Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ani závada, ani chyba pilotů? Za katastrofu může podle Rusů ‚působení zvenčí‘

Ruská letecká společnost Kogalymavia, jejíž letoun se v sobotu zřítil na Sinajském poloostrově, tvrdí, že stroj byl ve vynikajícím technickém stavu a ve vzduchu se prý rozpadl vlivem "působení zvenčí". Tuto verzi však podle agentury Reuters nepotvrzují údaje z "černých skříněk" letadla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 11. 2015 4:28

Nemusí to mít souvislost.Většina ruských pilotů jsou bývali piloti stíhaček pak jejich start tomu někdy nasvědčuje.V 87 jsem byl v Leningradě při startu s IL 62 jsme si škrtli  ocasem o zem,museli jsme se vrátit aby zjistili jestli letadlo nebylo poškozeno.A to prý není u nich nic neobvyklého.Prosím je to jen moje domněnka

0 0
možnosti

Š. Apolen

2. 11. 2015 23:27

V jednom má Panza pravdu. Zrovna nedávno dávali v " Leteckých katastrofách " část s podtitulem " Kluzák z Gimli " , kdy kvůli špatnému převodu obsahových a hmotnostních jednotek, jim došlo v půli cesty palivo. Takže pokud pouze vysadí motory, dá se při bravurní pilotáži, dotáhnout i velké dopravní letadlo na nejbližší letiště a přistát.

0 0
možnosti

M. Jech

2. 11. 2015 22:27
s ohledem

na povestny rusacky postoj k pravde bych tipnul, ze ozraly palubni tesar po prohlidce prasklin v trupu prohlasil, ze to jeste par let vydrzi, kdyz s tim nebudou moc triskat pri pristani.

0 0
možnosti

2. 11. 2015 20:44

Vypadá to na úmyslný teroristický čin. Na Rusy má pifku spousta nepřátel, nabízí se odveta islamistů za angažmá v Sýrii, ale motivů a aktérů může být víc. Předpokládám, že analýza trosek přinese odpověď.

0 0
možnosti

M. Komárek

2. 11. 2015 21:34

Já sázím na svou znalost Rusů. Zase něco odflákli jako vždy.

0 0
možnosti

2. 11. 2015 19:34

Plánované letové trasy do východní evropy / ruska z HESH vedou ve většině právě koridorem kudy letěl 7K9268.

Stočení letové trasy na bodu 288 NWB je naprosto standardní a piloty bylo provedeno prakticky bezchybně. Nastavení kurzu na další bod 330 ARH (pobřeží středozemního moře) s plnánovanou výškou nastavenou na autopilotu 32000 stop (9,75 km) bylo po technické stránce perfektně dodržováno (VS +512). Tudíž - opravdu se nejednalo o chybu v pilotáži. 

Dle záznamů ADS-B, které jsou mimochodem veřejně dostupné (a navzdory všem konspiračním teoretikům je můžete přijímat i doma) probíhalo vše naprosto standardně, do 04:12:57

Od té chvíle se data rapidně mění ve všech osách. V jednu chvíli se na ADS-B objeví vertical speed (VS - viz výše) -3584 o pár vteřin později +8000. To není nic jiného než přetížení měření přístrojů v důsledku rozpadu letadla a rotace jednotlivých částí, které byly tou dobou stále pod proudem.

Veškeré záznamy ADS-B končí po cca 30ti vteřinách - po kolapsu vysílání (neza

0 0
možnosti

2. 11. 2015 19:35

(nezaměňovat se záznamem černých skříněk).

0 0
možnosti

J. Křivan

2. 11. 2015 18:38

Z textu jsem pochopil, že pilot nedostal zaplaceno dva měsíce a proto s letadlem havaroval. Opět perla LN

0 0
možnosti

Š. Apolen

2. 11. 2015 23:09

To jste jako obvykle pochopil špatně pane Křivane.

0 0
možnosti

M. Komárek

2. 11. 2015 17:57

Sestavovat jakékoli vyšetřovací komise je mrháním peněz. Stačí se zeptat virtuálních Nováků z Lihovek + anonymů jako je lepící se Panzani. Vědí o tom úplně fšecko a bez zvednutí zadku od stolu!

0 0
možnosti

2. 11. 2015 18:03

Zapomnel jste na Apolena... experta pres plne knedliky pri stoupani ;))))

0 0
možnosti

P. Boko

2. 11. 2015 17:12

17 lidí se z letu na poslední chvíli odhlásilo. I zde může být stopa.

0 0
možnosti

2. 11. 2015 17:14

Určitě agenti z Wólstrýtu!

0 0
možnosti

S. Panza

2. 11. 2015 16:34

Při hodnocení veškerých zpráv bychom měli mít na zřeteli staré známé a věky osvědčenou zásadu "CUI BONO" "V  čí prospěch" se to uvádí.

V daném případě bude chtít:

1) letecká společnost dokázat,  že za katastrofu nemže technický stav  ani posádka

2) Egyptská vláda, že na Sinaji nejsou teroristi schopní sestřelit letadlo

3) Odbojní islamisté působící na Sinaji přiznají setřel i kdyby toho nebyly schopni, prostě z propagandistických účelů

4) Manipulátoři aź řad politiků a presstitů budou tvrdit co se jim hodí do krámu. Obdobně na tom bude řaqda diskutujících

Atd.

Jen ti co mají zájem o zjištění pravých příčin jako obvyklé přijdou zkrátka a budou napadáni ze všech stran všemi anti- i pro-.

0 0
možnosti

2. 11. 2015 16:41

A pak bude spousta diskutujících, kteří neporozumí ani nejjednoduššímu vyjádření - resp. přihnou ho tak, aby odpovídalo jejich předsudkům.

0 0
možnosti

Š. Apolen

2. 11. 2015 16:16

Ještě že k vyšetřování musí být přizván výrobce. Ten má eminentní zájem vyšetřit katastrofu spolehlivě, kvůli jiným letadlům stejného typu.

0 0
možnosti

2. 11. 2015 17:09

Ovšem spolehlivě znamená zároveň zdlouhavě - když jste sledoval seriál o leteckých kataszrofách, patrně si vzpomenete na TWA 800, kterážto katastrofa se vyšetřovala 4 roky a výsledek není zcela uspokojivý. Sice Boeing přiznal, že to tak mohlo být a změnil vedení kabelů, ale že to byla skutečně jiskra ve skoro prázdné nádrži plné směsi vzduchu a výparů, zcela jistě prokázáno nebylo. Jen nebyla prokázána žádná jiná příčina...

0 0
možnosti