Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německá cyklostezka vydělává stamiliony, česká stokrát méně

Německo vydělá na Labské cyklostezce v přepočtu 1,4 miliardy korun za sezonu. I proto se Němcům investice do cyklostezek obecně vrátí v průměru za rok. V Česku se výdělek na trasách podél Labe počítá v řádu milionů. A návratnost investice? Tu zatím Česko spočítat ani neumí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Jurax

22. 8. 2014 23:35
No, návratnost

Labská stezka vydělá u nás řekněme 70 miliónů - budiž ... ale komu? Kolik z toho získá investor, ten, kdo výstavbu platil, aby se mu investice navrátila?

Přiznám se, že netuším, kdo je v případě Labské stezky investorem..

0 0
možnosti

18. 8. 2014 21:17
Ano, cyklostezky jdou v této formě

vyhozené peníze. Na druhou stranu na tom spousta politických přátel vydělala peníze.

0 0
možnosti

17. 8. 2014 13:39
Asi by se melo rozlisovat

mezi cyklostezkou - samostatna stezka pro cyklisty a cyklotrasou - silnice pro auta....

Treba ted je pekna cyklostezka smerem na Stechovice, podel Vltavy. A je videt, ze je o to zajem, a lide radi utrati za pohosteni..

0 0
možnosti

17. 8. 2014 7:12
Není divu,

že to takhle vypadá. Například u nás v Plzni nám úřady teď v létě vybudovaly hezkých pár kilometrů cyklostezek. Sprejem. Prostě se na chodníky nastříkalo dopravní značení, tu a tam postavila svislá značka a je to. Plán splněn. Společný provoz chodců a cyklistů v obou směrech na nepříliš širokém chodníku jistě naplní mnoho lidí štěstím. A těch míst, kdy cyklostezka ústí na hlavní silnici nebo je na jedné straně křižovatky vyznačená a na druhé již ne, těch bych našel spoustu.

0 0
možnosti

P. Ritter

16. 8. 2014 19:49
Připomínám, že za chaotickou a nekoncepční výstavbu

cyklostezek jsou odpovědné v naprosto převažující míře vlády Mirka Topolánka a Petra Nečase.

Konstatoval to NKÚ už v roce 2012 spolu s tím že odpovědnost nese výlučně ministerstvo dopravy, které v kontrolovaném období řídili postupně Aleš Řebíček (ODS, 9/2006 - 1/2009), Petr Bendl (ODS, 1/2009 - 5/2009), Gustav Slamečka (nestraník, 5/2009 - 7/2010), Vít Bárta (VV, 7/2010 - 4/2011), Radek Šmerda (nestraník, 4/2011 - 7/2011) a Pavel Dobeš (VV, 7/2011 - 2012).

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cyklostezky-po-cesku-koncepce-se-nenaplnuji-a-efektivnost-nehlida

Nález NKÚ o neefektivním vynakládání peněz na cyklostezky :

http://www.nku.cz/assets/media/informace-11-14.pdf

0 0
možnosti

P. Ritter

16. 8. 2014 19:39
Doufám že se najde aspoň pár rozumných diskutérů

kteří pochopí, že článek zcela oprávněně kritizuje neschopnost zajistit návratnost a efektivitu nákladů na cyklostezky.

Cyklostezky nejsou vůbec levná záležitost a protože snad všichni nejsou Dekyský a chápou, že ty cyklostezky jsou už postavené z veřejných peněz a ze strukturálních fondů EU a je proto velmi potřebné, aby se zajistilo, že ty cyklostezky budou mít nejenom krátkou návratnost, ale začnou i vydělávat. Je třeba si také uvědomit, že stavbou cyklostezky to nekončí, i ona bude potřebovat údržbu a ta něco stojí.

Když už se cyklostezky postavily a stálo to mnoho milionů, tak by snad bylo záhodno řešit otázku jejich využítí a ziskovosti, Cena 1m2 cyklostezky není malá, stojí od cca 600 do cca 2000 Kč a k tomu se musí připočítat řada dalších nemalých nákladů V zahraničí to chápou a dokážou cyklostezky zefektivnit proč by to nešlo u nás?

http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/10/co-ovlivnuje-cenu-cyklostezky.htm

0 0
možnosti

V. Getz

16. 8. 2014 22:29
Re: Doufám že se najde aspoň pár rozumných diskutérů

ať nevydělávají ale ať jsou kvalitní a vydrží aspoň 10 let bez oprav

0 0
možnosti

P. Ritter

16. 8. 2014 19:20
Je zajímavé, kolik pobouření dokáže vyvolat u diskutérů

konstatování, že CYKLOSTEZKY budované z peněz daňových poplatníků a evropských dotací v NĚMECKU VYDĚLÁVAJÍ A V ČESKU NEVYDĚLÁVAJÍ:

Zřejmě se v řadě Čechů už od Klausových dob zakořenilo přesvědčení, že veřejné investice musejí být ztrátové a nevýdělečné, jinak to není správný kapitalismus.

0 0
možnosti

16. 8. 2014 13:53
A to je se vším ...

v tom našem kocourkově !! Když jiní jsou již vyspalí, tak my se teprve probouzíme !!!

0 0
možnosti

I. Dekyský

16. 8. 2014 9:51
PR článek

jak vyšitý. Auto*mat bude mít radost, ostatní (tedy drtivá většina) méně, holt to zase zacálujeme ze svého a to nejen kamarádům paní Pálkové z Katedry cestovního ruchu. Paní Jarolímkovou upřimně lituji, oni dokonce dělají výzkumy "v rámci práce". No to mě podrž :-)

0 0
možnosti

16. 8. 2014 12:36
Ekonomika bez průzkumu trhu a ziskovosti

je jako kůň bez nohy.

0 0
možnosti

K. Lažnovský

16. 8. 2014 9:26
Pěst na oko.

Nejlepší je projet kolem ruin na Labském nábřeží v Děčíně, přes ještě zdevastovanějších Dolní Žleb (přiotrávit se jídlem v penzionu Piccolo nebo si dát pivo v nějaké zaplivané, začazené putice) a po dalších 20 km najednou dojet do civilizace v Bad Schandau.

Neuvěřitelné. Na české straně hnus, špína, tzv. čeští podnikatelé a tam v NDR krásná civilizace.

0 0
možnosti

V. Getz

16. 8. 2014 10:10
Re: Pěst na oko.

tak se najezte zalevno v Děčíně a ne pár kilometrů za ním, navíc v Německu ty ceny budou trojnásobné ..

0 0
možnosti