Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Gorbačov: Svět je na kraji nové studené války, může za to Západ

Svět se dostal na pokraj nové studené války. V Berlíně to podle agentury DPA řekl bývalý sovětský prezident Michail Gorbačov, který se v německé metropoli účastní oslav 25. výročí pádu Berlínské zdi. Podle Gorbačova napětí způsobil Západ, když se snažil od roku 1989 získat výhody na úkor Ruska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

12. 12. 2014 18:33
Dobře Michali Michaileviči,dobře!

Byl jsi použit k dobré věci!Už si běž odpočinoutt!)))

0 0
možnosti
MZ

M. Zvoral

10. 11. 2014 6:16
Gorbačov, byl strůjce perestrojky

nebýt jeho , kdo ví co by dnes bylo, je to chytrý a demokratický člověk, samozřejmě , dnes za studenou válku může i západ, neboď se rozšiřuje NATO .

Gorbačov dokázal zlomit socialismus nebýt jeho ,tak jsme dnes ještě měli Lidové Milice, bojové poplachy v maskách, a orientační cvičení. Pád komunistů podporoval Gorbačov, nebyla to práce Havla nebo Klause, 

Byl to Gorbačov v ČSSR  s Dubčekem,  před revolucí měli spolu schůzku a tak Následné dějiny nemohl narušit Jakeš nebo někdo jiný, už dávno před tím to bylo naplánované. Tak že, když si někdo myslí , že dnešní demokracie je zásluhou Novákové nebo Komárka ,Čížka, Zemana, Vydry,tak se jen pletete. Je to práce Gorbačova v celé EU.

0 0
možnosti
JV

10. 11. 2014 7:17
Re: Gorbačov, byl strůjce perestrojky

Milošu, a kdo ti říkal že si nemyslím že 1. Gorbačov umožnil rozklad komunismu ale že si myslím 2. Demokracie je moje zásluha????????? Ano, Gorbi to začal, ale další pokračovali, a nemyslím, že bychom měli jet dál podle jeho scénáře! Jede se podle demokratických pravidel, a to znamená, že lidi se snaží žít tak, jak chtějí oni, a ne, jak chtějí jen někteří mocipáni!!! Takže pád komunismu začal Glrbi, a dál to jelo podle NAŠICH pravidel!!! A že jsme nesplnili některé sliby... Ti co slibovali to třeba neměli dělat, ale třeba bylo nutné sesadit i Gorbačeva, abychom si mohli dělat co chceme MY!! Tak se uklidní, aby tě neklepla!

0 0
možnosti
SN

9. 11. 2014 17:49
může za to Západ!

Protože je, hajzl, pr východoevropské zeme atraktivnější

0 0
možnosti
JM

10. 11. 2014 10:10
Re: může za to Západ!

kdyby tu byl sytém plusů, tak ho tomuto příspěvku dám

0 0
možnosti
PS

9. 11. 2014 14:25
Gorbačov je trochu mimo,

protože co to je těžit ? Třeba to, že my budeme u EU a dlabeme na rusáky ?. ... asi. Obávám se ale, že to nebyl západ, kdo to chtěl, ale obyvatelé bývalé sféry CCCP, kteří už opravdu nechtějí být rusáckými koloniemi. Zvláště, když tam vládne šílenec ala Putler.

0 0
možnosti
PZ

9. 11. 2014 13:45
Gorbačov

Obyčejný komunista. To mluví snad za vše.

0 0
možnosti
JV

9. 11. 2014 19:55
Re: Gorbačov

je doma nepopulární, navíc Puťka mu dává za vinu rozpad cccp. Tak se mu radši taky tlačí do zadníce, aby měl lepší daču a nenechali ho chcípnou s průměrnou penzí. On velice dobře ví co je puťka za svini, tak chce ještě chvíli žít.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

9. 11. 2014 12:01
Gorbačov je v podstatě takový významnější

Dubček, taky nikdy neopustí svou naivní víru v socialismus ...

0 0
možnosti
JC

9. 11. 2014 13:30
Re: Gorbačov je v podstatě takový významnější

Co je to "víra v socialismus" ? většině těchto lidí nikdy nešlo o nějakou ideologii, ta byla jen berličkou k tomu, aby mohli, jako politici, vládnout. Pokud se dostanou k moci, snaží se nemít konkurenci, zavést vládu jedné strany, té jejich. Případně vládu nějaké Národní fronty, kterou řídí jedna strana. To znamená zničit demokracii. A snaží se o to jakákoliv strana, jakýkoliv politik, bez ohledu na tu "ideologii" a pokud se mu to podaří dopadne to vždy špatně - není demokracie. Ukrajina je toho příkladem. Strany, které zvítězily v demokratických volbách byly ozbrojeným pučem nahrazeny stranami, které v demokratických volbách získaly nějakých 20% hlasů. Výsledek : diktatura nahradila demokracii, občanská válka, konec demokratické soutěže stran, přímé zasahování okolních států a velmocí, které podporují strany konfliktu podle svých mocenských ambic. Politici demokracii nemají rádi, špatně se jim v ní vládne.

0 0
možnosti
JP

9. 11. 2014 10:04
Po Ukrajině jezdí ruské tanky

Když Gorbačov tak vehementně kritizuje Západ, mohl by vysvětlit, proč se po Ukrajině prohání ruské tanky a další vojsko. Rusko vede válku proti Ukrajině, nota bene nevyhlášenou, ale to Rusům vůbec nepřekáží v osočování Západu.

0 0
možnosti
LM

9. 11. 2014 10:51
Re: Po Ukrajině jezdí ruské tanky

Gorbacov asi musi zvanit tak, jak si to preje Putin, nebo uz taky zblbnul. Zeman zblbnul jiz davno a v Cine zvanil tak, jak si to prali cinsti komousi.

0 0
možnosti
MB

9. 11. 2014 9:55
gorbacov

ano, svet je na pokraji nove studene valky. duvody jsou nasnade. rusko neodhodilo postsovetskou organizaci verejneho zivota, nadale utiskuje tvorivou stredni vrstvu, je prolezle korupci, nemajici obdoby ve svobodne evrope.

gorbacov sve doby reagoval na tlak tvorive stredni tridy, nepodarilo se.

v rusku nedoslo k osvobozeni tvoriveho ducha. za techto podminek zeme stagnuje. gorbacov se obava, ze trvajici nedostatky mohou byt svaleny na jeho politiku uvolnovani tvorivych sil ruskeho obyvatelstva

0 0
možnosti
MS

M. Salkovsky

9. 11. 2014 10:00
Re: gorbacov

Nekonecne dlhe generacie klacania pred vrchnostou ako samozrejmost..a kompenzacia len cez velkost uzemia a pravo na vsetko okolo.

0 0
možnosti
JU

9. 11. 2014 1:01
Jo, Gorbymu se jeho vlastním

nechtěným přičiněním rozpadl SSSR a celý socialistický blok. Myslel si, že lze reformovat nereformovatelné a zlidštit nelidské. Mýlil se. Nemýlil se tehdy v tom, že s USA nemůžou rusáci studenou válku a závody ve zbrojení vyhrát, o horké válce ani nemluvě. Vlastně řešil neřešitelnou šarádu. Dnes je zapšklý, domácími nácky, bolšány a putinovci nenáviděný. Nedivil bych se, kdyby mu z toho hráblo.

0 0
možnosti
JU

9. 11. 2014 0:52
Hmm, ignorování zájmu partnerů -

to dědek blbne - ruská nenažranost se ignorovat v žádném případě nedá a nesmí.

0 0
možnosti
PD

P. Dvořák

9. 11. 2014 4:37
Re: Hmm, ignorování zájmu partnerů -

Máte pravdu. Jak ostře kontrastuje ruská nenažranost s americkým asketismem :-))

0 0
možnosti