Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

STRÁNSKÝ: Tři dny nám ukazovali pravý český národ, aneb Mrtvé labutě

Tak lze nazvat návštěvu čínského presidenta, kvůli které Policie ČR zjevně potlačovala lidská práva. Vtrhla k lidem, kteří měli tibetské vlajky v oknech bytů s nařízením, aby je odstranili. Poprvé po revoluci zabránila veřejnosti a opozičním politikům vstup na Pražský hrad a okamžitě zadržela každého protestujícího, který se pohyboval na střeženém strategickém místě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 4. 2016 16:47

Řekl bych, že článek je trochu hodně kritický: do politických mrtvol se nekope.

0 0
možnosti

3. 4. 2016 10:38

Je to smutný pohled na Českou republiku roku 2016! A ti, kteří na tento stav poukazují, jsou nezřídka pod palbou kritiky těch, kteří s nostalgií vzpomínají na staré zlaté předrevoluční časy (byl přece klid a pořádek!).

Tento vývoj je důkazem staré zkušenosti, že národ, který není schopen se kriticky vyrovnat se svou neblahou minulostí, je odsouzen si ji v nějaké obměněné podobě zopakovat!

Ostudné je ovšem, že je tu celá řada politiků, v čele s prezidentem Zemanem, kteří jsou nositeli těchto těchto neblahých tendencí!

0 0
možnosti

I. Valčíková

3. 4. 2016 8:38

Ostuda polistopadového vývoje. Toto soudruzi přehnali.

0 0
možnosti

3. 4. 2016 9:21

Ostudou polistopadového vývoje je něco zcela jiného. To, co je skutečnou příčinou všeho nedobrého u nás. Tou příčinou je politický systém, který je založen na volné soutěži politických stran. Volné soutěži, která je ve skutečnosti, pravdivě řečeno, bojem mezi politickými stranami a jejich politiky o moc nad občany státu. Bohužel jim v tom pomáhá čl.5 ústavy. Tato "volná soutěž" zcela paralyzuje chod Poslanecké sněmovny, ale i zastupitelstev krajů, měst a obcí. Příkladem budiž pan Kalousek a Fiala v PS a politické strany a hnutí v Praze. Při obecném zavedení většinového volebního systém, kde jsou zástupci občanů voleni přímo, by takovéto trapné excesy nemohly nastat, protože pánové Kalousek, Fiala, Filip, Bělobrádek, Sobotka, Benda a mnozí a mnozí další vůbec nebyli zvoleni.Dokone i komunisté by v PS seděli tak max 2-3.

0 0
možnosti

D. Stirský

2. 4. 2016 14:14

Můj názor je, že ztrapnil-li se kdo před čínským prezidentem, byl to náš pan prezident sám. Až ten čínský přijede domů, řekne si: "S tou českou měkkotou si můžu dělat, co se mi zamane. Ti s vlajkami měli alespoň nějakou hrdost, s..ali mě, ale měkkoty to rozhodně nebyly." Ale možná, že ne. Neb úcta ba podlézavost k autoritám je u konfucionistů důležitá.

0 0
možnosti

4. 4. 2016 9:32

Ti s vlajkami měli nějakou hrdost? Hrdost na co? Na svou vlastní blbost? Na to, že se nechají jednoduše zmanipulovat bez jakékoliv znalosti problému nějakými Kalousky, Bursíky, Štětiny či Kocáby k jejich "volné soutěži"? A nebo byli hrdí na to, že vyšli do ulic a vyřvávali tam hesla stejně jako ti s vlajkami čínskými? Podle mne jsou obojí trapní. Naprosto totiž nechápu, proč bych měl vítat někoho a nebo protestovat proti němu, když jej osobně neznám. V ČR je od toho, aby vítal zahraniční návštěvu prezident, který představuje většinovou vůli našich občanů. Prezident, který zahraničního návštěvníka pozval. Jakékoliv vítání, ale i odpor vůči němu je uměle vyvolané a chápou se jej pouze hlupáci. Naprosté většině, troufám si říci že 99,998% našich občanů je nějaký čínský prezident zcela ukradený.

0 0
možnosti

Y. Fetsyshkanyn

2. 4. 2016 13:30

Prezidentovi republiky častěji důvěřují lidé starší 60 let, důchodci, obyvatelé Moravy, respondenti z Libereckého kraje, věřící katolíci (SIC?!?), lidé, kteří se politicky zařazují na levici a levý střed, voliči ČSSD či KSČM a lidé spokojení s politickou situací.

Naopak nižší důvěru nebo zvýšený podíl nedůvěry prezidentovi republiky šetření zaznamenalo mezi dotázanými ve věku 20 až 29 let, samostatně činnými bez zaměstnanců, respondenty z Čech a zejména z Prahy, ateisty, těmi, kdo se hlásí k pravici, příznivci ODS, TOP 09 či Strany zelených, rozhodnými nevoliči a lidmi nespokojenými s politickou situací.

0 0
možnosti

P. Horak

2. 4. 2016 13:14

Oprava: proc 62 %, jak jste na to prisli?

0 0
možnosti

P. Horak

2. 4. 2016 13:13

Proc 2 %, jak jste na to prisli?

0 0
možnosti

2. 4. 2016 9:09

Pane Martina Jane Stránský! Kdo Vás pověřil či zmocnil k tomu, abyste podle svých , výrazně menšinových měřítek hodnotil a ostouzel český národ, jehož 62% představuje skutečnou demokratickou většinu? Pokud je mi známo, pak u nás nesmí být vyvěšovány symboly nelidských režimů. Jaký však byl režim Tibetu před čínskou anexí? 1/3 tvořili lámové, 1/3 mniši(tyto dvě třetiny si na živobytí nikdy nevydělávaly prací) a zbytek byli otroci, jejichž práce byla lámy a mnichy zneužívána. Zajímalo by mne, zda byste tak ohnivě protestoval a pomlouval český národ, pokud by v inkriminovaných oknech byly vyvěšeny hákové kříže či srpy a kladiva. Jste trapný a ve svém názoru zastáncem mizivé menšiny tohoto národa a ještě se jej dovolujete drze ostouzet. Styďte se!

0 0
možnosti

O. Prokop

2. 4. 2016 10:42

Nikdo pan Stránského nepověřil, to je svobodné ( a trefné, pravdivé) vyjádření občana ČR. Je to jeho názor a nejenom já s nim souhlasím. Ptáte se, jaký byl režim před čínskou anexií- správně jste to pojmenoval- ANEXÍ. Tibet ČR neokupoval, byla přeci jiná situace před 60 lety, byl Mao, Stalin, Gottwald. Jinak by bylo OK připomenout, že návštěva byla užitečná: V Lánech národ mohl vidět, jak se náš pročínský prezidenta chová, pohybuje, že je to vážně nemocný člověk po mozkové příhodě. To poškození mozku a následnou poruchou pohyblivosti je už značné. Jeho gnostické funkce budou taky ty tam.... Ale co, 62% procent našich občanů si pořád myslí, že je zdráv, jenom si občas vypije, zakouří....

0 0
možnosti

2. 4. 2016 8:10

ČR je zaostalá v tom, že nemá dlouhodobější koncepci zahraniční politiky, politici se střídají ve funkcích každých 4, 5 let a každý tu zahraniční politiku vidí jinak, pak to takhle vypadá, chvilku jsme proameričtí, chvilku proruští, chvilku pročínští.. měly by existovat nějaké základní vazby zahraniční politiky.

0 0
možnosti

2. 4. 2016 9:17

Máte pravdu. Pročeští, lépe řečeno pročeskoslovenští jsme byli pouze po dobu, kdy byl prezidentem Tomáš Garyk Masaryk. Po jeho abdikaci jsme se stali opět podlézavými. Ale pozor! Podlézavými nikoliv my, občané, ale politici politických stran, které si volně vysoutěžily svou moc nad občany. Ti tvoří zahraniční politiku země. Občané do toho nemají co mluvit. Ti jsou politickými stranami k něčemu připuštěni pouze jednou za 4 roky, aby vhodili do uren hlasovací lístky pro tyto strany. Tím veškerá moc lidu, který má být podle čl.2, odst.1 ústavy zdrojem moci, končí. Následuje na 4 roky tuhá diktatura politických stran, které si svou moc takto volně vysoutěžily. To má být ona vzývaná demokracie? Ani náhodou.

0 0
možnosti

2. 4. 2016 7:08

Velice pěkný článek, díky!

0 0
možnosti

2. 4. 2016 9:20

Velice nepěkný, drzý a občany pomlovající článek, řekl bych. Článek nadutce, který se sám pasuje do role nadobčana ČR. Se svým názorem je v naprosté menšině, to by si měl uvědomit. Sám to ve svém článku přiznává, ikdyž nepřímo.

0 0
možnosti