Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rusnok: Důvěru k tomu, abychom mohli vládnout, nepotřebujeme

I bez získání důvěry ve Sněmovně může úřednický kabinet podle ústavy vládnout dál třeba několik měsíců v demisi, řekl premiér Jiří Rusnok serveru Aktuálně.cz. Argumentoval například vládou Mirka Topolánka, která fungovala v demisi přes čtyři měsíce. Poslanci budou jednat o důvěře Rusnokově vládě na schůzi od středy 7. srpna. ODS a TOP 09 budou podle svých zástupců hlasovat proti, ČSSD, KSČM i VV budou o podpoře kabinetu ještě jednat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Holič

5. 8. 2013 9:06
Podstata

Děsí mě, že se tolik při debatách o důvěře mluví o tom, zda má vláda dobrý program a nebo že je lepší než..... Podstatou přeci je, že takto vzniklá vláda  už z principu nesmí získat důvěru. K.Peake se třeba vyjádřila, že pokud by se ukázalo, že 101 bývalé vlády už neplatí, pak že bude přemýšlet o tom, kdo je pro ni přijatelnější, zda Rusnok, nebo Sobotka. I když je pro mě, jako pro pravicového voliče, Sobotka dost velký problém, v principu nevidím důvod, proč by (v případě, že by sehnal podporu) nemohl vést další vládu - jeho poslanci byli zvoleni a nebude vytvářet loutkovou vládu pro prezidenta. Při té představě mě je sice nevolno, ale pokud tu podporu bude mít, budu to respektovat. Naproti tomu Rusnokova vláda nevzešla z voleb a je jen prodlouženou rukou SPOZ a Zemana, takže ta nikdy podporu získat nesmí, i kdyby byl Rusnok Dalajláma.

0 0
možnosti

M. Komárek

3. 8. 2013 23:47
Re: Pruner:

v některých průzkumech dokonce náš stát vychází jako nejlepší v celé EU z hlediska pádu lidí do sociální nouze. Mě by zajímal nějaký světový průzkum v nespokojenosti. To bychom zajisté zvítězili ...

0 0
možnosti

M. Komárek

3. 8. 2013 23:47
Re: Pruner:

opět se vlákno "přetrhlo"

0 0
možnosti

3. 8. 2013 21:28
Je uplně jedno, jaký mají program

Je to jako by se vloupali do fabriky, vyhnali vedení, zaujali jejich místa a pak se chlubili, že oni jsou ti praví odborníci, že oni to budou řídit lépe.

Prostě tam nemají co dělat.

0 0
možnosti

4. 8. 2013 12:55
Re: Je uplně jedno, jaký mají program

Když to budeme brát touto logikou, tak Havel se zase v listopadu 89 vloupal k moci.

Bývalou vládu si nepřeje drtivá většina národa.

Osobně budu rád, když tam pan Rusnok bude co nejdéle. Bude větší klid na práci. Prosperita státu není zásluhou těch co vládnou, ale těch co pracují.

0 0
možnosti

3. 8. 2013 21:15
Rusnokova přísaha!

Rusnok, v zádech se Zemanem, nám všem vzkazuje, důvěřujte nám nebo nedůvěřujte, my stejně neodejdeme.

0 0
možnosti

M. Komárek

3. 8. 2013 20:29
Pruner: "Milionům lidí se žije těžce"

Pane kolego, nepadejte na dno bulváru. Kolik je těch miliónů z celkových deseti? Kde jsou? Několik průzkumů jasně prokázalo, že sociální situace i těch nejméně majetných v ČR je velmi daleko od nějaké bídy či nouze, nůžky tu jsou rozevřeny velmi málo. Máte tohle zapotřebí? Vy si myslíte, že by se zase ty nůžky měly zavřít jako za bolševika? Ale ani tehdy se to nepovedlo ...

0 0
možnosti

3. 8. 2013 21:41
Re: Pruner:

Máte pravdu pane Komárku, moje matka před lety, když jsme si jako děti za bolševika stěžovali, že nám něco chybí, vždy říkala, vy vůbec nevíte co je bída, vy nevíte, jak těžce se žilo za války a po válce  a po tom když padly peníze a byo vše na lístky.

Já usilovně hledám ve svém okolí ty, o kterých jsem si myslel, že chdší mohou být. ale ty často potkávám s plnými košíky, před Kauflandem nebo Albertem. Dnes, když se někoho zeptáte, jak se má, tak 90% z nich vám odpoví, že špatně. Je to totiž takový český kolorit tvrdit, že se mají špatně, možná proto, aby jim náhodou někdo nezáviděl, kdyby řekli, že se mají dobře.     

     Jeden opravdový kamarád, který se má i jako důchodce dobře, a vždy to každému i řekl, když se ho zeptali, se už bojí  pomalu to tvrdit, neboť má obavu, aby ho někdo náhodou neinsultoval, že on důchodce se přece nemůže mít dobře, když všude levicová opozice tvrdí, že důchodci tlučou bídu. Musím dodat, že kamarád je zapřísáhlým nestraníkem.

0 0
možnosti

3. 8. 2013 18:24
Papagaj

konečně začal ukazovat svoje pravé barvy a breptá jako opilec z Vysočiny !!

0 0
možnosti

3. 8. 2013 18:17
Hmm,

arogance moci. Doufám, že ho to jednou bude dost bolet.

0 0
možnosti

3. 8. 2013 17:10
ale

No jo, ale co kdyz narod ztrati duveru Rusnokovy vlady ? Bude mit vlada pravo, si vybrat jiny narod?

0 0
možnosti

3. 8. 2013 16:38
Podtrženo a sečtěno

Pan Rusnok vlastně nechtíc přiznal barvu. Za roli premiéra i když nebude důvěra bude vládnout dál a za odměnu dostane pak trafiku v ČNB. Není to podnět pro "spravedlivou" policii a SZ ???!!!

0 0
možnosti

3. 8. 2013 16:48
Re: Podtrženo a sečtěno

Jako vtip dobry :-) alespon je uprimny, ne? Lepsi nez Dluhoslav Sobotka.

0 0
možnosti

3. 8. 2013 16:14
Malo by prísť ku zmene Ústavy

To je zaujímavé - Zeman tu demontuje písané i nepísané ústavné zvyklosti, a ľudia sa bavia, či tá alebo oná vláda bola/je lepšia ako iná.

Zeman účelovo a s plným vedomím, že vláda nezíska dôveru, ustanovil nejakých pajácov, ktorí si teraz myslia, že sa stali bohmi.

Politické strany naprieč politickým spektrum by sa však mali dohodnúť na novele Ústavy, ktorá vláde povolí prijímať AKÉKOĽVEK rozhodnutia len tak takej vláde, ktorá získala dôveru - s výnimkou akútneho ohrozenia štátu, životu a majetku. Vláda bez dôvery parlamentu by mohla tak akurát kúriť (topit) a svietiť. Nič viac.

0 0
možnosti

J. Holič

5. 8. 2013 8:52
Re: Malo by prísť ku zmene Ústavy

Souhlas. Nejčastěji se mluví o té variantě, že vládnout začíná až vláda, která získá důvěru PS. Myslím, že tím by se mnohé vyřešilo.

0 0
možnosti