Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PEŠEK: Švýcaři a strašidlo

Evropou obchází strašidlo. Tentokrát nikoliv strašidlo komunismu a na rozdíl od toho manifestového nejde o obludu, která má působit pozitivně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 2. 2014 15:10
Každá země je specifická,

Švýcarsko nevyjímaje. O této zemi je však možno říci, že je obzvláště specifická. Zejména je specifická a v Evropě zcela ojedinělá v řízení sama sebe. Společenský systém a systém řízení jeho existence je vysoce efektivní. Žádná z dosavadních t.zv. evropských krizí se jej nijak zvláště nedotkla.Není to tím, že tam žijí a jeho občany jsou nějací Švýcaři - mimozemšťané, jak se snaží tvrdit zastánci našich politicko korupčních pořádků - ovčané. Je to tím, že mají vypracován téměř dokonalý systém, který tím, že funguje zároveň občany státu vychovává k efektivním projevům. Švýcarsko je specifické v Evropě zejména tím, že tamní politické strany volně nesoutěží (rozumějte nebojují mezi sebou o moc nad občany), ony totiž žádnou moc nemají. Tyto , zvláště významné politické strany, tvoří již více než 50 let něco jako velkou koalici a to v zájmu fungování státu a nikoliv v zájmu svém. A to je ten nejzásadnější rozdíl mezi Švýcarskem a ostetními evropskými zeměmi.

0 0
možnosti

12. 2. 2014 15:20
Re: Každá země je specifická,

Všechny společenské systémy, kterédosud existovaly a existují na světě se vyznačují tím, že se vyvíjejí a to vesměs k tomu nejlepšímu známému. Zastánci starých (jakýchkoliv) pořádků se tomuto zákonitému vývoji snaží tu více, tu méně bránit a to v přímé souvislosti s množstvím výskytu ovčanů. Tam, kde je ovčanů hodně, staré pořádky se zuby nehty drží. Zvoní jim však hrana. Změny, a to dosti zásadní, jsou již na obzoru a dojde k nim, ať si to někdo přeje či nikoliv. Je to jen otázkou času. Jde obecně o jeden zásadní problém. Buď lidé chtějí demokracii a nebo nechtějí. Poněvadž demokracie je demos krates - vláda občanů,není absolutně možné chtít zároveň demokracii a moc politických stran. Buď funguje jedno a nebo druhé. Spolufungování  objektivně možné není. Zvláště je to patrné na příkladu České republiky.

0 0
možnosti

P. Vinš

10. 2. 2014 19:05
Švýcarsko je první kostka domina,

za kterou se brzy posypou další. Po volbách do EP se situace ještě přiostří. I kdyby euroskeptické strany získaly 100% EP se sám nikdy nerozpustí. Je to pro vepře co v něm žijí, pověstný lán žita, bez ohledu na to jak kvičí.

Myslím, že začíná fungovat, po staletí vyzkoušený pud sebezáchovy, který byl potlačený vysokou životní úrovní obyvatel EU. Dá se říci ,že hospodářská krize přišla v pravý čas a odhalila obyvatelům EU nebezpečí , které jim hrozí. Nejen že přijdou o pohodlné žití , oproti zbytku světa, to už je jisté, ale ,že mohou být brzy nechtěnými obyvateli vlastního domu. Mnoho politiků to již pochopilo a jejích rétorika ,se začíná měnit. Bohužel některé země , např. Francie, Nizozemí, jsou tak zaplevelené přistěhovalci, že se těžko obejdou bez konfliktů , blížících se malé občanské válce.

0 0
možnosti

M. Šmíd

12. 2. 2014 8:28
Re: Švýcarsko je první kostka domina,

Velmi souhlasím s panem Vinšem. Jen se obávám, že onen evropský pud sebezáchovy začíná fungovat již pozdě. V bohatých státech EU je již takové množství ekonomických přistěhovalců, že i když společnost, zatím ještě většinová,  tento problém začne řešit, bude to provázeno velkým odporem a nepokoji. Celá situace by mohla vyústit ve velkou krizi. A jak víme, v krizi obvykle vítězí radikální populizmus, a to už Evropa zažila. Takže se nabízí otázka co bude menší zlo, jestli přistěhovalectví a míchání kultur v Evropě takhle pozdě vůbec řešit. Ale možná to vidím zbytečně černě a situace se vyvine tak, že nebude moc bolet.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 18:48
Švýcarsko je země imigrace

http://jdem.cz/9nmq8

Švýcarsku blahopřeji, díky za první důkaz zdravého rozumu v Evropě !

0 0
možnosti

10. 2. 2014 18:53
Jo, a nedávno jsem četla na oficiálním

švédském vebu informaci, že z jejich země (čili už "skutečně švédští občané") odešlo bojovat do Sýrie 75 člověků...

0 0
možnosti

D. Stirský

10. 2. 2014 13:45
Každá země je specifická, ne jen

Švýcarsko. Stejně neopakovatelný je každý lidský jedinec.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 16:11
Re: Každá země je specifická, ne jen

Právě proto by bylo škoda  rozpustit ho v globální kultuře.

Ostatně  to platí o všech národech a zemích.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 10:21
Je to malá země,

někde musí být hranice. Omezení je nutné, bohužel i pro vzdělané lidi. Buďme rádi, že jsme ekonomicky na huntě a nikdo se tu necpe.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 9:36
zamyšlení

Jakoukoliv věc, kterou člověk dělá, by mu nakonec měla přinést užitek nebo jiné pozitivum, těžko si někdo sám zlomí nohu, nebo vypíchne oko.

Pro imigraci platí stejné pravidlo - měla by být pozitivem pro obě strany, nejen pro imigranta, ale i pro toho, kdo jej přijme. Jenže mně současná imigrační politika EU připomíná pohádku o Jezinkách, jen 2 prstíčky ohřejeme.... bohužel "jelenu zachránci" poslední dobou evidentně docházejí síly...

Ekonomický přínos imigrantů je v 99% případů velmi malý, skoro nulový. Navíc začínají převažovat tendence předělat "novou vlast" k obrazu svému, nejčastěji pod idejemi náboženské svobody. Lidé naštěstí ještě nezapomněli, jak dopadla většina afrických zemí po odstranění "ošklivého kolonialismu" - prudký pokles ekonomiky, nekontrolovaná porodnost, čím chudší lidé, tím více dětí a okamžitě následuje natažení ruky pro pomoc, většinou chtějí pomoc právě od jejich bývalých "ošklivých kolonizátorů"....

Chceme dopadnout stejně ?

0 0
možnosti

10. 2. 2014 9:53
Re: zamyšlení

Kdepak berete svý fakta? Já z průzkumů a ty říkají přesný opak. Tak kdopak asi kecá? "Nedávní přistěhovalci do Británie odvádějí na daních víc, než dostávají v dávkách ze systému sociálního zabezpečení. Vyplývá to z dnes zveřejněné studie prestižní vysoké školy University College London (UCL). Podle autorů studie její výsledky vyvracejí mýtus o "turistice sociálních dávek".

Zdroj: http://www.lidovky.cz

Nojo, ale ty vaše alarmistický kecy jsou mnohem víc sexy, co?

0 0
možnosti

10. 2. 2014 7:41
Imigrace není strašidlo!

To je reálná hrozba! Třeba tolikrát probírané otázky islámu a moderní doby.Nesnášenlivost tohoto náboženství k okolí musí zákonitě vadit každému člověku.Je dost příkladů.Stejně tak romské komunity s ignorancí pro ostatní sousedy a jejich vlastnická práva.Nikdo nesmí vyhrožovat druhému,když jej přestane bavit 5x denně se modlit a dostane chuť na vepřovou šunku a ramadan,neramadan.Stejně tak sousedova peněženka,měděný okap a podobně,jsou stále souseda i když je nehlídá pitbul.Pokud ano,není to projev rasismu!

0 0
možnosti

10. 2. 2014 8:32
Re: Imigrace není strašidlo!

Referendum téměř 1:1.Chtěl bych vědět kdo má ve Švýcarsku hlasovací právo.Myslím si,že mezi těmi kdo by otevřel imigrantům hranici je dost přivadrovalců právě z muslimských zemí.Pokud mají imigranti po určitých letech hlasovací právo,tak se za velmi krátký čas může stát,že žádné referendum pravým Švýcarům už nepomůže.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 6:59
imigrace není strašidlo

Imigrace pro Švýcary není strašidlo, ale reálná hrozba. Imigrantů je tam podle různých pramenů 20-25%. Oni ji nechtějí zakázat, ale lépe regulovat. Ve Švýcarsku těsně zvítězil zdravý rozum.

Mimochodem v EU je podíl imigrantů řádově třetinový, tak nemá Švýcary co kritizovat. Navíc EU nezvládá problémy s některými imigranty islámského náboženství. Měla by si řešit vlastní problémy.

0 0
možnosti

M. Komárek

10. 2. 2014 7:18
Re: imigrace není strašidlo

máte pravdu. Podle mě taková Francie dopadne velmi špatně a už to není otázkou víc než jedné generace ...

0 0
možnosti