ASFA dovoluje a nebo se ještě na konci ETCS úseku automaticky zastaví (pokud tuto rychlost překročí). Pokud tomu tak není, je chyba na straně těch, kteří přechod ETCS/ASFA projektovali a pak značný díl spoluodpovědnosti nesou dráhy. Pokud vlak projel přechodem ETCS/ASFA maximální povolenou rychlostí ASFA úseku a pak zrychlil, je asi větší část viny na straně strojvedoucího. Podívejte se na mapu (Bing, ne Google, ta je starší). Je to velmi dlouhý rovný nový úsek s řadou tunelů a pak poměrně ostrý oblouk (asi 80°). Bylo by zajímavé vědět, kde ETCS úsek končí a kde a jak jsou omezeny rychlosti.

0 0
možnosti

31. 7. 2013 1:39
Re: ETCS a ASFA

no na googlemaps je videt ta trat rozestavena...

0 0
možnosti
SS

27. 7. 2013 8:03
Až b ude vše zabezpečeno

Tak tam nebude třeba žádných sreojvůdců, odboráři.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

27. 7. 2013 8:19
Re: Až b ude vše zabezpečeno

odboráři se začnou vyskytovat mezi ajťáky. Odbory jsou nesmrtelné stejně jako myšlenky komunismu ... :-(

0 0
možnosti
JP

26. 7. 2013 21:44
U nás každý tramvaják ví

No nevím, u nás teda každý tramvaják ví, že když pojede moc rychle na výhybku nebo do ostřejší zatáčky, tak vykolejí nebo soupravu dokonce převrátí. Ach ti špaňeláci ...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

27. 7. 2013 8:43
Re: U nás každý tramvaják ví

bylo u nás těch nehod tramvají málo, kdy v kabině byl místo řidiče debil? Co ta 22 na Karláku? Jak vám chutná španělský ptáček? :-)

0 0
možnosti