Diskuze
‚Objektivní dokument je oxymóron‘. Autor filmu o OVB odpovídal na vaše dotazy
Děkujeme za pochopení.
V. Franta
Ještě jednou krásný den. Věc je jednoduchá - zprostředkovatel Vám (pokud je certifikovaným partnerem pošjišťovny atd.) sjednává tytéž produkty, které byste si sjednal na přepážce. Pokud je pro Vás zprostředkovatel nepřijatelný (je to vlastně úředník "v terénu"), klidně jděte na přepážku. Nepodléhejte, prosím, iluzi, že člověk na přepážce (DIS) bude určitě spolehlivější či kvalifikovanější. Opakuju - vše je o lidech, kdo jak poctivě dělá svou práci. Mně vyvrtala zub nejlíp zubařka na děts.táboře přenosnou vrtačkou. Plomba mi držela 20 let:-) Ale nedělám z toho pravidlo, možná jsem měl štěstí. Buď si pivko koupíte v pivováru (u zdroje) nebo v krámě či restauraci, nebo v kiosku. Teoreticky by to mělo být pořád stejné pivo. Určitě mi teď řeknete, že Vaše praxe je jiná. Přeju Vám spokojenost na kapitálově-pojistném trhu a ať jste vždy perfektně odbaven. Pokud byste někdy potřeboval info o nějakém produktu. Rád Vám zdělím své poznatky a vyslechnu Vaši zkušenost odjinud. Mějte se príma. V.F.
V. Franta
Mně šlo o to, aby se vědělo, že když půjdete na přepážku pojišťovny či banky, budou se Vás týkat všechny poplatky tak, jak by je Vám sjednal i poradce. Nicméně připouštím, že občas se mezi poradci (ale i bankovními a jinými úředníky) objeví někdo, kdo určitý produkt nemusí prezentovat správně. Vyvarujme se extrémní pozici, poněvadž člověku přináší nejmenší prospěch. Je to celé o lidech. Navíc ten film tvrdí, že poradcem může být kdokoli. To je nesmysl. Pokud to tak u OVB konají, porušují zákon. Raději bych, by se nejen uvedlo, kde OVB chybuje, ale a aby se i ukázalo, k čemu jsou pojistky a jak si je sjednat tak, aby mohl mít klient dobrý pocit. To ve filmu není, proto jej považuju za účelový, byť může mít v řadě aspektů pravdu. Pokud u OVB draftují kohorty studetnů pyramidovým způsobem, měli by točit studenti film o sobě a své psychice. Nicméně nechápu, jak mohou tito "samozvaní poradci" vůbec oslovovat klienta bez náležitého zapsání do registru u ČNB. Tady film nemluví pravdu.
J. Hrzal
Známá poučka pojišťoven praví: pojistka kryje všechny situace, kromě té, která nastane :)
V. Franta
Vážení,
film, Rada nad zlato sice nenechává nit suchou na OVB, ale přitom neřeší to podstatné, a to bych pánům studentům tvůrcům vytkl. Neřeší, zda pojistné produkty jsou celkově dobré či špatné. Vstupní poplatky jsou O.K., pokud je pojistka dobře sjednána (nezapomínejte, že klienti bývají pojištěni na několik miliónů v rámci ŽP). Klient platí poplatek za servis. Pojistky hlavně pojišťují a až sekundárně zhodnocují kapitalizační složku. Fin. poradcem nemůže být každý, kdo se jím prohlásí. Co registrace u ČNB jako dozorujícího orgánu? To, že u OVB studenti dělají pojistky "blbě" ještě neznamená, že pojistný trh je nesmyslem. A to, že si tvůrce nedokázal obhájit obchodní produkt doma v rodině hovoří v jeho neprospěch. Neměl se do toho vůbec pouštět. Navrhuji zapojit kritické myšlení a nepodléhat extrémům. Paušalizující film Rada nad zlato asi šlápl do vosího hnízda, ale nečiní správné závěry a zbytečně poplaší solidní klienty i ostatní instituce, jež klientům poskytují optimální službu.
J. Hrzal
Ale autor nikde netvrdí, že pojistný trh je z podstaty špatný. Popisuje zkušenost s finančním poradenskou firmou. Já ji mám také a málem mě stála velký průšvih. Chtěl jsem s klientem (známým) zprostředkovat poměrně značnou investici do skvělého fondu, který byl ovšem zakrátko vytunelován. Jsem šťastný, že to nedopadlo.