Diskuze
Papež uznal Velký třesk i evoluci. Bůh není kouzelník s hůlkou, řekl
Děkujeme za pochopení.
Jestli to nekdo uz nenapsal
je neco shnileho v nevedecke instituci, ktera cas od casu deklaruje, kterou cast vedy doted neuznavala a nyni ediktem nevedce uznava. Jak o moc jednodussi by to bylo, kdyby proste uznala vse vedecke, co je zalozene na logice, rozumu. Pak by cirkev nemela zapotrebi takovyto cenzurni pristup k vedeckemu poznani.
Re: Jestli to nekdo uz nenapsal
Taky by mohlo byt zajimave odvolani v pripade ze veda od toho tresku ustoupi, tedy napriklad v te podobe 'zniceho nic neco', nebo 'neco smrskavajici se v nic'.
mně tohle vyjásření potěšilo
a opravdu ho nevnímám jako nějakou zásadní změnu v přístupu k víře. odjakživa si myslím, když poslouchám přihlouplé ňafání tzv. ateistů, kteří stavějí do protikladu pojmy "Bůh" a "příroda", že mezi nimi přece žádný protiklad není. příroda je jen souhrnné pojmenování božího stvoření. představy některých lidí, že vše co stojí v bibli se musí chápat doslova jsem nikdy nesdílel. koneckonců, ve světě žijí celé davy přírodovědců, kterým jejich víra nijak nepřekáží v bádání. a to, že jim v bádání kdysi bránila církev, nemá s vírou a s bohem nic společného, to byla politika a tu dělají lidé..
Myslím si to dávno...
..a těší mne, že ačkoli je to pro věřícího samozřejmé, řekl to papež veřejně. Kreacionisté jej sice proklejí, ale ateisté nebudou mít moci argumenty proti. I když se zdá, že si na tom přihřívají svou polívčičku stále. Bůh není z fyzikálního světa, je to imanentní a transcendentní jsoucno, které poznáváme duší a tak jako duše jespojená s tělem, Bůh je spojen i se světem. A duchovní charakter také má. Jenomže v dnešní době se o duši a duchovní věci zajímá žalostně málo lidí. Peníze až na prvním místě a nezájem o sebe sama i lidi okolo také. Podle toho to také u nás vypadá.
J. Holič
pardon-doplneni
Plno lidí totiž zapomíná,že před velkým treskem nebyl čas a protože příčina a následek jsou svázané s časem,nemůžeme se jimi vůbec v souvislosti s velkým treskem bavit. Tedy můžeme znát jen jeho následky.
S. Jakotić
Re: pardon-doplneni
ano, dle nejednoho kritika je toto boží dílo nadčasové.
J. Holič
z niceho bez priciny
Někdo tu psal,že není pravdepodobne,ze z ničeho vznikl bez příčiny vesmír. Zaprvé je to podobne pravdepodobne,jako že obdobne vznikl bůh.On je problém v tom,že se člověk nedovede odpoutat od vazby příčiny a následků.
Velký Třesk.
Když v roce 1949 Fred Hoyle poprvé vyšel výrazem "Big Bang" Velký třesk, mělo to být právě jako posměch od vědců. Také dlouho trvalo než materialističí vědci se také ujali této teorie. Jejich největší problém byl v tom, že touto teorii chtějí přivést zpět náboženství "ZADNÍMI DVÍŘKAMI"! Bylo jim jasné, že začne-li se mluvit o začátku, pohybu, tak tam někoho musí postavit (Boha).
Tak že neni divu,že se materialističtí ateisté se začnou znova šprajcovat, jak je to vidět z příspěvků.
Náboženský tmář
Náboženství je podstatným obsahem duchovního života člověka, k žití je tak potřebné jako vzduch – právě proto ho mnozí ani nepozorují, jak nepozorují vzduchu a neváží si jeho životodárnosti. (Ostatně ve velkých městech čistý vzduch platí se draze a náboženství taktéž se hledá nejúsilněji!)… jak úžasně intensivní je duchovní práce moderních theologů! Na to právě se zapomíná, že přece v každé vísce je akademicky vzdělaný duchovní a že celé to ohromné těleso církevní úsilně pracuje. Zvláště v zemích protestantských theologie vlastně konkuruje filosofii, zvláště však charakterizuje tuto theologii zvláštní kritické uvědomování náboženské a hledání nových forem a formulí náboženských. (T. G. Masaryk: Moderní člověk a náboženství, 1934)
koho to zajímá
O víře a náboženství, opiu lidu a lidu samém
Ilja Herold
Předneseno v Klubu křesťanského dialogu, 27. března 2006
češi jsou ateisté
To ovšem neplatí pro obecnou spirituální situaci u nás. V naší údajně vysoce sekularizované společnosti, se k jakémusi křesťanství hlásí sotva 9% obyvatel a uvědomělých ateistů je stěží 1%.
Je zde - podle solidního šetření
• 75% lidí věří v přenášení myšlenek, • 70% v osud a předpovídání budoucnosti, • 60% v existenci objektivního hříchu, • 55% věří v Boha, boha, Ducha, Sílu, Nadpřirozeno, • 45% v moc a sílu amuletů, • 45% v horoskopy, • 38% v existenci posmrtného života a případného převtělování
Takže masivní odcírkevnění naší společnosti není provázeno skutečným a důsledným vědeckým pozitivismem (tedy názorem, že vycházet mohu jen z toho, co bylo objektivně dokázáno), ale příklonem k volné víře a představám, k volným kultům a náboženstvím… k pověrám...a navíc k pověrám často velice primitivním
Re: češi jsou ateisté
Co tvoří těžko popsatelnou, ale přitom stále důležitější složku české náboženské polévky? Jsou to důrazy a praktiky, které ani nebývají jako náboženství chápány.Zatímco mnoho sdílených hodnot a mravních norem má stále křesťanské kořeny, chuť české náboženské polévce stále více budou dodávat jiné náboženské tradice. Patrně bude sdílena víra v kosmické duchovní energie, aury či minulé a budoucí životy lidské duše. O věštebných metodách, silách jin a jang, čakrách, telepatických kontaktech s mimozemšťany nebo třeba o nákupu homeopatik budeme stále méně uvažovat v náboženském kontextu.A tak i v budoucnu budou českou společnost tvořit hlavně tzv. ateisté, kteří však věří čemukoli, jen když se to nejmenuje "náboženství".
NEŠTASTNÁ SLOVA PAPEŽE FRANIŠKA!
Jestliže se Svatý Otec Franíšek vyjádřil doslovně jak to napsaly lidovky, -"představovat si že bůh byl jakýsi kouzelník, který byl s kouzelnou hůlkou schopen udělat cokoli. Ale tak to není,“ řekl František" - tak jsou to NEŠTASTNÁ SLOVA!
Předně Bůh (nikoliv bůh)! Snad Frantíšek také ví že Bůh - Svořitel je VŠEMOHOUCÍ A vševědoucí!! Tudíž nepotřebuje nepotřebuje "hůlku". A zvolil-li bůh "Velký třesk" za způsob stvoření je zcela jedno. (Také tím pádem bylo na Něm kolik dní, jak si lidstvo vysvětlilo).
Avšak většina diskutujících směřuje k ZAPŘENÍ SVOŘITELE. Pak ale at vysvětlí jak je možný vznik "EX NIHILO" - z ničeho a hlavně bez jakého důvodu vzniku ??
Re: NEŠTASTNÁ SLOVA PAPEŽE FRANIŠKA!
zdyt je to tak jednoduche, je jasne, že z ničeho nic se něco semlelo a vybuchlo a byl z toho vesmír. Pak se to motalo a klokotalo, až se něco nějak divně spojilo a byl z toho život. V živých tvorech pak sem tam něco přeskočilo a vznikli z nich jiní živí tvorové. Nakonec něco přeskočilo v opici a byl z toho člověk. Tomu pak přeskočilo a vymyslel si Boha. A kdo tomu neveri, je nabozensky zaslepenec