Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Odvody? Platí slova o bandě simulantů

Vláda schválila návrh zákona, který po deseti letech umožní obnovit vojenské odvody, což jistě přikrmí emoce. Se vztahem k armádě a odvodům je to u nás jako se vztahem k jaderné energetice a těžbě uhlí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

13. 4. 2015 18:26

Jo, pane Petráčku, nikdy neříkej nikdy. Aneb, všechno se vyvíjí. Těch jaderných elektráren jsme až tak moc nepostavili a kromě toho jsme je stavěli dost daleko od velkých měst a využít jejich odpadní teplo dost dobře nejde. Ve Francii jsou na tom lépe. Takže, my uhlím vytápíme a budeme vytápět ještě dost dlouho. S armádou je to těžké. Nejsme Švýcaři a tak se do vojenského výcviku nijak nehrneme. Vy jako nositel modré knížky (podle fotky) jste se také moc nehrnul a kromě toho jsme si zachovali armádu jen proto, abychom dělali "křoví" USA v NATO. Nikdo, kromě našich politiků nás nijak moc neohrožuje, tak na co armádu ? Snad na to, aby šla bojovat s Valachy, až je přestane bavit, jak to ti Pražáci vedou ?

0 0
možnosti

14. 4. 2015 23:50

V Brně by odpadní teplo bývalo šlo využít, ale "nechtělo se".

0 0
možnosti
PB

13. 4. 2015 15:35

Pokud odvody a vojenský výcvik nebudou synonymem pro zbytečnou buzeraci od zelených mozků a dva promarněné roky mladého života, pak bych se o tu bandu simulantů nebál. Stačí se podívat na paintbalové střelnice a jiné vojnou zavánějící kratochvíle, kde se po hřištích prohánějí i "kancelářské krysy", ajťáci a kol.

0 0
možnosti
JB

12. 4. 2015 8:05

Může přežít stát, pokud většina občanů, nebude mít zájem na jeho existenci ?

http://nazory.aktualne.cz/rozhovory/karel-schwarzenberg-je-li-nam-vsechno-jedno-stat-pojde/r~c7375976d6e211e4a788002590604f2e/

0 0
možnosti
LM

12. 4. 2015 9:32

Za koho se budete bit, za Ovara, Babise, nebo za KSCM? Kdyz uz se za neco chcete bit, tak prvne vycistite republiku od techto vsech dacanu, at muzete taky byt prvne hrdy na nejakou vlast, a ne za tu Potemkinovu vesnici!

0 0
možnosti
JB

12. 4. 2015 8:00

"Čechoslováci... bili se tak, že by všichni měli před nimi padnouti na kolena. Jedna brigáda zadržela několik divisí. Padl květ československé inteligence. Jako prostí vojáci bili se a umírali učitelé, advokáti, inženýři, spisovatelé, známí veřejní pracovníci. Ranění prosili druhy, aby je zabili, jen aby nepadli do rukou Němců, kteří raněné Čechoslováky, zajaté v boji, trápí a mučí. " Generál Brusilov o statečnosti čs. vojáka po bitvě u Zborova. Večerní vydáni deníku "Birževyja vědomosti" z 24. července st. st. 1917.

0 0
možnosti

14. 4. 2015 23:56

Pane Babičko: za Rakousko ano, za Československo ano, za nějaké pofiderní Česko ne.

0 0
možnosti
PH

12. 4. 2015 4:25

Směšná představa, že nynější mladí zvládnou výcvik. Taky není kde cvičit, s čím cvičit a kdo bude cvičit cvičené. Rozhodně to bude nesmírně drahé. Mnozí tvrdí, že armáda potřebuje výhradně mozky a ne sílu svalů. Směšná představa virtuálně realitových blbců. Snad pár mozků jistě zapotřebí je, ale deset tisíc svalnatců by se armádě moc šiklo. Kolik z těch odvedenců bude schopno přežít? Vždyť si neumí ani vyprat pos-ané trenky!

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

11. 4. 2015 21:23

To se zase dnes vytlemilo chytráků, co si myslí, že základem bojeschopné armády je parádemarš. Bude v konfliktu armádě užitečnější astenický ajťák se schopností prolomit jakýkoliv kód nebo odvážný odvedenec  skvěle vycvičený salutovat vyšší šarži, ale bez možnosti své bicepsy použít. Možná vám uniklo, ale oštěpy a lukem se už neválčí.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

12. 4. 2015 8:01

No, pokud ten tvůj ajťák dokáže hodem NTB zkosit tolik nepřátelských vojáků, jako moje ákáčko či hákáčko, tak to beru. Ale, hošíčku, proč myslíš, že obchod se zbraněmi je stále tak prosperující? Jo, dětičko, už sis všiml, že i v těch přiblblých počítačových hrách vítězí ti, kteří umí rychleji a přesněji střílet? Ale možná vymyslíš tablet chrlící střely krátkého doletu  z jedné strany a z druhé strany kulky ráže 9 mm či jiné... Takže, hochu, oštěpy a luky skutečně né, ale samopaly, kulomety, děla a těžká bojová technika stále ještě fungují a většinou vítězí ti, na jejichž straně je právě převaha těchto zbraní.

0 0
možnosti
VP

11. 4. 2015 19:06

Nějak kritci odvodů pozapomněli, že branná povinnost se týká všech občanů republiky ve věku 18 - 60 let, tj. mužů i žen.Tak proč nemít přehled  a nějakou tu základní průpravu.

0 0
možnosti
JC

13. 4. 2015 18:47

Ano, máte pravdu. Přehled máme v tom, že branná povinnost je od 18 do 60 let věku každého občana. S tím ani není co dělat, jen udělat z násaďáků použitelné vojáky představuje tak půl roku tvrdého výcviku a udělat z vojáků specialisty ještě další půlrok k tomu. To asi nikdo nebude chtít a dělat něco jen "jako, kdyby" opravdu nemá smysl.

0 0
možnosti
RH

11. 4. 2015 17:58

lenošná a vyčúraná mládež nezná pojen vlast, nebezpečí, čest, zato zná pervitin, počítačové hry, heavy metal. On je život skřípne, pak budou poučovat své potomky, budou-li mít sílu

0 0
možnosti
MP

12. 4. 2015 3:43

A co znáte vy?

0 0
možnosti

11. 4. 2015 17:53

Oni taky ti čeští simulanti těžko chápou, jak souvisí okupace  Afgánistánu, Iráku  apod.  s obranou vlasti, že !?

Krátký intenzivní výcvik by ale  mamánci  potřebovali z úplně jiných důvodů. Ti nejpotřebnější ale budou mít určitě  zase  "modrou", jak je  v kraji zvykem.

Národní garda na základě  opravdového vlastenecví a dobrovolnsti by byla  optimální. Sice teď nemáme  co bránit, ale  třeba zase časem budeme mít  zase suverénní republiku.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

11. 4. 2015 19:49

myslíte suverénní jako v letech 45-89?

0 0
možnosti
RT

11. 4. 2015 10:02

Potřebují to jako sůl. A kdo nechce z "náboženských" důvodů držet zbraň, stane se lapiduchem, záchranářem či jinýmňovým nezbraňovým specialistou. Modrou knížku jen beznohým.

0 0
možnosti
LM

11. 4. 2015 10:24

>Potřebují to jako sůl.<

Vy jste musel zrat vojnu, nebyl ste nahodou lampasakem? :)

0 0
možnosti