Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Odpůrci cyklistů vyrazili do boje. Na cesty pokládají hřebíkové pasti

Vyhledávané zelené zákoutí v Dolních Břežanech bylo donedávna oblíbeným místem výletů pro chodce i cyklisty. Jenže to vypadá, že tu pro oba druhy turistiky není místo. Na oblíbené výletní trase kousek od hlavního města totiž někdo nastražil na nic netušící cyklisty nebezpečné pasti v podobě hřebíků zatlučených do kořenů stromů. Ti si o ně ničí kola. Na svých stránkách už o tom informoval tamní obecní úřad. Případem se nyní zabývá policie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Komárek

18. 4. 2014 22:35
Proč zrovna cyklisti?

Proč si nepřiznáme, že se většina současné populace chová bezohledně, a je fuk, jestli zrovna jdou, běží, jedou na kole, motorce či autem. Otázkou je, jak to řešit. Propíchané gumy u SUV parkující na přechodu je celkem dobré řešení.

0 0
možnosti

18. 4. 2014 21:13
Koukám, že principy

kolektivní viny nevymizely. A to cyklista nepředstavuje žádný trvalý status.

0 0
možnosti

18. 4. 2014 21:55
Re: Koukám, že principy

Dokud budou cyklisté anonymní, bude to tak. Až budou mít cyklisté povolení k jízdě na veřejných komunikacích na základě složené zkoušky z dopravních předpisů, které jim bude lze odejmout v případě porušení předpisů, a bicykly viditelné značky a jejich majitelé povinné ručení za způsobenou škodu, bude vina individuální.

0 0
možnosti

J. Vavruška 637

17. 4. 2014 12:50
Není se vůbec čemu divit

Aniž bych schvaloval popsané metody "boje", drzost a agresivita cyklistů jak vůči chodcům, tak vůči řidičům (aspoň v Praze) stoupla o několik řádů. Vůbec se nedivím, že to tolik lidí štve. Dneska nevíte dne ani hodiny kdy vám rozjetý cyklista na přechodu vjede do dveří auta nebo srazí přecházející dítě.

Cyklista v Praze těchto dní je namyšlený sprosťák nerespektující žádná psaná ani nepsaná pravidla, přesvědčený, že má přednost vždy a všude (vrchol všeho je přejíždění přes přechod pro chodce na červenou, ano i to jsem viděl na vlastní oči).

Velké množství těchto lidí jezdí "na kole do práce" u firmy Deloitte, která si kvůli tomu načerno postavila v Karlíně garáž pro kola. Na případné připomínky, aby nejezdili po přechodu pro chodce a jeli normálně po ulici, zpravidla reagují větou "vy mně nebudete poučovat" a dál se tváří, jako by žádné chodce na přechodu neviděli. Inu, inteligenti, konzultanti, dobře placení specialisté. Co jiného byste od nich čekali?

0 0
možnosti

18. 4. 2014 11:03
Re: Není se vůbec čemu divit

souhlas !!!

0 0
možnosti

17. 4. 2014 12:24
cykliste

uplne zasnu, jak se debata zvrhla na urazky, misto toho, aby se lide vyjadrili k veci, to se Vam libi??

0 0
možnosti

M. Veselý

15. 4. 2014 15:36
Lesní zákon

Lesní zákon: Hlava devátá Sankce, Oddíl první Přestupky § 53j - jezdí mimo cesty a vyznačené trasy NA KOLE, na koni, na lyžích a na saních. => za to je pokuta do výše 5000 Kč

To co je na té fotce, lesní cesta ani stezka nebude (zkontroval bych to místo s hřebíky nahlédnutím do turistické, nebo lesnické mapy). Je velice pravděpodobné, že cyklisté v rámci svých adrenalinových výprav porušují jeden zákon a pak se jiného zákona dožadují - ubožáci....

0 0
možnosti

J. L

16. 4. 2014 19:57
Re: Lesní zákon

Ona to nebude nenávist k cyklistům, co toho pošetilce vedlo ke kladení pastí. Spíš to bude bezohlednost s jakou cyklisté devastují les, vytváří pěšiny, odhalují kořeny stromů, budují si skoky a překážkové dráhy v místech kde podle lesního zákona nemají co dělat a které je navíc již od roku 1989 Chráněným územím a navíc bylo prohlášeno Národní kulturní památkou.

Já toho magora nehájím, ale to co se na tom kopci děje, vadí spoustě lidí a nebudu se divit, až se někde bude psát, že kdosi fyzicky napadl cyklistu na keltském oppidu Závist !!!

0 0
možnosti

15. 4. 2014 13:39
Jde o to, co je pozemní komunikace

Je-li pozemní komunikací jakákoli pěšina, pak máte pravdu. Ovšem cestu v lese, která (očividně) slouží i k průjezdu lesní techniky a přitom není označená na začátku zákazem vjezdu (nebo podobnou zákazovou značkou), lze dle mého názoru používat i pro jízdu na kole.

0 0
možnosti

13. 4. 2014 8:30
Znám pár blbů ze zdejší diskuze, kteří by hřebíky klidně...

...použili.)

0 0
možnosti

K. Novák 181

13. 4. 2014 8:39
Re: Znám pár blbů ze zdejší diskuze, kteří by hřebíky klidně...

...a ani se jim nedivím.

0 0
možnosti

12. 4. 2014 21:53
Není třeba hned blbnout s hřebíkama

Kde je na lesní cestě krpál, stačí přes cestu přitáhnout soušku. Chodec ji překročí, zato Adrenalin řítící se s kopce má smolíka. Kdo chce, může v lese předstírat sběr hub a těšit se pohledem na roztomilé držkopády.

0 0
možnosti

12. 4. 2014 22:21
Re: Není třeba hned blbnout s hřebíkama

taky se ti může stát že se budeš těšit s toho jak si někdo zlomí vaz třeba děcko které tu trasu jezdí často a nikdy tam nic není až do okamžiku než ty tam vytvoříš problém kráwo může se ti stát že tě u toho jinej houbař uvidí a tu skutečnost sdělí otci toho dítěte kterej bude náhodou doběla rozčílenej desetibojař no a ostatní se pak budou těšit s toho jak tě pán zatlouká do země, public land není jen váš těšit se z něj má právo kdokoliv a určovat co kde a jak je věcí k tomu pověřených osob

0 0
možnosti

D. Stirský

12. 4. 2014 21:33
Samozřejmě, že nastražovat hřebíky je

blbost. Ale: za mého mládí mělo každé kolo zvonek a pokud to jen trošku šlo, po místech pro pěší se vůbec nejezdilo. Jet po chodníku, což je třeba v Praze docela běžné, by mě vůbec nnapadlo. Hodně cyklistů se chová opravdu dost bezohledně.

0 0
možnosti

13. 4. 2014 7:06
Re: Samozřejmě, že nastražovat hřebíky je

Nastrazovat hrebiky neni 'blbost'. Pokud jsou takove jako na obrazku (a ne jen nejake 'napinacky'), tak se pravdepodobne jedna o trestny cin obecneho ohrozeni (definici lze snadno dohledat) se sazbou jeden rok az vyjimecny trest.

0 0
možnosti