Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pes pouze na vodítku je šikana. Řešením jsou volné parky, míní psí psycholog

Od podzimu se nebudou smět psi v Praze pohybovat bez vodítka. Nová vyhláška, která omezí volný pohyb psů po metropoli, se nelíbí pejskařům. Podle nich jde o omezování práv majitelů psů a porušování zákona na ochranu zvířat proti týrání. Proti vyhlášce vznikají odmítavé petice, nesouhlas vyjadřuje v rozhovoru pro Lidovky.cz také psí psycholog Rudolf Desenský. „Proč na nevychované a nezodpovědné psy mají doplácet i majitelé psů, kteří své mazlíčky vychované mají?“
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

18. 8. 2015 15:59

Kůň už senátorem byl. Nyní je ten pravý čas udělat potentátem i psa. Nedá se čekat, že by svět bláznil ještě více, toto snad je maximum, jehož lze dosáhnout. A bude následovat nějaký velký zlom, protože dále to již obyvatelstvo nesnese. Doba vyvrácená z pantů...

0 0
možnosti
MP

18. 8. 2015 16:52

Svět se zbláznil proto, že se někomu nelíbí navrhované týrání psů? Jestli se někdo zbláznil, tak to budete spíš vy, ne?

Jistě, jsou lidi, kteří si zvířata „zbožštili“, mají je radši než lidi, pořizují si zvíře místo potomstva, o tom žádná, ale jak to, properuna, souvisí s protestem proti navrhované vyhlášce?

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

18. 8. 2015 0:16

Nejhorší, co mohu potkat, je tlustá dáma s tlustým psem. Po pár metrech se vydýchávají dáma i pes.Ta by měla být na vodítku !

0 0
možnosti
MP

18. 8. 2015 12:33

Takže když vás náhodou nějaký agresivní čokl pokouše, není to tak hrozné, jako když potkáte vámi uvedenou dvojici? :-O

0 0
možnosti
MK

M. Konečný 513

17. 8. 2015 19:32

Chvilku jsem si myslel, že Apríla. Nejvíc mě pobavila věta, že "když pes někoho zraní, musí být následně označen".

A taky že park u Hlavního nádraží je pokálen od bezdomovců a on tam nemůže nechat vykálet svého pejsánka.

Ten pán je evidentně nemocen.

0 0
možnosti
JD

17. 8. 2015 19:51

Jak čtu vaše komenty , nemocen jste nejspíš vy. Nebo jen zapšklý nešťastník. )

0 0
možnosti
EK

E. Kučerová 184

17. 8. 2015 14:54

to jsem přesně čekala - o celé té blbosti se začne diskutovat až tehdy, když dorazí do Prahy. Brno, Ostrava a kupa menších měst to prostě zavedla a bylo.

mimochodem, psy jsem měla úhrnem 15 let a taky si myslím, že vodit je jen na vodítku je týrání. proto teď psa nemám - protože naše městská vyhláška zakazuje psa pustit z vodítka. Už několik let.

0 0
možnosti
EE

E. Erat

17. 8. 2015 15:07

Než se zbavit či nemít svého přítele, tak budu radši platit ty pokuty. Ono to nebude tak horké, v Praze v podstatě není kdo by je vybíral. Strážníků minimum a šedý mor již nefunguje. Rozhodně nemám v úmyslu ustupovat nějákým přiblblým úředníkům. Za psa řádně platím, a tak je povinost Hl.m.P. nebo městských částí vybudovat psí louky atd. Když jsou prachy na cyklostezky,parkoviště atd. tak se musí najít i pro pejskaře.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

17. 8. 2015 13:46

Psi jsou neskutečně přátelská zvířata. K excesům dochází jen ve stresových situacích, a to ještě jen proto, že se bojí. Samovolné a bezdůvodné napadení člověka je totální výjimka, kterou každý zažijeme tak v průměru sotva jednou za život. Těch krásných chvil a užitku nám přinesou 1000x více.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

17. 8. 2015 13:49

nicméně nelíbí se mi trend, kdy společenská a hlídací plemena jsou nahrazována svalnatými obludami. To svědčí o nedobrém vývoji v požadavcích majitelů na svého psa. 

Ostatně dokonale platí, že pes se podobá svému pánovi a opačně. Málokdy potkáte vyholenou agresivní gorilu z posilovny, jak si vede na vodítku čivavu nebo afgánského chrta ...

0 0
možnosti
JH

J. Hladký

17. 8. 2015 12:45

Pes, dlouhodobě držený pouze na vodítku je větším nebezpečím, než vyběhaný pes. Tento psakvil nehodlám dodržovat a jak říká pan Desenský - uvážu ho jen v případě, když půjde kolem policajt.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

17. 8. 2015 12:47

Jako dlouholetý pejskař potvrzuji ...

0 0
možnosti
PA

17. 8. 2015 11:31

Dovoluji si připomenout text písně : Narodilo se štěně :

Jak to, že ten pes kouše, sám sebe se tázal,

[: dřív neublížil mouše, proč kouše,

když jsem ho uvázal? :]

7. Seběhla se celá ves a pánovi praví:

[: celý svět to ví už dnes, že řetěz

mravy nenapraví. :]

Hezký den všem :-)

0 0
možnosti
SV

S. Vor

17. 8. 2015 11:01

Pes nemá za celý den nic jiného na starosti a na práci než každý den velmi pozorně a vnímavě a mnohdy i chytře sledovat a pozorovat svého pána,paničku co dělají,jejich pohyby činnost,denní režim apod. a ví přesně o všem co se kolem děje a hlavně co bude následovat a má rád pravidelný denní rytmus a když si ho majitelé v dobrém všímají.To je základní postoj a vazba mezi psem a pánem.Když je toto dodržováno problémy jsou minimální a pes umí správně reagovat.Když si ho nijak zvlášť nevšímáte nebo nedáte najevo,že se ho přeci jen nepřirozeně bojíte tak si vás víceméně ani nevšimne a pána snad poslechne vždy,je to přece zvíře.V žádném případě ho nesmíte přece provokovat nebo zlobit.Většina psů také hlavně moc nemiluje a nemá ráda děti,když je nemají v rodině.To je jedna věc.

0 0
možnosti
SV

S. Vor

17. 8. 2015 11:02

Problém je jinde a to,že psi jako lidé reagují na své protějšky jiné psy,jsou tam antipatie,buď se snáší nebo ne nebo se přímo nemůžou ani cejtit i podle rasy a největší kámen úrazu je fena/fena nebo pes/pes.To je potom vždy velký problém.Proto jsou ty vodítka nutná.Pes potom i zdivočí a je hůře zvladatelný.

0 0
možnosti
MP

17. 8. 2015 10:46

Tato věta:

„Psi by měli být ukáznění, vyhláška zakazující volný pohyb ale šikanuje úplně každého. Souhlasím s tím, že každý nemá psa vychovaného. Proč ale na ty nevychované a nezodpovědné mají doplácet i majitelé psů, kteří své mazlíčky vychované mají?“

ukázkově demonstruje dlouhotrvající trend:

„Protože neumíme (nejsme schopni/ochotni) vymáhat zákony, zpřísníme zákony pro všechny. Opět je jako správní lemplové nebudeme vymáhat. Zákon postihne slušné lidi, kteří ho dodržovali i bez zpřísnění, zatímco grázlové na něj budou kašlat jako kdykoli předtím. Nic nevyřešíme, jen budeme buzerovat slušné lidi, aby bylo vidět, že něco děláme, i když neděláme nic.“

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

17. 8. 2015 11:03

100% souhlas. Stejně jako policie nedokáže pacifikovat piráty silnic, tak pomocí radarů pohodlně číhá na slušné občany, až někde nepozorností překročí na bezpečném úseku padesátku o 6 km/h. Je to stále dokola, alibismus, šlendrián, lenost.

0 0
možnosti
IV

I. Veselý

17. 8. 2015 10:40

Politicky korektní je neuznávat, potlačovat a brojit proti těm co mají strach z islámských imigrantů a současně uzákonit opatření vycházející vstříc těm co mají strach ze psů? Podivná doba!

0 0
možnosti