Diskuze
Neschopenku napsali kopilotovi neurolog a psychiatr. Znamenala konec létání
Děkujeme za pochopení.
"...byl vždy tichým společníkem, ale poslední dobou se to zhoršilo..." stal se z něj hlučný společník?
Trochu "drahá" lékařská mlčenlivost. Kam se tato společnost dostala se svými mýty o tom, že lékařská mlčenlivost má přednost před veřejným zájmem... a podobných mýtů je společnost plná.
Nejdůležitější věci které rozhodují o našich životech si šlechta udělala tajnými.
K. Jež
Takže pustí řídit drahý éro s moře lidma 27. letého kluka, který se už dříve léčil s depresemi a podle toho, co se píše byl na neschopence a to nejspíše s psychiatrickou nemocí. Lékař nesmí (kvůli lékařskému tajemství) nahlásit zaměstnavateli, že vystavil neschopenku (stopku) pilotovi z psychicých, ale spíše z psychiatrických důvodů. Takový přístup přepravce lze s klidem nazvat naprosto nezodpovědným a neudržitelným. Asi to bude chtít zdražit letenky a společnosti by měly angažovat vlastní psychology a psychiatry, obecně lékaře, kteří budou vázáni upřednostněním záchrany stovek životů, před nějakým pseudolékařským tajemstvím. Připadá mi to, jako by řidič autobusu ve spolupráci s lékařem dokázal utajit alkoholismus v kombinaci se slepotou.
To ze neschopenku co -pilotovi vystavil neurolog nebo psychiatr to Der Spiegel neuvadi.Nicmene depresemi trpi mnoho milionu lidi . Udelat diagnosu deprese je mozne pouze tehdy , kdyz pacient zcela spolupracuje a nikdy to nejde proti vuli a prani pacienta. Tezko muzete ale nekomu s reaktivni depresi ( oproti endogenim ) zakazat pracovat jako strojvudce , pilot ci ridic autobusu. To by prestala strasna spousta vlaku , busu a letadel jezdit.
S. Panza
Nějak tomu nerozumím, V letadle, kam vás pomalu nepustí ani s perořízkem, je k dispozici sekera?
Je absurdní, že v dnešní době se v letadlech za stamiliony používají zcela primitivní nouzové zapisovače technicky tak padesát let nazpátek, které zaznamenávají jen omezený objem dat, můžou se při havárii poškodit nebo dokonce ztratit. Kdyby se pro tyto účely používala záznamová technika na úrovni dnešní doby, byla by ve většině případů leteckých katastrof příčina objasněna velmi rychle. Třeba takový audiovizuální záznam z kokpitu z několika kamer by v tomto případě udělal jasno okamžitě.
J. Jurax
V tomto případě snad ... ale v jiných ne. A takových havárií jako je tato bylo, je a bude mizivé množství.
A podstatnější než záznamová technika je záznamové médium. Musí vydržet extrémně vysokou nebo nízkou teplotu, přetížení řádu stovky g, zaplavení vodou - musí přežít a zůstat čitelné.
Dalo by se to snad řešit online přenosem dat (patrně přes družice) na nějaké úložiště; ale naráží to na řadu problémů - kapacita a spolehlivost přenosu a taky věrohodnost dat. Do černé skřínky se žádný hacker nedostane.
S. Vor
nesouhlasím,protože tak jednoduché to nebývá....na druhé straně rovnice něco stále chybí.!Takhle to řeší jako nerovnici,jo,jo,já vím,že tohle by bylo pro ně zlatý grál pádů letadel.:_)
Je to tady, proto lékaři mlčeli až to museli vyčmuchat vyšetřovatelé. Bohužel jsou přikryti lékařským tajemstvím, tak se jim nic nestane. Jen s tím budou muset dokonce života žít.
K. Shak
Jestli byl jeho stav natolik špatný, že znamenal konec létání, bylo povinností nebo aspoň svědomím lékařů tuto skutečnost nahlásit zaměstnavateli. A nespoléhat na uvědomělost toho v podstatě ještě kluka.
Nebo to bylo jeho zoufalství a chtěl udělat za svým létáním tečku ???
Nevycházím z úžasu. Nikdy by mne nenapadlo, že psychicky tak náročná a odpovědná povolání, jako pilot, strojvůdce, řidič dálkových autobusů nemají kohosi, jako o(d)borového lékaře, jemuž budou ze zdravého rozumu i zákona povinni předávat své nálezy všichni specialisté. Jeho náplní by byla komplexní péče o tyto lidi, měli by mít právo nařídit jim pracovní volno, prohlídky, nebo lázně navíc, ... atd. A měl by to být prvý člověk, který by měl vedení doporučit důstojné využití drahé kvalifikace dotyčného. Riziko selhání lidského faktoru zde zůstane, pravda, napořád, ale zaměstnanec v této ap. profesích neměl mít žádný důvod svou indispozici tajit a zůstat tak s ní osamocen.