Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Proč přišel řidič na policii až po 14 hodinách? ‚Byl si jistý, že už nic nenadýchá’

Mladík, který v úterý ráno přejel a svým vozem usmrtil jednadvacetiletou dívku, se večer dostavil na policejní stanici. Proč ale přišel až po více než 14 hodinách? Výsledky testů na alkohol a drogy, které provedla policie, byly negativní. Je možné, že skutečně nic neměl, u slinných testů na drogy nelze výsledky ovlivnit, řekl serveru Lidovky.cz soudní znalec z oboru toxikologie Jaroslav Zikmund. Řidiči, kteří způsobili nehodu a utekli, ale většinou přijdou, až když si jsou si jisti, že v sobě nemají alkohol, dodal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 8. 2014 18:45
Ať měl drogy, alkohol či

nic, podstatné je,že zabil člověka.Ale jemu se také nic nestane. Podívejte se na Janouška- dodnes nic, díky skvělé práci našich soudu.

0 0
možnosti

J. Zeman 421

7. 8. 2014 0:34
Re: Ať měl drogy, alkohol či

Tohoto odsoudí, Janoušek je totiž jiná "liga".

0 0
možnosti

P. Ritter

6. 8. 2014 18:41
Tak už víme víc - ten chlap byl při nehodě zfetovaný

takže by mu to mělo podle zákona přitížit. Sice se mu zřejmě podařilo za těch 15 hodin srazit hladinu alkoholu pomocí přípravků k nule, času na to měl až dost, ale žádné takové přípravky na snížení hladiny drogy v těle nejsou.

O přípravcích, kterými si mohou za pár korun snížit opilci za pár hodin hladinu alkoholu jsou tu už několikrát psal, takže takovému stačí se na minimálně 10 hodin někde schovat a aplikovat takový přípravek.

Stejně vždycky očekávám typickou výmluvu opilců a jejich právníků, že se ožrali nebo zfetovali až po nehodě ve stresu a kvůli stresu se také schovávali. Taková výmluva je ale tak profláknutá, že jí umějí soudní znalci dobře čelit analýzou poklesu stavu alkoholu nebo drogy v těle. Pokud ovšem soudní znalec není podplacený a výsledky nezfalšuje:))

0 0
možnosti

J. Zeman 421

7. 8. 2014 0:38
Re: Tak už víme víc - ten chlap byl při nehodě zfetovaný

Alkohol mu prokážou pouze svědecky, pokud se jim to podaří. S drogou bude problém, kokain je moderní, Bém či Bílá by mohli vyprávět.

0 0
možnosti

S. Vor

6. 8. 2014 16:30
no,jistý si nemůže být nikdo

při metabolismu a činnosti enzymů tělo vždy produkuje či uvolňuje zlomek alkoholu,takže mohl mít řekněme kladnou nulu a v jeho případě bych mu to netoleroval.Ale dejme tomu,že je mladej a že mu to tělo spaluje dobře.Horší je to se staršími lidmi a cukrovkáři a v tomhle pro ně horkém počasí.

0 0
možnosti

P. Ritter

6. 8. 2014 17:13
Re: no,jistý si nemůže být nikdo

Jste schopen napsat, odkud čerpáte takové informace? Myslíte vážně, že je možné, aby si tělo samo produkovalo alkohol, dokonce v takovém množství, že jej může indikovat alkoholtester?

Takovým zprávám se říká "urban legend", česky bláboly.

0 0
možnosti

K. Vážný

6. 8. 2014 15:22
Soud má řadu dalších prostředků

Soud má řadu dalších prostředků. Svědectví, záběry z kamer. A nakonec nejpružnější z nich, soudního znalce.

0 0
možnosti

M. Komárek

6. 8. 2014 16:35
Re: Soud má řadu dalších prostředků

nedávno jsem poslouchal v radiu nějakého právníka, který říkal, že dosud ani jeden znalec nebyl potrestán za ty absurdity, co píší do posudků. Musí to být strašné, nikdo tomu v soudní síni nevěří a všichni to musí respektovat ...

0 0
možnosti

M. Komárek

6. 8. 2014 14:29
Zcela výjimečně souhlasím s anonymem

pod nickem Zeman. Skutečně může nastat situace,. že řidič v šoku uteče, vezme nějaké sedativum a objeví se až druhý den. Automaticky tedy soudit, že byl pod vlivem drog či alkoholu je uvažování jak za Stalina. Nicméně je nutné to kvůli vych*ánkům kompenzovat stejnou nebo vyšší sazbou za neposkytnutí pomoci.

0 0
možnosti

6. 8. 2014 14:59
Re: Zcela výjimečně souhlasím s anonymem

nikdo nevi co by sam udelal v dane chvili. Kazdemu vcetne jemu muselo byt jasne,ze je holka mrtva, ze ji nikdo nepomuze. Davat ji prvni pomoc,asi nemelo vyznam, tak mozna nejlepsi co ho napadlo se zdrhnout schovat do parku a cekat,ze se to nejak prezene.

Je to hnus, ze si clovek jde do prace, jde treba vyjimecne o 5 minut driv a toto rozhodne

0 0
možnosti

6. 8. 2014 13:56
Zákon by mal jednoduchý

Proti takýmto vychcálkom je jednoduchá mastička: ak vinník nehody z miesta činy ujde, tak by zákon na neho mal pozerať, ako keby bol opitý a pod vplyvom omamných drog.

Rovnako ako pri odbere alkoholu v krvi - ak vodič odmietne odber krvi, je za to rovnaká sadzba ako keby mal v krvi vysokú hladinu alkoholu. Aspoň na Slovensku to tak platí.

0 0
možnosti

6. 8. 2014 14:10
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

6. 8. 2014 12:56
útěk od nehody

Lze předpokládat, že od nehody mladík utekl právě proto, že byl ovlivněn alkoholem, což se ale již těžko prokáže, a proto se jeho úspěšný útěk nejspíše projeví na nižší výšce jeho trestu. Smůla je, že se policistům jej nepodařilo vypátrat včas, přihlášení se na policii a přiznání také může fungovat jako polehčující okolnost. V každém případě je možno se domnívat, že nezabíjel úmyslně, na rozdíl od pana Janouška, kterého se českým soudům za předpokládaný pokus o vraždu automobilem pod vlivem omamné látky nepodařilo dostat do vězení ani za dva roky od jeho kriminálního činu.

0 0
možnosti

6. 8. 2014 14:11
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

6. 8. 2014 11:46
rozdily

me stve,ze na tady toho dementa se pohlizi jinak nez na jineho, ktery za volantem usnul. Nebo jako na toho, ktery nezastavil pred vlakovym prejezdem a zabil tri sve spolujezdce kamarady. JEdnou je clovek zodpovedny za vozidlo tak by meli davat prisne tresty za vsechny tyto smrtaky. Pro me teda pocitove neni tento clovek horsi jako ten, co zabije pri predjizdeni na dvou plnych carach.......

0 0
možnosti

6. 8. 2014 14:17
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

6. 8. 2014 11:41
vzdyt je to tak jednoduche

pokud neni schopen prokazat ze alkohol v danou chvily v krvi nemel (udelal tu chybu ze utekl), tak na nej je mozna nahlizet tak, ze tam alkohol byl a tecka.

0 0
možnosti

J. Zeman 421

6. 8. 2014 11:45
Re: vzdyt je to tak jednoduche

Proč by on měl něco dokazovat, kde žiješ? Znáš trochu přestupkové či trestní právo? Říká ti něco presumpce neviny?

0 0
možnosti

P. Ritter

6. 8. 2014 10:48
Na odbourávání alkoholu v krvi se u nás už dlouho prodávají

přípravky snadno dostupné a poměrně levné. Třeba takový Paraxine dokáže prý odbourat více jak 55% alkoholu v krvi do 1 hodiny! A když uprchlík od nehody přijde po 10 a více hodinách, tak má naprostou jistotu, že u něj v krvi už alkohol nenajdou a on si ušetří pár let navíc při posuzovaní trestnosti jeho případu.

http://www.sexy-shopping.cz/product/krasa---pece-o-telo/paraxine-odbourani-alkoholu-/6

0 0
možnosti