Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Česko je opatrné, případný zásah v Sýrii nechce

Česká republika se staví rezervovaně k možnému mezinárodnímu vojenskému úderu v Sýrii, vyplývá to z prohlášení ministerstva zahraničí. Česká republika podle něj připomíná, že nadále považuje za jediné účinné řešení syrského konfliktu cestu diplomatickou a mírovou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

29. 8. 2013 7:19
Občanská válka v Syrii musí být ukončena všemi prostředky!

U rezervovanosti ČR nic nového pod sluncem. Už při zásahu v bývalé Jugoslávii, kde také probíhala občanská válka Srbů, Chorvatů, Slovinců, Černohorců a Bosňanů, kterou řídil z bělehradu komunista Miloševič. Tenkrát byla česká politická scéna také rozdělená. Kdyby však k zásahu NATA tenkrát nedošlo, dodnes by tam ta občanské válka probíhala a mrtvých by byly statisíce.

        Stejné je to i dnes v Sýrii, kde se řežou muslimové s muslimy, ale jedni jsou alavité, druzí sunité a přizvukují jim, na obě strany, i daší odnož islámu, šijité. Také se navzájem obviňují, kdo začal s chmickými zbraněmi, jako v té Jugoslávii, každá velmoc podporuje jinou stranu sporu atp., takže ukončení občanské války a vyvražďování by ale mělo být pro všechny prioritou

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

29. 8. 2013 8:10
Máte pravdu

skutečně nechápu kritiky elegantní a rychlé likvidace Miloševičovi armády. Tento zásah skutečně vyřešil mnohé a zachránil tisíce lidí. Nazývat agresí vojenský zásah proti armádě vraždící vlastní obyvatelstvo svědčí o tom, že v hlavách mnohých bolševiků práva totalitního státu jsou vnímána stále podstatně výše, než práva lidská či občanská.

0 0
možnosti
PK

29. 8. 2013 4:09
Jak pravil Švejk:"Válka muší bejt, to dá rozum".

Ale protože furt prej neni jasný, kdo ty chemický zbraně vlastně použil, v

duchu fairplay, aby to bylo spravedlivý, zbombardovat obě strany.

0 0
možnosti
TP

28. 8. 2013 23:32
ROZHOVOR SYRSKÉHO PREZIDENTA PRO DENNÍK IZVESTIA (zkrácené)

http://www.chelemendik.sk/Rozhovor_syrskeho_prezidenta_Assada_pro_denik_Izvestia_VLASTNIHL_815322488.html

27.8.2013 - Otázka: ...Jaká část země je pod kontrolou rebelů?

Prezident al-Assad: Z našeho pohledu se nejedná o záležitost označování oblastí, zda jsou pod kontrolou rebelů nebo vlády. Bojujeme proti teroristům pronikajících do jednotlivých regiónů, měst a do jejich okrajových části. Způsobují zmatek, demolují, kradou, ničí infrastrukturu a zabíjejí nevinné civilisty jen proto, že odsuzují jejich chování. Armáda se mobilizuje do těchto oblastí spolu s bezpečnostními silami s cílem vykořenit teroristy a ti, kteří přežijí se přesouvají do jiných oblastí.

Naše úloha, která se vleče kvůli přílivu velkého množství teroristů z jiných zemí – řádově se odhadují na desítky tisíc. Dokud budou i nadále dostávat finanční a vojenskou pomoc, budeme proti nim bojovat. MOHU POTVRDIT, ŽE NEEXISTUJE PŘÍPAD, KDY BY SYRSKÁ ARMÁDA, KTERÁ VSTOUPILA NA URČITÉ MÍSTO, NEDOKÁZALA TYTO TERORISTY ELIMINOVAT.

0 0
možnosti
TP

28. 8. 2013 23:32
Re: ROZHOVOR SYRSKÉHO PREZIDENTA PRO DENNÍK IZVESTIA (zkrácené)

Otázka: Ale západní mainstreamové média tvrdí, že teroristé ovládají 40-70% území Sýrie. Jaká je realita?

Prezident al-Assad: Na světě není armáda, která by mohla být přítomna se svou výzbrojí v každém koutě dané země. Teroristé toho využívají a narušují oblasti, kde není armáda. Pronikají z jedné oblasti do druhé a my budeme s velkým úspěchem pokračovat v jejich odstraňování. Proto opakuji, problémem není velikost území, do kterého se infiltrují, PROBLÉMEM JE NEUSTÁLÝ PŘÍLIV TERORISTŮ ZE ZAHRANIČÍ.

....Může syrská armáda vstupovat do všech infiltrovaných oblastí a porazit je? Celkem jistá odpověď je ano, armádě se to vždy podařilo a daří se i nyní. Ale nějakou dobu to trvá, protože takovéto typy válek nekončí hned a jako takové přinášejí velké oběti. A i když vykořeníme všechny teroristy, budeme muset za to zaplatit vysokou cenu.

0 0
možnosti
TP

28. 8. 2013 23:26
Útok na Sýrii by byl NEJNEPOPULÁRNĚJŠÍ válkou všech dob

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/2613-utok-na-syrii-by-byl-nejnepopularnejsi-valkou-vsech-dob

Třikrát vice Američanů podporovalo americké zapojení do Vietnamské války v její nejhorší době. Což ilustruje, jak všeobecně nepopulární by takovýto krok. Korporátní tisk opakovaně podstrkuje námět, že Obama musí svou „červenou linii“ překročit, aby si uchoval tvář a zachránil věrohodnost.

Věrohodnost u koho? Určitě ne u Amerického lidu – z něhož jen 9 PROCENT podle průzkumu Reuters a Ipsos INTERVENCI DO SÝRIE podporuje. Pokud by Obama Spojené státy do konfliktu se Sýrií zatáhl, byla by to nejnepopulárnější válka v historii této země.

V květnu 1971 si 28 PROCENT Američanů pořád myslelo, že POSLAT VOJSKA DO VIETNAMU bylo správné rozhodnutí.

I přes tu předpověditelnou nekalost, byla Obamova INTERVENCE DO LIBYE v roce 2011 podporována relativně vysokými 47 PROCENTY Američanů, zatímco zpočátku INVAZI DO IRÁKU jich podporovalo 76 PROCENT a ÚTOK NA AFGHÁNISTÁN podporovalo 90 PROCENT.

0 0
možnosti
RS

28. 8. 2013 23:44
Re: Útok na Sýrii by byl NEJNEPOPULÁRNĚJŠÍ válkou všech dob

Tohle je taky dobrý...

V nemocnici ve státě Tennessee na území USA byli lékaři velmi překvapeni případem Nicka Wooda (57), který přišel se závažným problémem.Po 23 let nemohl spát na zádech a dělalo mu problém překulit se z boku na bok.Nick Wood pracoval jako dřevorubec a problémy se spaním ho přivedli až na hranu nezaměstnanosti.Po důkladném vyšetření lékaři zjistili, že Nick Wood má v zádech zaseknutou a zcela zarostlou dřevorubeckou sekeru, která vyčnívala o 5 centimetrů nad hranu páteře a nedovolovala překulení z levého boku na pravý.

0 0
možnosti
AA

A. Aichou 126

28. 8. 2013 21:43
Vtipné

Čechy teď absolutně nikdo nemůže brát vážně. Prezident je duševně nemocný ožrala, který vyštípal vládu a dosadil si tam svoje kamarády. A ti jsou teď "opatrní". Ať si sami odtáhnou do Sýrie, mohli by je tam, v čele s ovarem, zastřelit.

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 21:52
Re: Vtipné

čechy vážně nebral svět nikdy:-)

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 21:16
Paul Craig Roberts: Válečný zločin. Nacistického kalibru

„Washington a jeho loutkové vlády Británie a Francie se znovu chystají vybarvit jako kriminálníci. Image Západu jako válečného zločince není obrázkem z propagandy, namalovaným nepřáteli Západu, nýbrž portrétem, který si Západ maluje sám. Britský deník Independent píše, že Obama, Cameron a Hollande se o minulém víkendu dohodli napadnout dvou týdnů syrskou vládu křídlatými raketami, ač pro to nemají souhlas OSN a neexistuje ani jediný důkaz pro tvrzení Washingtonu, že by syrská vláda použila chemické zbraně proti ´povstalcům´, Washingtonem podporovaným zahraničním silám, které se snaží svrhnout syrskou vládu.“ - http://jdem.cz/5qfa9

Polsko nepředpokládá, že by se jakkoli podílelo na případné vojenské akci v Sýrii. Podle středečního výroku premiéra Donalda Tuska ozbrojený zásah nemůže přinést požadované výsledky a ukončit krizi.

„Naše zkušenosti z této části světa ukazují, že vojenské intervence včetně těch s nejšlechetnějšími záměry jen zřídka přinášejí očekávané výsledky.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

28. 8. 2013 21:47
Re: Paul Craig Roberts: Válečný zločin. Nacistického kalibru

když někdo zastaví zabíjení, tak je kriminálník? Máte zcela zvrácené hodnoty, viz vaše opičí láska k tomu darebákovi Klausovi ...

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 20:41
možná tam přijel pán v tmavejch brejlích s kufrem

řekl povstalcům hoši tohle támhle odpálíte a  potom vám pomůžeme rozbít asada raketama a celé vám to tady spadne do klína necháte nám za to pár sudů toho černýho co máte pod nohama a asada vám samozřejmě necháme oběsíte si ho sami a jak rádi že

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 20:06
Aké sú verzie?

Informácie a dezinformácie:

1.úroveň: Urobil to Asad, aby zlikvidoval povstalcov. 2.úroveň: Urobili to povstalci, pričom obetovali vlastných, aby podozrenie padlo na Asada. 3.úroveň Urobil to Asad, aby zdiskreditoval povstalcov tvrdením Qui bono? Komu to prospelo? 4. Urobili to povstalci, aby mohli povedať: Urobil to Asad, aby nás zdiskreditoval tvrdením Qui Bono? Ešte sa v tom orientujete? Ja už nie :-)

Je to niečo ako: ja viem, že on vie, že ja viem, že on vie, že ja viem, že ... atď.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

28. 8. 2013 20:08
Re: Aké sú verzie?

Asad měl být vojensky zastaven, už když začal masakrovat demonstrující. Tyto otázky by nenastaly a 100.000 lidí mohlo žít.

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 19:55
věřím že i většina obyčejných američanů

je proti dalšímu nesmyslnému válčení ale maj to těžký v policejním státě

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2013 21:37
Ano, jsou velmi proti, a i Itálie už prohlásila, že je proti

.

0 0
možnosti

28. 8. 2013 19:18
Po dlouhých mnoha letech slyším

představitele mé země se rozumně a samostatně  vyjadřovat k dění v zahraničí. Mám radost, že to není má země, kdo podporuje zájmy, které jsou s vysokou pravděpodobností  v rozporu s pravdou, spravedlností a slušností. Jsem rád, že to není má země, kdo volá po nepodložené a silně účelové intervenci.

 Nejsem žádným fandou Asada ani Ruska. Ale nejsem v žádném případě ani na straně mudžahedínů, alkajďanů, fundamentalistů a jiné zlotřilé, mnohdy kanibalistické sběře. Jestliže i Carla Del Ponteová naznačuje, že chemický útok spáchali pravděpodobně sami povstalci, pak by se USA,GB, Francie a další interventi postavili naroveň Hitlerovi. Ten si taky záminky vymýšlel a dokonce to, třeba v případě Polska, dělal i s větší snahou po věrohodnosti.

0 0
možnosti