Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Méně aut, více posezení. Malostranské náměstí podstoupí proměnu

Architekti vypracovali 40 návrhů, podle nichž by se mohlo v budoucnu proměnit Malostranské náměstí v Praze. Odborná porota v mezinárodní architektonické soutěži vybrala jako vítěznou studii, jejíž autoři sjednotili prostor náměstí, zredukovali počet parkovacích míst a přidali místa pro posezení i možné umístění sochařského díla a fontány.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

21. 9. 2014 10:53
Matějů, uvědom si konečně

že a) praha není malé město a b)auta nejsou středobodem všeho bytí. historické centrum bez aut to je dost běžnej trend ve všech civilizovaných zemích.

0 0
možnosti

M. Konečný 513

20. 9. 2014 20:40
Tunely to vyřeší

Až bude otevřen tunel Blanka (jestli to Hudeček zase o pár měsíců nezdrží, ale doufám, že už tam bude sedět někdo jiný než on, Odpadne problém s tranzitem přes Malou Stranu. Pro se snad ty tunely stavěly.

Nevím, proč by Pražané jezdili na Malostranské máměstí autem (žádné obchody a rezidentům minimum a když jdu do hospody, se asi jdu napít). Takže jen invalidi a zásobování.

Nechápu, proč musíme mít všechny naše parazitní instituce v centru Prahy. Vždyť pro parlament a senát by se jistě levně pořídila nějaká plocha v centru republiky třeba u Humpolce, kde by se pronaše zastupitele postavily levné montované budovy ik rozlehlé parkoviště.

0 0
možnosti

20. 9. 2014 16:34
Hlavně,

že se na Malostranské náměstí (dříve Radeckého a dá Bůh, že se opět tak bude jmenovat), vrátí sousoší našeho velkého vojevůdce, maršála Radeckého. Za to si zaslouží velké uznání občanské sdružení Radecký 1766-2016,os s jeho předsedou ing. arch. J. Bártou a samozřejmě i všichni ostatní.

0 0
možnosti

20. 9. 2014 18:11
Re: Hlavně,

Take bych byl proto, ale co na to reknou ti vlastenecti cechackove. Ta protihabsburska propaganda sice povolila, ale ten maly cesky clovek stale jest zije, je to videt na diskusich

0 0
možnosti

20. 9. 2014 15:15
Nevím, jak

soudruhjak soudruh poslanec Huml tohle přežije? Vzít poslancům parkoviště je drzost a ta hned tak neprojde.

0 0
možnosti

D. Stirský

20. 9. 2014 14:35
Díval jsem se na výroční zprávu DP v Praze:

Roční tržby vč. dotace jsou asi 30 mld. Kč. Možná by stálo za to pouvažovat, jak se o ně podělit (EU, stát, město, firmy, občané). A auta hodně, hodně, hodně omezit.

0 0
možnosti

D. Stirský

20. 9. 2014 14:22
Kdysi jsem slyšel reportáž o jednom

jihoamerickém městě, nevím už, jakém. Tamní starosta velmi drasticky omezil automobilový provoz, snad jej skoro zakázal, samozřejmě s nutnými výjimkami (policie, zásobování, invalidé). Lidé se bouřili, demonstrovali, nadávali. Jenže postupem času si začali uvědomovat, jak je najednou město bez aut klidnější, hezčí, čistší. Objevilo se spousta nových restaurací, kaváren, obchodů... Místa dosud zanedbaná se začala opravovat. Myslím, že bychom nějakého diktátora v tomto "oboru" potřebovali. Např. Vinohrady jsou plné nádherných ulic, překrásných domů, leč po obou stranách zastavěných plechovými škatulemi. Mělo by platit, že ve městě se má běžný občan pohybovat pěšky, pak MHD (revolucí by bylo velmi nízké nebo nulové jízdné), pak kolo a teprve jako poslední možnost auta.

0 0
možnosti
Co udělají s provozem?

Pěkně to vypadá a Malá Strana by si zasloužila uklidnit od auto-moto provozu, ale co s ním udělají? Všechno se Strahovským tunelem táhnout nedá, zejména proto, že přivaděče a silnice na výjezdu nestačí ani dnešnímu provozu. Smetanovo nábřeží také kapacitou nestačí, a navíc ho briskní mysl Hudečka opakovaně zkouší zavřít pro provoz. O propustnosti magistrály, jejích napájecích a navazujících ulic ani nemluvím a dokončení obchvatu Prahy, který by ulevil i části provozu z Prahy 5 na severovýchod Prahy a obráceně, se dočká asi až generace dnešních batolat (až budou dospělí).

Takže co s tím, pane Olomoučane?

0 0
možnosti

20. 9. 2014 11:07
Re: Co udělají s provozem?

no rozdělí se to na 2 skupiny:

Ti co budou sedět v autě v koloně a nadávat a ti co pujdou pěšky nebo mhd.

Je absurdní aby byl v historickém centru města povolen provoz v takovém rozsahu jako je dnes.

Není možné aby bylo pro každého kto che jít do centra k dispozici 10m2 ktere potřebuje jeho auto. To se tam prostě nevejde. Ukolem samosprávy je aby tam byla dostupná a rychlá mhd a teda aby každý kto potřebuje do centra se tam rychle dostal.

A poslanci? Proč potřebujou jezdit autem až do sněmovny? Proč když mají zasedání musí celý den jejich auto stát na malostranském náměstí?Když parkování tak jen omezené na 2 hod a pak odtahovat. poslanec neposlanec.

0 0
možnosti

D. Stirský

20. 9. 2014 9:06
Náměstí je opravdu parkovištěm

poslaneckých aut. Lavičky skoro žádné. Pomníky: Raseckého bych tam klidně vrátil, pak také Ernesta Denise - ten tam bydlel a měl by mít pořádný pomník.

0 0
možnosti

21. 9. 2014 6:00
Re: Náměstí je opravdu parkovištěm

Máte na mysli Radeckého nebo Rosického? Nějak jste to pomotal.

0 0
možnosti

20. 9. 2014 9:00
V jinych mestech ...

... tomu rikaji revitalizace, a je to asi nejjistejsi zpusob, jak z daneho mista vyhnat lidi/zakazniky, nasledne mistni podnikatele, a tedy bezny zivot, a lokalitu tim uplne "zabit". Takhle uz to dopadlo na vice mistech, treba na Velkem namesti ve Strakonicich: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011121001

0 0
možnosti

20. 9. 2014 9:10
Re: V jinych mestech ...

hm, já si myslím, že město je tu pro lidi, ne pro auta.

0 0
možnosti

20. 9. 2014 8:55
A co ten pomník?

Ať už to bude maršál Radecký nebo Jára Cimrman, nějakej pomník by tam stát měl!

0 0
možnosti

20. 9. 2014 13:20
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti