Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Nepleťme uctění května 1945 a Putina

Prezident Obama nepřijede do Moskvy na oslavy 70. výročí vítězství nad nacismem. Ta zpráva zapadá do současného napětí. Do napětí, které už rok vydatně krmí Putinovo Rusko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 2. 2015 11:02
je prvda, že komouše jsem si zvolili sami

ale taky je pravda, že bez ruské podpory by tu bolševickej režim nepřežil víc, jak pět let. celé o osvobození byla v skutečnosti jen výměna uchvatitelů. jedni loupežníci vyhnali druhé.

0 0
možnosti

12. 2. 2015 19:06
Re: je prvda, že komouše jsem si zvolili sami

Souhlas. asi tak nějak.

0 0
možnosti

12. 2. 2015 10:56
Co to Petráček mektá???

Zkuste si Petráček představit, že by rusáci osvobodili jen svoje teritoria, a nás by osvobodili spojenci???? Dovedete si představit, kde bychom dnes byli???

0 0
možnosti

12. 2. 2015 9:11
Historie s odstupem let je jiný pohled.

Když budeme neustále historické skutečnosti ohýbat dle politických a emočních pohledů,pravdy se nedobereme.Nacisté začali ohrožovat lidskou civilizaci.To zapříčinilo jejich konec.Spojily se všechny země světa.Evropy,Ameriky Asie a Austrálie.Zásluhy patří všem,ne jen jedné zemi.Obrovské oběti lidí z SSSR nebyly způsobeny nacistickou armádou.Ale stalinskou a bolševickou krutovládou.A tzv. Osvobození?Nás to stálo téměř čtvrtinu území a 2 miliony obyvatel.Pokud se zachovala deska z toho pomníku na Smíchově s ruským textem,velmi dobře si ji přečtěte a přeložte!Není to oslava padlým hrdinům.

0 0
možnosti

12. 2. 2015 5:32
Nesouhlasím, pane Petráčku...

..zkuste si představit, když už jsme u těch "kdyby", jaký by byl vývoj, kdyby Hitler Stalina nepodrazil. Do určité chvíle spolu táhli za jeden provaz.)

0 0
možnosti

11. 2. 2015 22:39
Petracek ma pravdu, ale .....

Do 1941 utoku Nemecka proti SSSR, Soveti s Nemci spolupracovali a take zabirali uzemi: vychodni Polsko, Bessarabii (Moldavii) a Bukovinu, baltske republiky, ... Po II svetove valce dokonce sebrali svemu spojenci CSR Zakarpatsko, ackoliv smlouvou z 1943 SSSR zarucil CSR jeji uzemni celistvost. Jako ji Rusko pozdeji "zarucilo" Ukrajine kdyz se po rozpadu SSSR tato vzdala nuklearnich zbrani. Putinovo Rusko jde v slepejich carskeho Ruska a SSSR, ktere zabiraly a prisvojovaly si uzemi jinych s tim, ze tam nastehovaly etnicke Rusy a domaci obyvatelstvo podrobily nebo znicily, fysicky nebo rusifikaci. Stejne jako v minulosti Nemecko. To vse vsak nemeni na skutecnosti, ze SSSR, a mezi nimi i Rusko, znatelne prispel k zniceni nacistickeho Nemecka.

0 0
možnosti

11. 2. 2015 22:01
Upřesnění

Stalin odsud vyhnal hitlerovce, zachránil nás tím patrně před postupnou likvidací, ale neosvobodil nás. Kdyby nás osvobodil, byli bychom svobodní, což se nestalo. Sověti ostatně neválčili kvůli nějakým Čechům, ale proto, aby si to vyřídili s Hitlerem, který je napadl a málem zahubil. Na svobodu jsme si museli dlouhých 40 let počkat a přitom zažít stalinistické orgie 50. let i bratrskou internacionální pomoc v osmašedesátém. Můžeme pociťoval jistý vděk, ale nemusíme to přehánět.

0 0
možnosti

11. 2. 2015 21:45
Evropa si myslela,

že chytře vycouvá z války s Hitlerem- nevycouvala. Teď se situace opakuje. Zase Evropa couvá, aby se zachránila, ale ústupky zase nevycouvá. Asi Evropa propásla svou šanci na začátku-po anexi Krymu. Putin půjde dál, tak bude moct, to je jasné.

0 0
možnosti

J. Mydloch

11. 2. 2015 20:24
Naprostý souhlas

s autorem příspěvku. Jen proto, že je teď Putin a jeho parta na skřipci, neznamená, že, se má zatracovat vše ruské. Nejsem obhájce žádného totalitního režimu, ale nebýt SSSR, dnes by jsme zde nežili, pokud by jsme žili. Miliony obyčejných lidí tehdy přinesli obrovské oběti. Je otázka do diskuze, že se jich na to, zda do války půjdou, nikdo neptal...Stalin rozhodl a hotovo. Uctění památky všem kteří bojovali proti nacizmu a fašismu je nasnadě....

0 0
možnosti

P. Bryndza

11. 2. 2015 20:23
Pan Petráček,to asi dneska

pěkně schytá..za jakývkoliv sebenepatrnější náznak objektivity či normální novinařiny vůči Rusku se ,tu od místních rusofobních"hrdinů" schytává jen patologická nenávist zášt,vulgarismy , urážky a lži......

0 0
možnosti

P. Cis

11. 2. 2015 20:10
Putin horší Stalina?

malý test: představte si, že to v třicátých létech dopadlo obráceně a Evropu začal dobývat Stalin

0 0
možnosti