Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Potvrzeno. Trosky nalezené u Jávy patří letounu, který v neděli zmizel

V moři nedaleko indonéského ostrova Borneo byly nalezeny trosky letounu společnosti Indonesia AirAsia, který zmizel v neděli krátce po odletu z indonéské Surabaje do Singapuru. S odvoláním na ředitele indonéského úřadu pro civilní letectví Djokoa Murjatmodjoa to uvedla agentura AFP.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 1. 2015 2:47
Byli sice vesměs zdraví...,

...ale neměli štěstí. Proto vždy každému přeji nejprve štěstí a pak teprve zdraví (kdo má štěstí, má i zdraví, práci a potažmo nějaký peníz). Obráceně, když jsem zdravý, bohatý a pracovně úspěšný, ale nemám krapánek toho obecného štěstíčka, mohu se stát i dárcem orgánů pro štěstí jiných. Rubáš nemá kapsy. Takže všem PF 2015.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 13:01
Bohužel

pilot se choval tržně, nevrátil se. Oblafnout přírodní a fyzikální zákony se mu nepovedlo.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 15:31
Re: Bohužel

Zase jeden chytrouš, ten Grycz.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 12:16
dobrý pilot by měl umět vnímat ty géčka zadkem

a v každém okamžiku letadlo prostě řídit

0 0
možnosti

30. 12. 2014 13:38
Re: dobrý pilot by měl umět vnímat ty géčka zadkem

On sice dobrý pilot může géčka vnímat zadkem, ale je mu to v některých situacích "písk" platné.

       V bouřkových mracích mohou být vzestupné proudy i přes 30 m/sec (110 km/hod)! Není pak vyloučeno, že do mraku vlétne letuschopné letadlo a z mraku už vypadávají jenom trosky letadla. A palubní radar vždy nepomůže - bouře se vyvíjí někdy nad očekávání rychle.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 11:25
@Kolman

> Prave let na pristroje je nejbezpecnejsim zpusobem kdy je letoun v podminkach kdy je nemozny let VFR ("na oci"). Je vice pripadu omylu a nehod pilotu ktery byli pomyleni svymy smysly nez poruch pristroju (nemluvim o jine technice na palube, ale o pristrojich udavajicich polohu, rychlost a stav letounu).

0 0
možnosti

30. 12. 2014 11:49
Re: @Kolman

Souhlasím s vámi pane Bašíku.

       Přesto dávám přednost tomu, když "poslední instancí" ovládání letounu v kritických situacích je člověk, který není zbaven možnosti pohledu na krajinu.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 9:43
NERAD LÉTÁM V NOCI

Víc věřím tomu, co pilot vidí na vlastní oči, nežli když letadlo letí POUZE podle přístrojů, které nejsou neomylné. V noci, ve tmě, za špatného počasí a navíc nad mořem pilot nemůže vizuelně posoudit nesoulad údajů přístrojů a zásahů autopilota s faktickým stavem a polohou letounu. Prakticky celý let "odletí" autopilot. Právě v kritických momentech se ale může počítač "rozhodnout" mylně, protože na konkrétní situaci nezná odpověď (nebyl na ni naprogramován, nebo dostává chybnou informaci od vadného čidla) - kterou může znát jenom pilot.

       Cítím s obětmi tohoto (i jiných) leteckého neštěstí.

0 0
možnosti

30. 12. 2014 11:26
Re: NERAD LÉTÁM V NOCI

Letěl jsem několikrát,a bohužel je to čím dál tím horší.Naposledy jsem se ožral ,prý to pomáhá.Akorát jsem se v turbulencích poblil.A do letadla už nesednu.A to jsem chtěl na Nový Zealand .Do pr... poletím.

0 0
možnosti