Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Proti lumpenproletariátu. Indonésie bojuje za tolerantní islám, říká expert

Teroristický útok v indonéské Jakartě ukazuje, jak je džihádismus ubohý a nebezpečný. A že nepomáhá nikomu, ani samotným muslimům, říká v rozhovoru pro Lidovky.cz indonesista Tomáš Petrů z Orientálního ústavu Akademie věd České republiky. Největší muslimská země světa podle něj stojí na křižovatce rozhodujícího boje mezi umírněným islámem a radikály v podobě „gangsterů v bílých róbách“ a džihádistů. „Indonésané by měli být na svůj tradiční islám hrdí,“ míní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NM

15. 1. 2016 12:53

Indonésie. To je ten „tolerantní“ režim, který vraždil komunisty jak na běžícím páse a páchal genocidu ve Východním Timoru?

Tak to pak jo, lepší příklad tolerance a pluralismu byste nenašli.

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 13:07

Ano, máte pravdu, bylo to před více než 60 let a genocidu provedla indonéská armáda pod velením pozdějšího prezidenta Suharta, který se díky tomu dostal k moci.

Uvědomte si, že nevraždili muslimové, ale armáda a antikomunisté v rámci americké doktríny "potlačování komunismu".

0 0
možnosti
RM

R. Morava

15. 1. 2016 10:56

Takže takhle postupuje džihádismus v umírněné sekulární Indonésii. Co pak máme od něj čekat v Evropě, kde jsou Muslimové navíc frustrováni ekonomickými rozdíly proti původním obyvatelům. Potřebujeme ještě nějaký důkaz o nebezpečnosti masové imigrace ze Středního Východu? Neměli by se nejdříve srovnat ve svých státech (a moc bych jim to přál)?

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 11:13

Oni by se sami srovnali, nebýt agresemi křesťanských USA proti Afghnánistánu, Iráku, Libyi atd..

Ty agrese podnítily vznik muslimských teroristických organizací. Saddám Husejn držel islamisty na uzdě, byl to velmi vlažný muslim Ovšem někomu v USA vadilo to, že Husejn je předsedou BAAS, což je "Socialistická strana arabské obrody" a ta jak název napovídá měla blíž k Rusku než k USA. USA vpadly do Iráku, způsobily tam chaos, ze kterého těží wahhábisté ze Saúdské Arábie, kteří spolu s menšinovými sunnity řídí mimo jiné i Islamský stát.

Musíte si uvědomit příčinu toho, proč došlo ke vzniku Islámského státu a následným jevům.

0 0
možnosti
FG

F. Grimes

15. 1. 2016 10:50

Indonesie mne vždy pobavi. Je to ta muslimska země kterou obhajci islamu vzdy zmini kdyz chteji dokázat ze lze delat tolerantne. Zajimavy pripad "tolerantního islamu" v indonesii je pripad Alexandra Aana který v indonesii vyhlasil ze je ateistou. Mistni mesite se to nelíbilo, tak mu vykopali dveře, zmlatili ho a chystali mu popravu. Prijela policie a zatkla Aana, ne lidi co mu vnikli do bytu, zmlatili ho a planovali jeho vraždu, udajne aby ho ochranili. Pak když to slo v této "umirnene" zemi před soud dostal několik let natvrdo protože to ze vyhlasil ze je ateistou byla urážka vuci islamu. Ateiste jsou mimochodem nejvic perzekuovani lidi na planete, Ceska republika je nejtolerantnejsi zem vuci nim a tak předstírat ze jejich hodnoty lzou spojit s tema nasema je nesmysl - to je jako byste rekli ze zide a naciste dokazi zit umirnene spolu. No a dal k indonesii, část je mozna umirnena, ale 18% lidi souhlasi z vrazdou ze cti - ze pokud je zena znasilnena mela by byt potrestana trestem smrti

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 11:03

Během válečných konfliktů, které se odehrály ve 20. století, zemřelo celkem 160 milionů lidí. Drtivá většina z nich však s islámem neměla nic společného – celkem 135 milionů (tedy 84 procent) mrtvých patřilo Američanům, Číňanům, Angličanům, Francouzům a Rusům.

** Až 90 procent obětí pak padlo rukou křesťanů, buddhistů a lidí bez náboženské příslušnosti**

Vůbec nejrozšířenější je dnes pohled, který ztotožňuje muslimy s teroristy – „co Arab, to terorista“. Ale... Podle údajů americké FBI, která mapuje strukturu teroristických útoků ve Spojených státech, stojí za největším počtem ataků Hispánci. Statistika, která zkoumá roky 1980–2005, říká, že na hispánský terorismus připadá až 42 procent všech útoků. Na druhém místě jsou teroristé levicoví (24 procent), pak židovští (7 procent) a teprve potom islámští (6 procent) a komunističtí (6 procent). 18 procent případů se nedá zařadit do žádné kategorie...

.

http://zoom.iprima.cz/clanky/jsou-muslimove-nejvetsi-teroristi-statistiky-mluvi-za-vse

0 0
možnosti
BH

B. Hamáček

15. 1. 2016 10:00

Zhruba 10 % levičáckých anarchistických studentů v 60-70. létech dělalo bordel v Evropě , dnes jsou ve vedení EU. Podle toho to vypadá . Evropa jde do kopru. A co je dnes za verbež na školách ( samozřejmě jsou v menšině , ale velmi hlasité) , škoda mluvit !

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 10:12

Hamáčku, vy byste se měl léčit. Vaše antilevičácké fóbie jsou úsměvné, i když úsměvnější by asi bylo, kdybyste měl své názory nějak doložit. Zdá se ale, že se váš duševní stav stále zhoršuje a hrozí nebezpečí, že ublížíte sám sobě nebo jiným.

Proto byste se měl preventivně poradit s psychologem, říci mu o svých traumatech a fóbiích a on vás z toho dostane. dříve, než se vás bude muset ujmout psychiatr.

0 0
možnosti
TC

T. Czernin 251

15. 1. 2016 9:50

Co je to za experta, ten indonesista?? Pro pořádné posouzení koukejte sehnat jakartistu!

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 10:05

To je zase typická czernínovina. Je to stejný nesmysl, jako by někdo tvrdil, že o České republice může mluvit jen někdo, kdo zná jen Prahu,

0 0
možnosti
KJ

15. 1. 2016 9:19

Nic takového neexituje. To by podrazili Alláha... Dzp.

0 0
možnosti
JV

15. 1. 2016 11:59

správně, musíte na to vědecky Kajane ... exitací Alláha nejlépe :)

0 0
možnosti
LK

15. 1. 2016 8:55

Blbost Islám je nepřítel jako TBC. Ta má taky různé formy.

0 0
možnosti

15. 1. 2016 8:07

Nevzdelany mlady muzi, opravdu, to je ta spojnice mezi ksindlama po celem svete? Nebo ne? To jak z pohadky, ten spatny je zaroven slaboduch. Dale bych chtel pana experta ujistit, ze mlcici vetsina je mlcici a tim ta nic neovlivni a nerozhodne, to je od nej pekny blabol a dale tedy umirneny, pokrokovy supr indonesky islam, tedy holka si privede do rodiny zida a se chteji vzit, zadny problem, ano?

0 0
možnosti

P. Čech 567

15. 1. 2016 7:14

Co je to "umírněný islám", "Radikální islám", "telerantní islám"? Je to něco jako"socialistická demokracie", "sociální demokracie", "liberální demokracie", "Parlamentní demokracie" . Islám je jen jeden, stejně jako i ta demokracie je jen jedna Může mít různou míru zavedení demokratických prvků, islám však usí mít dogmaticky zavedeny prvky všechny, stejně jako bible. Žvásty nějakých "expertů" o nějakém "tolerantním islámu" jsou mimo mísu.

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 1. 2016 8:20

Jste prostě jeden z těch značně limitovaných jedinců, kteří vidí svět striktně černobíle. Asi by nemělo smysl vám vysvětlovat, že všichni lidé nejsou stejní a že existuje mnoho názorových proudů i v náboženstvích.

Měl byste si alespoň něco přečíst o muslimských alevitech, pro začátek ocituji alespoň Wikipedii :

"Alevité patří mezi odnož šíitského islámu, žijí především na jihu Turecka (tvoří zhruba 20 % obyvatel Turecka) a v Sýrii. Alevité nemají mešity, nemodlí se pětkrát denně, neuznávají právo šaría, nepostí se během ramadánu, pouť do Mekky není pro ně povinná. Současně nenadřazují muže ženám, ženy nenutí zakrývat vlasy."

Alevité jsou příkladem "umírněného islámu" - rozhodně nepronásledují křesťany a Židy a nesnaží se dobývat svět.

Další umírnění muslimové jsou například kurdští jezídi. K umírněným patří i muslimové v Indonézii - i když je to největší muslimská země na světě, tak nemá mocenské ambice, neohrožuje své sousedy a dokonce tam muslimové v mnoha oblastech jedí vepřové.)

0 0
možnosti