Diskuze
Má smysl trestat agresivní děti v ústavech? A jak?
Děkujeme za pochopení.
Velký bič a malý dvůr
Jak pravil klasik, koho neztrestá otec, toho ztrestá kat. V době, kdy polovina dětí vyrůstá bez otce, je toto mudrosloví zvlášť platné.
J. Jecha
Vyši tresty take pro pedofily a jiné ůchyláky
Kteří v těchto zařízeních působí a není jich málo.Tím se nikdo nezabývá...aby jó když ministr pro lidská práva je pedofil a ombudsmanka dělá falešný papíry zneužíváným dětem ...
Bohužel, je tomu tak.
Cituji poslední větu: "
Ve 21. století .... má i formativní roli na osobnosti dětí.
No právě!
D. Stirský
Kdysi jsem učíval, dávno již tomu. Mé
kolegyni, která učila dějepis a ruštinu (po roce 68 byla nucena odejít z fildy) jeden učeň řekl, že se jí na ruštinu vy...ere a že je kráva. Kdyby chtěla, mohla to rozmáznout na poradě, volat rodiče, požadovat dvojku z chování a mládenec by měl, hlavně kvůli ruštině, zkažený život. Jenže "souška" byla zkušená, matka dvou puberťáků. A tak si milého učně vzala do kabinetu, vrazila mu jednu z prava a druhou z leva a tím vše skončilo. Od té doby neměla přičinlivějšího žáka ve třídě. Závěr je ten, že pedagogické mistrovství spočívá v tom, že vyučující, vychovatel či rodič umí přesně rozlišit, kdy provinivší se má dostat pár přes hu...u a kdy naopak je třeba mu v klidu vysvětlit, že to či ono se nedělá. Dnes by asi moji kolegyni vláčeli po soudech, i Nova by o ní natočila šot... A propos: mamka zase, jak mně vyprávěla, občas dostávala od učitelky pravítkem přes natažené ruce a ani ji nenapadlo se doma o tom byť jen slůvkem zmínit.
M. Brejcha
Do těchto ústavu dejte Kaluse mladšího !!!
A ty budou mít z něho takový strach, že najednou bude všechno v pořádku !!!!!!
Že by až v 21. století?
Pane Liško, už Komenský věděl, že předávat informace nestačí. Kdo prospívá ve vědomostech a upadá v mravech, ten víc upadá než prospívá, napsal ve své Didaktice. A ještě jedna moudrost "učitele národů": Vzdělání bez zbožnosti je jako sekera v rukou blázna - čím je ostřejší, tím víc škody nadělá.
-. Zip
Ano, citlivá a jemná převýchova,
když je někdo napaden zmetkem, beztak si za to může sám... Třeba tím, že omezoval právo spratka na volnou výchovu a to, aby si sám určil hranice chování...
.
Asi mě hodně lidí sežere, ale myslím, že výchova dítěte, zvláště v počátku, kdy moc cechápe, je podobná drezůře zvířat, tedy metoda cukru a biče. Nelze pouze cukrovat. (Samozřejmě, asi nejzásadnější je výchova v rodině a přebírání modelů z ní... ale jednak ne každá rodina je ideální a za druhé v ústavu se o rodině nedá hovořit.)
P. Dvořák
Re: Ne, citlivá a jemná převýchova,
Ve věku, kdy dítě ještě nechápe nebo chápe přibližně na úrovni domácího zvířete, tak je jediná možná výchova podobná drezuře psa. Pokyn-správné provedení-pochvala, odměna. Špatné provedení-bez odměny. Provedení něčeho již dříve zakázaného- trest.
Jenže spousta id.. si toto přečte a začne blebotat něco o citech a pod. Já nemluvím o citech!!! Já mluvím o základních návycích. Když děcku řeknu, že má zůstat stát, tak musí zůstat stát. Hodní lidé potom hledají v obchoďáku děcko a vyhlašují je rozhlasem, protože spratek se vydal na průzkum. V horším případě se jim z chodníku rozeběhne pod auto. Když děcku řeknu, že nemá sahat na sporák, tak nesmí sahat na sporák. Hodní lidé mají dítě opařené. Když děcku řeknu, že nemá kopat do plotu, za kterým je pes, tak NIKDY!! nebude kopat do plotu, za kterým je pes. Hodní lidé jsou potom ve večerních zprávách a za pokousaného spratka to odskáče pes. Když děcku řeknu, že nebude prsty, šroubovák, tužku ani cokoliv jiného strkat do elektrické zásuvky...
Prevence
je především pár facek zavčas než dítě začne přerůstat rodiče přes hlavu. Za mého dětství , když jsem zlobil ve škole ( dle dnešního názoru jsem byl hyperaktivní ) jsem od učitelky dostal pár facek a třásl jsem se, aby se to rodiče nedozvěděli. Pokud ano, doslal jsem nářez rákoskou. Přesto jsem na rodiče nezanevřel, měl jsem je vždy rád a dochoval jsem je do vysokého věku. O generaci dříve můj tatínek, když hodně zlobil, tak dostal nářez řemenem a po exekuci musel svému otci ještě políbit trestající ruku. Rovněž on vyrostl s láskou ke svým rodičů. Po těchto zkušenostech z naší rodiny považuji pana Lišku za pitomce a stranu, kterou vede za škůdce nejen životního prostředí, ale i duchovního klimatu v našem národě.
Re: Prevence
Hovoríte mi presne z duše. Keď som si prečítal Liškove slová, prvé čo napadlo - klasické západné pokrokárske kecy - problémoví ľudia sa nemajú trestať, ale ich náprava sa má riešiť prevýchovou ľudí nachádzajúcich sa okolo nich. :-)
Tiež som dostal nemálo faciek, varechou a občas i korbáčom z bužirky. Ale nemám dojem, že by to zanechalo vo mne niečo negatívne. Naopak, rodičov si veľmi vážim.
výchovná facka
Facku v pravou chvli, nemůže nahradit vůbec nic. Když se začne včas, tak stačí třeba jen jedna.
Bohužel je to v pokrokových Západních zemích trestný čin.
Nevím co pokrokáři vymyslí ?
Asi záleží kdo nejlépe zalobuje, takže to vidím na psychofarmaka.
Po listopadu se ani jedna vláda nezajímala
o to, co se děje v oblasti výchovy dětí tam, kde existují podmínky pro jejich vybočení z běžného chování. Jde zejména o děti z neúplných rodin, které tráví většinu volného času na ulicích. Jsou tak téměř zcela z vlivu rodičů a jejich chování utváří partičky schopné všeho. Jednou z nejefektivnější forem výchovy vždy byly, jsou a budou kvalitně vedené zájmové mimoškolní činnosti. Je to něco, co se stalo pro všechny vlády a politické spolky španělskou vesnicí. Mizivá podpora zájmových projektů a neskutečné finanční požadavky za členství v nich, jsou jednou z hlavních příčin trvale rostoucí dětské kriminality a poptávky po drogách. Stát nejen že nedokázal vytvořit fungující systém trvalé podpory, jak to bylo běžné v minulém režimu, ale ještě se nestoudně přiživuje na těchto potřebných aktivitách prodejem státních školských zařízení k jejich fungování lichvářským nájemným. Takže jako vždy, žádná kvalitní prevence, nýbrž pozdní hašení požáru. Typicky české.
Re: Po listopadu se ani jedna vláda nezajímala
do listopadu se o tom že tady takové problému jsou ani nesmělo mluvit.