Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zachoval se jako zbabělec, může za smrt 32 lidí, viní obžaloba kapitána Costy Concordie

Dvaatřicet lidí, kteří zahynuli během zkázy lodě Costa Concordia v roce 2012, nezemřelo kvůli nárazu na útes, ale kvůli „chaosu, prostojům a chybám“ kapitána Franceska Schettina. V závěrečném proslovu to podle agentury AP prohlásila obžaloba, podle které se kapitán zachoval jako zbabělec, neboť jedinou jeho snahou bylo zachránit sám sebe.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

23. 1. 2015 21:40
SCHETTINO TO NEMA V HLAVE V PORADKU.

Jednak proto, jak se choval, pred havarii lodi, kdyz s lodi ktera mela 3800 cestujicich a 1100 clenu posadky, a je techsi, nez americke nuklearni letadlove lode, s 90 letadly na palube, ilegalne vybocil s predepsaneho koridoru plavby a zajel prilis blizko ke brehu ostrova, " aby zamaval staremu priteli, ", ktery v to miste prave koupil dum,

dale se zachova jako absolutni zbabelec behem havarie a take proto, ze zrejme stale nechape v jake je rejzi a ze neuznal vinu, a nevyjednal si tim mensi trest. Ja si myslim, ze ten soud nema jinou moznost, nez ho tvrde odpalit

0 0
možnosti
PS

24. 1. 2015 1:33
Re: SCHETTINO TO NEMA V HLAVE V PORADKU.

Má to dva háčky. Za prvé, nebylo to prý poprvé. Za druhé, majitel lodi o trase dobře ví, a to on-line. Takže bez povolení by mu to asi jen tak neprošlo.

Jiná teorie říká, že průjezd byl kvůli reklamě, aby turisté viděli krásnou loď a příští dovolenou jeli také. To zní docela logicky.

Jinak loď řídí počítač a posádka a kapitán tam je od reprezentace. Akorát, že v případě havárie se to posuzuje malinko jinak ... .

0 0
možnosti
JP

25. 1. 2015 1:53
Re: SCHETTINO TO NEMA V HLAVE V PORADKU.

No, jestli existuji dukazy, ze ta firma zamestnavajici kapitana a provozujici tu plavbu o tom umyslnem vybocovani z plavebniho koridoru vedela a kapitanovi nadrizeni to brali na vedomi tak to drasticky meni pravni situaci mezi tou plavebni firmou a pojistovnou, / pojistovnami /, ktere pojistovaly tu lod, pojistovny mohou odmitnout platit nahradu nejen za lod ale take nahrady kazdemu cestujicimu a clenovi posadky , kterym zpusobili takove utrpeni, zraneni , ztratu majetku , zruinovani dovolene a v prve rade nahrady rodinam mrtvych , plus naklady na ztracenou lod, naklady na odstraneni vraku, pokuta za znecisteni vody, tady mluvime o stovkach milionu, nebo miliardach dolaru.

Ty plavebebni koridory urcuji italske urady, nebo pobrezni straz a urcite je presne stanovena vzdalenost koridoru od ostrova, nebo od brehu a sirka koridoru a ta neni moc velika .

0 0
možnosti
JP

25. 1. 2015 1:55
Re: SCHETTINO TO NEMA V HLAVE V PORADKU.

Takova obrovska lod si v pobreznich vodach, zvlaste kde je cily provoz nemuze plout kde chce a za to je odpovedny kapitan, takovy prikaz mel odmitnout a toho sveho sefa, ktery my to naridil nahlasit policii, nebo pobrezni strazi.

0 0
možnosti