Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Skeptici se v neděli předávkují homeopatiky. Přírodní léčiva dají i dětem a psům

V neděli 23. října proběhne v několika českých městech a v Bratislavě akce Hromadné předávkování homeopatiky, která chce poukázat na údajnou nesmyslnost tohoto způsobu léčby. Součástí akce bude osvěta, výroba homeorumu a nakonec hromadné předávkování. „Naším hlavním cílem je poukázat na absurditu této pseudoléčby,“ řekl organizátor akce Leoš Kyša.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 10. 2016 9:26

Trochu nechápu, proč tedy pan Grygar jako člen Skeptiků, jsa křesťanem, nemá problém s něčím tak iracionálním, jako je neposkvrněné početí. Podotýkám, tato skutečnost (kterou já také jako křesťan nerozporuji) je vysvětlitelná pouze na základě principů, které on popírá.

0 0
možnosti

J. Matyáš 654

23. 10. 2016 18:18

Tak jsem se na to došel podívat - se dvěma kameramany, dvěma reportérkami a dvěma homeopaty tam bylo asi 80 lidí, s kolemjdoucími se to dostalo na desetinové ředění původně ohlášené tisícovky. Zajímavé je, že než jsem přijel domů, tak tento článek zmizel z hlavní stránky webu.

Sice to nesouvisí a v ČR to nebude, jen jako informaci - od května 2017 má být ve Švýcarsku homeopatie hrazena z veřejného zdravotního pojištění, stejně jako antroposofická medicína, bylinná léčba a tradiční čínská medicína, akupunktura tam už hrazená je stejně jako byla v ČR do dubna 1997. Nemusíme mít ale všechno jako ve Švýcarsku...

0 0
možnosti

J23i46ř11í 17K64o10p49i20s

23. 10. 2016 17:37

Oni to chudáci soudruzi ze slovutného spolku Sisyfos, doposud nepochopili! :o)))

0 0
možnosti

P. Mach

23. 10. 2016 20:43

Tak, tak, demence věštců, homeopatiků a podobných vemen je nepochopitelná. :-)

0 0
možnosti

23. 10. 2016 16:48

Předávkování homeopatiky samozřejmě není možné bez ohledu na to, zda věříme v homeopatii. Pokud je v kubíku čisté vody objektivně nula celá nula prd účinné látky, tak se mohou tak leda předávkovat vodou jako takovou.

Diskuse o homeopatii jako metodě je na dlouho. Mně takové léky nikdy nepomohly, neužívám je tedy, ale nezavrhuju ji, protože věřím na schopnost vody přenášet informace což je širší problematika než homeopatie. Ale jak píši - věřím.....

0 0
možnosti

J69i85ř55í 29K92o80p95i92s

23. 10. 2016 17:39

Ani vám nemohou pomoci, když jim nevěříte, respektive nemůžete pomoci sám sobě! :o)

0 0
možnosti

T. Tkadleček

23. 10. 2016 16:12

Jasny dukaz transcendence: nekdo, kdo absolutne vubec neveri v ucinek homeopatik se jimi predavkuje:)

0 0
možnosti

23. 10. 2016 15:54

Proč žralok vycítí "pach" krve na kilometr daleko, přestože se žádná molekula vody prouděním k němu za tak krátkou dobu dostat nemohla? Co úzká psychická vazba (nejen) jednobuněčných dvojčat i když jsou stovky kilometrů od sebe daleko? Skeptikům nemá cenu odporovat. Je to jejich přesvědčení. Možná je to obrana proti sžíravému pocitu, že je něco, co má nade mnou moc aniž chápu proč a jak, že existují věci, které ani věda prozatím neobjevila. Oni staví na tom, že není menší části hmoty, než je molekula. "Blahoslavení chudí duchem", kteří si myslí, že věda končí tam, kde jsme dnes. :-)

0 0
možnosti

23. 10. 2016 16:00

Přesně, před nějakými sto lety vědci dokázali, že rychlost nad 40 km/h žádný člověk nemůže přežít.

0 0
možnosti

J. Merta

23. 10. 2016 14:06

No, člověk, co psal titulek, se vyznamenal. Jedna z věcí, na co má akce upozornit, je, že homeopatika nejsou nějaké bylinné preparáty apod., jak si hodně lidí myslí, že v nich není žádná účinná látka. Takže nazývat je přírodními léčivy je pochybné. Řekl bych, že když se nazve přírodním léčivem aspirin nebo penicilin, tak je to přesnější.

0 0
možnosti

23. 10. 2016 13:38

Už staří dobří Genesis zpívali, že "zabíjíš to, čeho se bojíš a bojíš se toho, čemu nerozumíš". Chlubit se nevědomostí je směšné. Jestli někdo třeba neumí proutkařit, nemá co zlehčovat toho, co to umí.

0 0
možnosti

R. Hanuš

23. 10. 2016 14:11

Jo proutkařit? U Oxfordu, na pozemcích university stále čeká zakopaná tunová, ocelová roura na to, až jí nějaký proutkař najde a odnese si za to sto tisíc liber. Tak vzhůru proutkaři. Je čas zbohatnout.

0 0
možnosti

23. 10. 2016 13:29

Na jednu stranu pan Dr. skeptik něvěří na homeopatii, ale je zároveň schopen tvrdit, že léčí cukr, alias placebo?

0 0
možnosti

R. Hanuš

23. 10. 2016 14:16

Ano. To je správně. Na rozdíl od účinků homeopatik, účinek pozitivního ovlivnění psychiky na léčbu již bylo mnohokrát prokázáno. Takže homeopatika jako placebo jistě fungují. Tedy pro ty, kdo v ně věří. Stejně jako modlitba.

0 0
možnosti

23. 10. 2016 13:10

Upřímně jim přeji, aby se zeblili až za ušima.

0 0
možnosti

P. Mach

23. 10. 2016 13:14

.. tak jak jste právě předvedl vy? :-)

0 0
možnosti