Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kopilot airbusu záměrně navedl stroj ke zřícení, oznámili vyšetřovatelé

Kokpit německého letadla Germanwing opustil kapitán stroje, kopilot Andreas Lubitz ho poté odmítl vpustit dovnitř a záměrně zahájil klesání. Ve čtvrtek to oznámila francouzská prokuratura. Kopilot byl podle záznamů z černé skříňky až do nárazu naživu. Vyšetřování prý ukazuje na záměr navést letadlo ke zřícení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Švejk

29. 3. 2015 16:58

Třeba to bylo vše úplně jinak, třeba se to někomu hodí svést vše na pilota.

0 0
možnosti
JK

26. 3. 2015 18:50

no možná si kopilot zavřísknul než se rozstřírnul po skále alahakbar ale to se nedovíme pač by lidi přestali lítat a letecký byznys by šel doháje já teda určo dlouho nikam nepoletím letadla mizej sestřeluje to bůh ví kdo a ještě s tím pomatenci mlátěj do alp , vlak auto a nejlépe motorka ta je nejbezpečnější))

0 0
možnosti
SV

S. Vor

26. 3. 2015 18:59

fakt ale teď největší luxus je vlak.Většinou sedávám v celém kupíčku sám a vyvalenej na maximálně pohodlnejch starejch kupíčko-sedaček.Nechápu jak můžou lidé staršího věku vydržet delší trasy,když ty křesla jsou tvrdý jak prkno a záda pak taky.:-)

0 0
možnosti
SV

S. Vor

26. 3. 2015 18:20

k čemu je nutné mít v letadle pancéřované dveře,když okolní stěna či přepážka kde jsou zasazeny je z materiálu jak z papíru a do letadla se snad už nedá se zbraní či nějakým páčidlem a heverem dostat.Pokud si mlhavě pamatuju starej B-737.Stejně tak to instruktážní video.Co je letušce platné,že se dostala podle předpisu do kabiny,když jsou oba mimo a jenom s nima třepe...:-)

0 0
možnosti
JV

J. Václav 261

26. 3. 2015 17:50

Jestli skutečně existuje takový předpis, že může zůstat druhý pilot sám a neotevřít, tak ode dneška by měli létat s otevřenými dveřmi. To je přece nesmysl, tato situace je úplně běžná a byla by vždy skončena pádem letadla.

0 0
možnosti
JB

26. 3. 2015 18:08

Až do té doby, než začly teroristícké útoky ve velkém, tak tomu skutečně bylo. často byly dveře otevřené a nebo si je každý mohl otevřít. Teprve pak došlo k rozhodnutí, dveře zesílit a zamezit teroristům vstup do kabiny. To vážně nevíte ?

0 0
možnosti
JZ

26. 3. 2015 17:04

Ten človek musel byť strašne nešťastný a chorý.

0 0
možnosti
JK

Proč proto vzal život 149 nevinným lidem?

0 0
možnosti
JB

26. 3. 2015 16:59

Let EgyptAir číslo 990 z Los Angeles do Káhiry se 31. října 1999 zřítil do Atlantiku

Egypská vláda tenkrát jasně prohlásila, že se nejedná o sebevraždu, ale čin židovských teroristů.

0 0
možnosti
JK

26. 3. 2015 16:32

tak dveře máme u baráku taky pevné ale máme od nich všichni klíč takže nemusíme klepat ani bušit když chceme projít je vidět že dveře které nejdou otevřít mohou někdy znamenat problém mnohdy se přemejšlí tak usilovně až se vymyslí uplná 3,14čovina

0 0
možnosti
JK

K vám domů běžně nechodí únosci, kteří by vás i s domem a desítkami nebo stovkami dalších lidí unesli někam do trantárie, nebo s vámi spáchali masovou vraždu. Proto je ochrana dveří pilotní kabiny jiná než ochrana dveří vašeho domu, a dosud fungovala dobře. Z instruktážních videí Airbusu je jasné, že existuje řešení pro každý případ vyjma a) poruchy otevírání (stalo se nedávno v USA, ale ten pilot, který zůstal v kabině, s letadlem bezpečně přistál), b) úmyslu toho, kdo je uvnitř a zablikuje dveře.

Vaše rodina se také může zamknout v doě, klíč nechat v zámku a zabarikádovat dveře. Vy to naštěstí asi můžete vzít oknem, zloděj také.

0 0
možnosti
JT

J. Tobby

26. 3. 2015 16:19

třeba tam s ním v tichosti někdo seděl?

0 0
možnosti
KJ

K. Jež

26. 3. 2015 15:37

Tak mohl dýchat a nebýt při vědomí. Ovšem všechno je o penězích. Skutečně by asi neměl zůstávat v pilotní kabině jediný člověk.

0 0
možnosti

J. Šimek 066

26. 3. 2015 15:41

A v bezvědomí blokoval dveře proti otevření nouzovým kódem. Bravó.

0 0
možnosti
JV

J. Veselý 965

26. 3. 2015 15:15

To už neplatí, že v pilotní kabině nikdy nesmí zůstat jediná osoba a pokud si pilot potřebuje odskočit, sedne si na jeho místo  na chvilku někdo z palubního personálu? Kopilotovi se může udělat špatně nebo se zbláznit jako v tomhle případě ....

Obávám se že jsme opět svědky porušení předpisů.

0 0
možnosti
PC

P. Cwach

26. 3. 2015 15:24

Německé řešení pro české zaměstnance , lze přenést do německého prostředí ,  pleny pro piloty a tím vyřešit problém s wc .

0 0
možnosti