Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

HOUDA: Ještě jsme Charlie? Někdy je možná lepší mlčet

Znetvořený, hnusný a zakrvácený muž v modrých trenkách a bílém tričku posmutněle postává se stejně oblečenou a stejně znetvořenou, hnusnou i zakrvácenou ženou a čeká, až si budou moci konečně pospolu lehnout na haldu ve vrstvách pečlivě vyskládaných mrtvol.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Dresler

8. 9. 2016 13:26

Já nebyl nikdy.

0 0
možnosti

8. 9. 2016 13:18

Ja osobne si myslim ze na "Je suis Charlie" se svezlo hodne lidi kterym o svobodu slova ani neslo, ale chteli vyjadrit sve antipatie vuci muslimum. Jinak, jak uz jsem zde poukazal drive, svoboda slova tydeniku Charlie je dost selektivni: v. r. 2008 vyhodili Maurice Sineta za "antisemitismus" protoze si delal legraci ze syna Sarkozyho, ktery prestoupil na judaismus aby si mohl vzit zidovskou dedicku multinacionalni konglomerace Darty.

0 0
možnosti

8. 9. 2016 10:53

Řada z těch karikatur je hodně na hraně (případ od případu a jak pro koho), nicméně rozhodně bych je za to nestřílel ani jim to nezakazoval. Pokud tito karikaturisté nemají vkus, alespoň se o tom můžeme dozvědět a následně jejich tvorbu ignorovat.

0 0
možnosti

D. Stirský

8. 9. 2016 7:02

Souhlas s panem Ramešem. Jinak být Charlie bylo in, u mnohých to nevyjadřovalo jejich skutečný pocit či názor, ale jen si oblékli tričko s módním nápisem. Toť vše. Já osobně nikdy Charlie nebyl.

0 0
možnosti

M. Konečný 513

7. 9. 2016 20:35

Většina z nás normálních se shodne na tom, co všechno patří ke svobodě slova.

Ale málokdy se shodneme, co patří ke svobodě humoru.

A především se neshodneme na tom, co je to humor.

0 0
možnosti

7. 9. 2016 16:25

Pokrytectvi novodobym

"vyspelym" svetem vladne :-(

0 0
možnosti

7. 9. 2016 13:34

Napsal jsem to po atentátu na Charlie, napíšu to i nyní: já bych s těmi lidmi na pivo nešel, jejich smysl pro humor je pro mne hodně za hranou, ale svoboda slova je natolik cenná věc, že je třeba za ni platit i tím, že chráníme něco, co se nám nelíbí.

0 0
možnosti

F. Grimes

7. 9. 2016 10:24

Je to uplne jasne - nechapu co autora plete. Nejde o konkretni karikaturu - ze když se mu líbí tak obhajuje svobodu slova a když ne tak ne. Velmi známá citace to vysvětluje:

I Disapprove of What You Say, But I Will Defend to the Death Your Right to Say It

Nesouhlasim s tim co říkas, ale do smrti budu bojovat za tve pravo to říkat.

Útočnici proti CH útočili nejen na karikaturisty, ale na svobodu slova, a hodně i "mírných" muslimu s nima souhlasilo, tak lidi se za ne postavili a "byli Charlie". Kdyby jim někdo chtěl uložit trest smrti za italskou karikaturu tak bych se za ne postavil zas.

0 0
možnosti

J. Nový

7. 9. 2016 11:11

Svoboda slova končí tam, kde začnete vychvalovat nacisty nebo je vlastně i hanobit, začnete popírat holocaust a jistě by se toho našlo víc. Otázkou je, jestli by neměly mít hranici i ty karikatury. Ne kvůli mě, já s tím problém nemám, ale ti postižení a pozůstalí by to mohli brát jinak. Možná podobně jako Žid, který by slyšel, že popíráte holocaust. Takže zbývá otázka, zda mají nebo nemají být nějaké hranice vyjadřování (jakýmkoliv způsobem). A to je zapeklitá otázka.

0 0
možnosti

L. Florner

7. 9. 2016 10:07

Bytí Charliem přeci neznamenalo obranu svobody slova jen pokud to slovo uráží někoho jiného. Znamenalo to především postavení se za princip, ve kterém je trestem za urážlivé slovo jeho odsouzení, nikoliv vystřelení mozku z hlavy tomu, do ho pronesl (a všem, kteří jsou v tu chvíli okolo). Redakce Charlie Hedbo se momentálně projevila jako stádo retardovaných prasat. Tak hurá, aspoň máme všichni jasno. Nebo je půjdeme rozvěsit po pařížských lampách? Teda za předpokladu, že o tom pak budeme mlčet... Zá se mi, že mícháte hrušky s...já nevím...s něčím, co snad není ani ovoce.

0 0
možnosti

J. Nový

7. 9. 2016 10:01

Dobře to Přemysl napsal. Rvali bychom se za svobodu slova (a karikatur), když šlo o Muhammeda, ale rychle nás to přejde, když jde o evropany. Tzn., že je něco špatně.

0 0
možnosti