Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Babišovi se nelíbí inflační doložka k církevním restitucím

Předseda hnutí ANO 2011 Andrej Babiš kritizuje inflační doložku k církevním restitucím. Stát by měl církvím vyplatit během 30 letech celkem 59 miliard korun. Babiš upozornil, že tato částka není pevná, inflační doložka ji může zvýšit, a to vzhledem k oslabování české koruny významně. Babiš to řekl novinářům v Brně. Církevní restituce jsou jedním z hlavním témat při jednáních o nové české vládě. ANO se do voleb stavělo proti změně restitucí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Holič

12. 11. 2013 21:07
:-)

Jen to ukazuje, že je Babiš schopen kecat i ty největší nesmysly, když bude mít pocit, že si tím pomůže. Populista jak řemen. Ano je ideální rybníček pro Zemana - tam se mu budou zase lovit podporovatelé :-)

0 0
možnosti

12. 11. 2013 13:28
A kdo to Babišovi poradil?

takovou blbost? Chápala bych tu omezenou dimenzi přemýšlení od politiků, ale v podnikatelské sféře jsou inflační doložky naprosto běžné u smluv nad 5 let..

Dnešní 100 kč bude mít mizivou hodnotu za 30 let ( v době splatnosti), proto se domlouvají inflační doložky, a jsou naprosto košer, řídí se přesnými výpočty z ČNB, kdo v tom co zase hledá za problém?

0 0
možnosti

12. 11. 2013 13:25
Komunisti nic jiného neuměli a neumí

Jenom bojovat proti církvi!U Babiše to nepřekvapuje!Spíše by mi bylo divné,kdyby v takové vládě setrvali KDU!Zatím to nic neznamená,jestli se Babišovi něco líbí nebo ne!Má ve straně plno lidí,kteří mu to mohou ještě "osladit"!Zatím se ozývají jenom jednotlivci!))))

0 0
možnosti

12. 11. 2013 9:16
Socani

vyjednají kulové a tak to svedou na koaliční partnery. Když byli u vesla nedělali nic darebáci. Chtějí jen vytlouct politický kapitál.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 9:45
Re: Socani

Pane Gryci, ono je každé vyjednávání s utrženými 20,5% u voleb, jako se to podařilo ČSSD, docela složité. Máte ale pravdu v tom, že když byli u vesla socialisté a ministrem financí byl Sobotka a růst HDP byl pomalu 7%, tak by bylo to vyrovnání se s církvemi méně bolestné než nyní, ale ČSSD jaksi neměla a ani dnes nemá žádnou potřebu ani vůli se s církvemi vyrovnat a proto i dnes stále dokola zpochybňuje to, co se po patnáctiletém složitém jednání podařilo státu se 17 církvemi dojednat a podepsat, neboť je jim jasné, že levicový proticírkevní volič by jim to neodpustil.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 9:16
Mne by jen zajímalo kolik aktéři tzv. církevních

restitucí dostali peněz. Když byli ochotni díky tomu dostat českou pravici na samé dno. Z politiky udělali žumpu kde se nestyděli uplácet poslance. A vládli za pomocí něčeho tak odporného jako byla Karolina Peake a její partička bez mandátu!

V době krize a potřeba stabilizovat ekonomiku je to to samé jako, když člověku který se topí. Místo záchranného kruhu, hodíte dvacetikilové závaží !

0 0
možnosti

J. Holič

12. 11. 2013 9:39
Re: Mne by jen zajímalo kolik aktéři tzv. církevních

Zajímavá metoda uvažování. Vše postavíte na jistotě, že ty restituce jsou špatně a že by se nikdo nepokusil bez úplatku deokončit řešení něčeho, co už se táhne 20 let a hrozí kvůli tomu žaloby a další problémy (samozřejmě bez podpory jakýchkoliv faktů). Jenže už tento základ je dost mimo. O jakém uplácení mluvíte? Vždyť se už uplácelo od 90. let, tak v čem je ta drastická změna k horšímu? Partička Karolíny Peake měla mandát, stejně jako ostatní poslanci. Prostudujte si ústavu, komu náleží poslanecký mandát a na kom je, jak se s ním naloží. Vaše přirovnání je nakonec úplně mimo. Co bylo konkrétně tím "topením se" ekonomiky? Byla v mínusu. A myslíte si, že snižování toho mínusu je podávání kamene tomu co se topí???

0 0
možnosti

12. 11. 2013 8:08
Problém s tzv. církevními restitucemi je problém umělý

A nyní v době začátku vyjednávání mezi ČSSD, ANO a KDU-ČSL je doslova podružný, protože k shodě musí mezi těmito stranami dojít hlavně v oblasti ekonomiky a státních financí.  Samozřejmě pro média je důležitější hledat sebemenší senzaci či nějaký rozpor. Otázka restitucí je jednou pro vždy už vyřešena.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 8:14
Re: Problém s tzv. církevními restitucemi je problém umělý

Nic není vyřešeno jednou provždy. Vedoucí úloha KSČ a láska k Sovětskému svazu také byla na věčné časy, které trvaly 41 let. Ve státě, který si chce říkat demokratický, musí být rozhodující většinová vůle jeho občanů.Tato většinová vůle musí být postavena nad jakoukoliv vůli jinou či vůli kohokoliv jiného. Většinová vůle občanů musí mít možnost zvrátit špatná rozhodnutí kohokoliv, tedy i volených zástupců.. V tom případě jednou provždy vyřešeno není a nemůže být nic.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 7:58
Babiš taky ví, co chtějí občané slyšet.

Divím se podnikateli kalibru Babiše, že se diví dohodnuté inflační doložce při finančním vyrtovní za majetek, který z různých důvodů církvím vracet nelze. Jeho firma Agrofert, kdyby sei nekorigovala ceny o inflaci, tak by přicházela, při svém obratu, o miliardy korun. Je bežné, že se o inflaci navyšují všechny mandatorní výdaje ze státního rozpočtu, ceny v obchodech atp. Každý podnikatel musí s inflací kalkulovat, kdyby tak nečinil, tak by moc dlouho nepodnikal. Asi je to u Babiše tak, že kde se jej ta inflace dotýká, tak je korekce inflace správná, kde ne, jako u těch církevních restitucí, tak se mu to nelíbí.

       Babiš kalkuluje s tím, že pokud by vyrovnání se s církvemi při jednáních o vládě potvrdil tak,  jak byly smluvně dohodnuty, tak by ztratil, v proticírkevní náladě více než poloviny občanů ČR, mnoho příznivců, takže mu bylo poraděno, aby stejně jako ČSSD lavíroval o nějaké možnosti  jak ty náhrady snížit, i když paní Jourová řekla, že nebudou círevní restituce otvírat.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 8:04
Re: Babiš taky ví, co chtějí občané slyšet.

Co také lze očekávat od "bývalého" komunisty a navíc ještě eštébáka ... :-(

0 0
možnosti

12. 11. 2013 7:36
Naprostá nelogičnost.

Proč by měly církve od státu dostávat nějaký příspěvek na jejich činnost? Jiné skupiny lidí (Spolek chovatelů drobného zvířectva, Myslivci, rybáři a mnohé a mnohé jiné spolky) žádné příspěvky od státu na jejich činnost nedostávají. Proč pouze církve a politické strany mají výjimku? Tento stav se nedá obhájit. Jistě, každý občan má právo se sdružovat v různých spolcích. Toto právo ale sebou nenese a nebo nemá nést žádné právo další. Každé společenství lidí se má samofinancovat. Možností k tomu má bezpočet. Může vlastnit výrobní kapacity, může poskytovat služby, může získávat sponzorské dary a pod.  Osobně bych protestoval, kdyby z mých peněz (státní rozpočet) byli financováni třeba rybáři, když sám rybářem nejsem.  Taktéž nesouhlasím, aby z peněz státu byly financovány církve, když nejsem věřící. Stejně tak nesouhlasím s tím, aby z mých peněz byly financovány politické strany, když nejsem členem ani jedné z nich a navíc když s ideologií některých z nich zásadně nesouhlasím (KSČM).

0 0
možnosti

12. 11. 2013 9:53
Re: Naprostá nelogičnost.

Pane Čech moje babička natakové nechápavce jako jste vy říkávala:vůl zůstane volem a pařez pařezem.

0 0
možnosti

12. 11. 2013 6:24
Babiš má pravdu

Restituce snad  neznamená, aby bylo všechno uhrazeno. Každý restituent neměl nárok na inflační doložky a tržní ceny.

0 0
možnosti

J. Holič

12. 11. 2013 10:35
Re: Babiš má pravdu

Taky si u jiných restituentů nepotřeboval stát vydupat právo na splácení po dobu 30 let. A nárok na tržní ceny restituenti měli.

0 0
možnosti