Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Imunita ztratila význam, říká Polčák. Na post v imunitním výboru rezignoval

Poslanec Stanislav Polčák (TOP 09) rezignoval na post místopředsedy mandátového a imunitního výboru. Imunita zákonodárců podle něj zcela ztratila smysl, když Sněmovna vydala pražského exprimátora Bohuslava Svobodu (ODS) k trestnímu stíhání. Polčák zároveň vyzval koalici, aby předložila návrh na zrušení imunity. Pokud tak neučiní, hodlá ho předložit sám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

6. 2. 2014 8:46
má pravdu

Nedovedu si představit věcný případ, že by poslanec nebyl vydán - vyjma případně pochybné žádosti.

Jak nemám rád pana Polčáka coby politika, tak v tomto má pravdu. Média nemusí být objektivní, ale já jsem tomu obvinění rozuměl tak, že existovalo ekonomicky výhodnější řešení problému než to, které zvolil Magistrát, ale ne že jsou důkazy o korupci.

Na základě takových principů může být ale obviněna spousta pracovníků samospráv, ostatně po bitvě každý generál. Nesmí vzniknout situace kdy se budou bát rozhodovat v ožehavých věcech.

0 0
možnosti
JN

6. 2. 2014 10:02
Re: má pravdu

Jakému obvinění nerozumíte, když ještě obviněn nebyl? Byl "jen" vydán. Až bude po vydání obviněn, tak samozřejmě bude mít možnost náležitě se hájit a využívat svých práv jako obviněný, jak mu zaručuje trestní řád. A je otázkou, jak na věc po provedeném vyšetřování nahlídne státní zástupce, tedy zda podá žalobu či jinak rozhodne, eventuálně v případě podání obžaloby pak je na tahu příslušný soud, odvolací soud, dovolací soud... V čem vidíte problém? Pokud ale toto vše hned na začátku "zamáznou" poslanci tím, že osobu nevydají, tak se už nikdo nikdy pravdu nedozví.

A to je přesně problém imunity. Když osoba, která imunitu požívá v rozsahu, jak je nastavena nyní, není vydán, tak pro veřejnost je to jasné, je nevinen. Tím je vlastně předjímáno, jak by celé trestní řízení probíhalo. A to je, podle vás, správně?

0 0
možnosti
JN

6. 2. 2014 7:35
Já s Polčákem

souhlasím. Imunita ztratila smysl. Ale né nyní, nýbrž už dávno. Nelze totiž za imunitou ukrývat jakoukoliv lumpárnu, která nemá souvislost s projevem přímo v PS, jak se tady děje od převratu. Poslanci a senátoři by měli být ve vztahu k trestnímu právju v naprosto stejném postavení jako jsou ostatní občané, o jejichž vině či nevině rozhoduje soud, nikoli samotní poslanci či senátoři.

0 0
možnosti

6. 2. 2014 8:41
Re: Já s Polčákem

Zde s vámi také souhlasím, pane Nováku.  Imunita obecně však smysl neztratila. Ovšem imunita poslanců a senátorů nikdy smysl neměla a to právě proto, co zde říkáte.Poslanec ani senátor není žádný nadobčan. Ve svobodné zemi, která si chce říkat demokratická žádní nadobčané neexistují. Práva a povinnosti poslanců a senátorů jsou naprosto stejná jako u ostatních občanů (viz Listina základních práv a svobod). Zákonnou imunitou v různých směrech a oblastech se vyznačují diktatury, zejména diktatury menšiny nad většinou či diktatury jedince. Právě takovou diktaturou naprosté menšiny nad obrovskou většinou se vyznačuje politický systém v České republice. Členové a příznivci vítězné pol. strany (obdrží max 20% hlasů ve volbách) ovládají vždy vládnoucí koalici (nemá přirozenou většinu, pouze systémem přepočítanou) jsou vzhledem k ostatním občanům vždy v naprosté menšině.

0 0
možnosti
FS

5. 2. 2014 23:06
Šmejd Polčák má asi strach

aby se něco nenašlo na tu TOTÁLNĚ ODPORNOU PRATAJ.!!!

0 0
možnosti
FS

5. 2. 2014 23:03
Imunita poslanců

Má být čistě na projev, jak co říkají(!!! ne jak si směšně až dětinsky vysvětlil US, jak se ve sněmovně projevuje) . Ale na všechny své politické názory a to kdekoliv. Nikoliv na to co dělá a to i ve PS. Jestli někoho zbije , tak jako kkt. Kalousek, tak měl být za to potrestán!! Tam žádná imunita.by neměla platit.

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

6. 2. 2014 0:13
Re: Imunita poslanců

Poslyšte Skupíku, nebyl jste to náhodou Vy, komu Kalousek masíroval tvář ? Jako zbití bych považoval něco jiného, než ruční domluvu. Ten naivní chlapec měl pouze prokrvenou tvář. Nejen od facek, ale také studem.

0 0
možnosti
FS

5. 2. 2014 22:53
Oni chtějí jen tu jejich pravicovou demoktracii!!!

Pravičáci jsou vždy hrdinové pokud se jedná o někoho jiného. Když se to dotkne jich, tak jsou potom třasořitky usmolené nedemokratické!!!

0 0
možnosti
FS

5. 2. 2014 22:38
Pokrytec a šmejd Polčák

Ať táhne. Když chtěli někoho zbavit imunity z řad levice, tak se pořád oháněli NEZÁVISLÝMI SOUDY!!! Ale běda jak se má vydat NEZÁVISLÉMU SOUDU někdo z pravice, tak najednou z toho dělají tragédii!!! Najednou se ti pravicoví šmejdi NEZÁVISLÉHO SOUDU bojí??? Tak přece se drží hesla padni komu padni né???

Jak se ti šmejdi jeden druhého chtějí chránit. To je vidět jak je u nás pravice bezcharakterní zločinecká organizace. Jestli Svoboda nic neudělal špatného , tak věřím, že ho nezávislý soud neodsoudí!!! Proč se ti pravicoví šmejdi tak bojí, těch nezávislých soudů???

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

5. 2. 2014 22:42
Re: Pokrytec a šmejd Polčák

vem si prášek, Františku

0 0
možnosti
MF

5. 2. 2014 17:57
Opakuje se příběh v soft formě z roku 1948

Pravice se postupně maluje v médíích jako zlodějská a po vyhraných volbách se zkriminalizuje a postupně pozavírá, nebo vypudí do exilu. A pak na věčné časy bude levice vládnout až do úplného schudnutí země. Přitom pár bohatců přijde o majetek aby chudina měla dobrý pocit, že ti lumpi dostali přes prsty, chudí budou všichni (mimo politiků) a tančit se bude všude. To je tím, že v ČSSD je to samý komunista, nalakovaný na oranžovo. Dnešní vystoupení paní ministryně Marxové na Radiožurnálu mne dohnalo k slzám. Takový mezmozek se nestal ministrem ani za totáče. Nu vzůru ke "světlým" zítřkům soudruzi spoluobčané.

0 0
možnosti

5. 2. 2014 19:04
Re: Opakuje se příběh v soft formě z roku 1948

Ono vůbec nejde o nějakou pravici, pane Franku. Je nutno už konečně vzít v úvahu, že v České republice žádná pravicová politická strana neexistuje a nikdy neexistovala. Včechny politické strany bez výjimky, které byly kdy ve sněmovně a jsou dosud (netýká se politických hnutí) jsou a byly zlodějské a levicové. Žádná pravice a žádný střed.  Toto novinářské škatulkování prostě na situaci v ČR vůbec nepasuje.Jediná ideologie, společná všem politickým stranám je boj o moc (volná soutěž dle čl.5 ústavy) a následné přísátí se na státní rozpočet, který politické strany financuje. A nejen to. Přisátí se na státní rozpočet se týká významné části vedoucích politiků - členů politických stran a nebo jejich příznivců, kteří z tohoto systému těží . Těží peníze ve svůj prospěch.A o tom je celý slavný politický systém v České republice, právě těmito politiky drze nazývaný parlamentní demokracií. Je nutno si konečně uvědomit, že pouhá existence parlamentu nedělá ze systému parlamentní demokracii.

0 0
možnosti

5. 2. 2014 17:21
Imunita poslanců ztratila význam?

Imunita poslanců význam nemohla ztratit, protože jej nikdy neměla. Vlastně měla, ale ne takový, o jakém se stále vzletně hovoří. Měla význam pouze a jedině v tom, že zabraňovala v trestním stíhání politickými stranami vyvolených v případě že se dopustili trestného činu. Obecně je nutno si uvědomit, že poslanci nejsou žádní nadobčané, ale běžní občané. Navíc, oproti ostatním občanům jsou pověřeni tyto občany zastupovat a vykonávat svůj mandát v jejich zájmu. O to více by měli jít ostatním příkladem a chovat se slušně. Účelem poslanecké imunity je však pravý opak. Chrání lumpy v poslaneckých řadách před spravedlností. A o tom to všechno je. O nesmyslnosti celého politického a společenského systému v České republice, kde jsou vyvolení chráněni před mocí soudní. Pěkná "demokracie"!!!

0 0
možnosti
PK

5. 2. 2014 15:58
Mne

jen napadá proč to neudělal když se jeho strana podílela na vládě?

0 0
možnosti
VG

5. 2. 2014 15:25
Špíny

socanské měli v opencard prsty a teď dělají, že se jich to netýká a zákeřně vydávají lidi, kteří k tomu přišli jak slepí k houslím.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

5. 2. 2014 15:28
Re: Špíny

tak tady souhlas

0 0
možnosti