Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

57 procent. Většina poslanců podpořila zákaz kouření v restauracích

Roky se o něm diskutuje, ale v parlamentu dosud nenašel dostatek příznivců. Zákon, který by zakázal kouření v restauracích a barech, má ale nyní reálnou šanci, že ho dolní komora schválí. V anketě serveru Lidovky.cz odpovědělo 135 poslanců. A většina z nich zákon podporuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IR

20. 2. 2014 15:05
ZÁKAZ KOUŘENÍ,,,,,?

nestačilo by ,kouření škodí zdraví? A co třeba zákaz prodeje, cigaret a tabákových výrobků!!!!

stát má vysoké daně jak s cigaret tak s alkoholu a benzínu , a samozřejmě hazardu, když by zakázali prodej třeba cigaret tak je to horši pro stát než zákaz prodeje alkoholu, to ale nikdo nevidí ,alkoholu se tolik neprodá jako denně cigaret,,,,,,,,,,,,,, a nejede nyní o majitelé hospod, co budou dělat s hospodou,,,,,?,,ale jde o kuřáky, to ale IQ tykve pisálky nezajímá, proč ty cigarety prodávají?

0 0
možnosti
IR

20. 2. 2014 15:07
Re: ZÁKAZ KOUŘENÍ,,,,,?

s hospody ať si každý majitel udělá třeba záchytnou stanici nebo včelí úl, nebo lapky na komárky, to je každému u řiti.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

20. 2. 2014 11:23
Znovu opakuji - znajíc realitu

Majitelé restaurací by v drtivé většině případů ihned přešli na nekuřácké provozy (úspora nákladů i nárůst tržeb), ale je to spojeno s dočasným propadem tržeb, který může být smrtelný. Sami říkají, že ideální by bylo, kdyby to udělali VŠICHNI a ve stejný okamžik.

0 0
možnosti
MP

20. 2. 2014 11:42
Re: Znovu opakuji - znajíc realitu

„ v drtivé většině případů“ — jak moc je ta většina drtivá? Máte to podloženo nějakým výzkumem? Kolik procent majitelů restaurací na tuto otázku odpovídalo?

0 0
možnosti
PB

20. 2. 2014 10:09
Vy všichni konzervativci, liberálové a třeba i Soc.dem

Vytvořte silnou tržní poptávku po nekuřáckých restauracích. Zaplňujte mizerně navštěvované stavebně oddělené prostory v restauracích a až majitel zjistí že se bez kuřáků obejde a nebo že mu dokonce zabírají prostor rád udělá ze své restaurace totální nekuřáckou nálevnu. Přesvědčujte své kamarády kuřáky aby s vámi do těchto restaurací chodili a odskakovali si kouřit ven. Nebo si najděte jiné přátele, kteří vám nebudou čudit pod nos.

Můžete působit na své poslance aby například nekuřácké restaurace daňově zvýhodnili nebo nějakým dotačním programem. I tohle může být cesta. Bez represe a demokratická.

Já se přiznám že bych takovou restauraci nezachránil se svou jednou návštěvou za měsíc. A ruku na srdci, kolik z vás křiklounů je na tom stejně

0 0
možnosti
MP

20. 2. 2014 10:13
Re: Vy všichni konzervativci, liberálové a třeba i Soc.dem

I zde naprostý souhlas.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 2. 2014 23:18
Pane Pechare,

jsem rád že jsme tu diskuzi zvládli bez invektiv, protože si obvykle vašich názorů vážím. Dobrou noc

0 0
možnosti
MP

19. 2. 2014 23:20
Re: Pane Pechare,

Taky děkuji. Já vyjíždím většinou jen po lidech, kteří se slušně nechovají. Za věcnou diskusi jsem vděčný každému, i když se naše názory mohou diametrálně odlišovat.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 2. 2014 22:11
Tyhle souboje dogmatických liberálů a socialistů

jsou dokonale na ho*no. Jedni by chtěli, aby se nezakazovalo a neregulovalo vůbec nic, druzí by chtěli vidět každému až do žaludku. Jenže svět není tak jednoduchý. Něco je nesmysl zakazovat, něco jiného se zase bez vstupu autority neobejde.

0 0
možnosti
PB

19. 2. 2014 22:36
Re: Tyhle souboje dogmatických liberálů a socialistů

A autorita je kdo. Vy? Socialisticky chcete diktovat majitelům restaurací ,jakou mají mít klientelu, protože jste ortodoxní nekuřák. Ale jako liberál budete legalizovat trávu?

Jakou že to pane liberále chcete autoritu. Pinočeta ? Hitlera ? Stalina? Jste vy vůbec liberál? Nejste nakonec fašista nebo komunista? Vaše výroky k tomu spějí.

0 0
možnosti
PB

19. 2. 2014 18:16
Já to trochu změním v jiný směr.

Sice nekouřím cigarety. Nicméně mám diagnostikovanou DNU a Poruchu tukového metabolismu. Cholesterol 9 . Je na mém rozhodnutí jestli budu dodržovat medikaci a dietu. Představa že stát mi bude diktovat co mám jíst a pít aby mne ochránil přede mnou samotným je nepřijatelná. Dovedu si v budoucnu představit situaci kdy mi v budoucnu a vývoj informačních technologií by to mohl umožnit ,nikdo neprodá mi škodlivé potraviny. Chápu že námitka že kuřák ohrožuje navíc i ostatní je irelevantní jelikož nikdo nenutí nekuřáka jít do kuřácké restaurace.. Reaguji jen na argumenty typu kolik kuřáci stojí peněz za léčbu. Myslím že mnohem více se ohrožují na životě ti co konzumují nezdravé potraviny nestřídmě. Nedávno zde například byla studie že rakovinu způsobují různé slazené nápoje.

Nevím jestli průzkumy zohledňují všechny aspekty a nebo jen udělají pomyslnou čárku u člověka co kouří. Určitě kouření na zdraví nepřidá. Ale zdraotnictví stojí peníze i jiné zlozvyky na které není spotřební daň

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 2. 2014 20:46
Re: Já to trochu změním v jiný směr.

váš příklad totálně kulhá. Chybí vám tam ten třetí subjekt, který by do vás rval proti vaší vůli tučné pokrmy.

0 0
možnosti

19. 2. 2014 17:09
Jiné řešení.

Místo pokryteckého zakazování kouření v restauracích navrhuji řešení jiné, čisté. Obecný zákaz výroby, dovozu a prodeje tabákových výrobků. Zde se potom ukáže celé hnusné pokrytectví našich poslanců, kteří ctějí zakazovat - nezakazovat kouření obecně a to po vzoru chytré horákyně. jen bych byl zvědav, kde by potom naše vláda a naši poslanci a senátoři zchrastili dohromady cca 60 miliard ročně, které jinak získávají ze spotřební daně, DPH a daně z příjmu výrobců a prodejců cigaret. Toto číslo bude asi vyšší, počítal jsem to jen zkusmo a přibližně.

0 0
možnosti
MZ

M. Zikmund 299

19. 2. 2014 18:02
Re: Jiné řešení.

A proč to? Doma ať si každý hulí, jak chce.

0 0
možnosti
PM

19. 2. 2014 16:55
To jsou ale starosti. Uff.

A hulit travu, ruzne po domech, kdy to smrdi na 50 metru jako poslanci schvaluji. Ze. A kde bude stat vezme penize, jestlize kuraci toho nechaji ? Zase vyssi dane ? :):):)

0 0
možnosti
JH

J. Holič

19. 2. 2014 17:08
Re: To jsou ale starosti. Uff.

Výdaje na léčbu kuřáků ze strany státu jsou vyšší, než peníze získané ze zdanění cigaret, nebo zhruba stejné, započítáte-li do zisků z kouření i vybrané DPH. To by ale bylo nesprávné, protože lidé, kteří ušetří peníze na cigaretách je utratí jinde, takže o DPH stát nepřijde. Tak jak tak na tom stát nemůže prodělat.

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

19. 2. 2014 13:26
I já si myslím, že je to celé nesmysl.

A to mamka jako dlouholetá kuřačka zemřela na rakovinu plic. Co by se mělo hlídat, je důsledné dodržování zákazu prodeje cigaret mladistvým, neb ti si stále myslí, že stát s cigaratou u školy je strašně in. Omezit reklamu, snad i prodej. To ano. A pak: rád bych, abychom se dozvěděli, zda tabák jako takový nemá i nějaké pozitivní účinky - nechce se mně věřit, že by kouření bylo výlučně a pouze škodlivé. Já nevzal cigaretu do úst a nikdy mně to nic neříkalo, ale mám pocit, že jde o typický "odzdikezdismus". Ještě v 60. a 70. letech nebyl herec bez cigarety, kouřilo se skoro všude - to jen já měl štěstí, že jsem byl skoro vždy na nekuřáckých pracovištích (v tom smyslu, že nikdo kuřák nebyl a nebo jen sváteční). Ale dnes děláme z kuřáků štvanou zvěř, a to je druhý extrém. Po zákazu kouření přijdou na řadu tučná jídla a pak třeba perník (ne pervitin:-)). Ano, to už zkoušel Josef II. Vydal patent, že perník se zakazuje, neboť způsobuje nadýmání. Patent skoro nikdo nedodržoval.

0 0
možnosti
MP

19. 2. 2014 13:29
Re: I já si myslím, že je to celé nesmysl.

Naprosto s vámi souhlasím.

0 0
možnosti
IR

19. 2. 2014 13:22
Zákazy?

Ještě jednou se pokusím , naznačit problém , na který reaguje : sla bomyslný · b lbý · deb ilní · idi otský · kret énský · za ostalý · chytrý · inteligentní · pito mý ...

inteligentní , chytrý , to je jedna osoba reaguje na zákaz : proč,důvod, nutnost nebo jen rozmar,

Ale zbytek vlastností je jeden blb,,,,, ovšem, více lidí odpovídá jako blb a umí jen pomlouvat minulost a komunisti.

Na můj příspěvek ,níže uvedený ,tedy nikdo správně nezareagoval, píši úplně něco jiného,ale je vidět, že tu jsou jenom rádoby kapitalisté ,jenž si myslí ,že jsou nejchytřejší ,tak vám přeji další zákazy třeba , zákaz používání laku na vlasy, dezodoranty a jiné spreje.

0 0
možnosti
OU

19. 2. 2014 14:17
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti