Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Platí brexit? Odchod z EU musí schválit parlament, rozhodl soud

Britská vláda potřebuje ke spuštění procesu vedoucího k odchodu z Evropské unie souhlas parlamentu, rozhodl ve čtvrtek příslušný soud. Zároveň kabinetu přiznal právo se proti verdiktu odvolat, informovala agentura Reuters.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P. Boko

4. 11. 2016 8:20

Pokud se Brexit bude protahovat, poškodí to EU. Pokud by parlament Brexit odmítl, vyhnal by do ulic tisíce Britů. Vše svědčí o bezradnosti západní demokracie.

0 0
možnosti
VG

3. 11. 2016 19:14

to se dalo čekat. ulice se tam nebere vážně. skuteční vládci jsou v city a těm brexit nevoní.

0 0
možnosti
RH

3. 11. 2016 17:49

Konečný podpis pod brexitem musí dát královna,není jisté,že to podepíše.

0 0
možnosti
JT

3. 11. 2016 18:09

Řekl bych, že to je jedna z mála jistot v tomto světě, že britská královna podepíše to, co jí vláda předloží, tj, na čem s vláda dohodne a Parlament odsouhlasí. Britská královna není český prezident.

0 0
možnosti
ZP

3. 11. 2016 14:32

Představte si, že by začal u nás soudruh Klaus vyhrožovat, že jestli setrváme v EU, vrátí se do politiky! To by sakra bylo dilema. :-)

0 0
možnosti
EE

E. Erat

3. 11. 2016 14:37

No, zatím vyhrožoval soukmenovec Herman připojením k Německu.

0 0
možnosti
JV

3. 11. 2016 13:44

To bude prca, jak da GB zpatecku !

0 0
možnosti
JT

J. Tobby

3. 11. 2016 18:49

KGB?

0 0
možnosti
JT

3. 11. 2016 13:22

To je zajímavé. Skotové v referendu rozhodli, že z Británie nevystoupí, přesto se připravuje referendum druhé. Z místních proruských lžinenávistníků jsem ale žádnou kritiku tohoto druhého referenda neslyšel. Pokud by někdo chtěl argumentovat, že s mezitím podmínky v Britáini změnily, tak to platí i pro referendum o brexitu. Například se ukázalo, že se pro brexit používaly lživé argumenty.

0 0
možnosti
EE

E. Erat

3. 11. 2016 14:24

Jo, jenomže to je místní referendum. A Skotsko má širokou autonomii v rámci UK. A tak jim v tom nemůže nikdo bránit, jako je tomu třeba v případě Katalánska. Kdy španělská vláda katalánské referendum neuznává. Skotové ještě před brexitem říkali, že budou po čase referendum opakovat, takže akorát to brexit asi trochu urychlil. Ale, stejně ho plánují, až na rok 2020. Ale, referendum o vystoupení vypsala vláda UK jako celonárodní, bez rozdílu jednotlivých lokalit. A jeho výsledek je tedy platný na celém území GB včetně Skotska. To ani skotská vláda nezpochybňuje. Podmínky se mění všude dnes a denně, také jsme dnes v jiné EU než byla ta v roce 2003, kdy tady proběhlo referendum. To byste také mohl vypisovat referendum o čemkoli každých pár let, vlády a jejich priority se mění jako počasí.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

3. 11. 2016 13:10

Koukám že britští dobroseři mají rádi demokracii a demokratická rozhodnutí stejně jako naši dobroseři. Demokratické a správné je to pouze v případě, že je to v souladu s jejich názorem.

0 0
možnosti
VP

3. 11. 2016 14:18

Víte, ono se tomu systému říká zastupitelská demokracie. Takže hlas lidu je nutno brát v úvahu, ale lid stát řídí pouze zprostředkovaně přes své zvolené zástupce (poslance).

0 0
možnosti
PB

3. 11. 2016 12:08

Jakým způsobem vstoupila VB do unie - referendem nebo rozhodnutím parlamentu? Pokud platí to druhé, tak je vše ok ;^)

0 0
možnosti
JN

J. Nový

3. 11. 2016 13:12

Promiňte, ale já jsem vstoupil na svět podobně jako vy i většina dalších lidí, přes jeden otvor a rozhodně tím samým způsobem nehodlám svět opustit.

0 0
možnosti
JN

3. 11. 2016 12:00

U nás ČSSD z nemusí platit dluhy, Zeman se omlouvat a v Británii zase soudci opovrhují vůlí lidu, i když s k vyjádření této vůle dal již parlament souhlas. Jenom ten výsledek se jim nelíbí.

0 0
možnosti
MZ

M. Zikmund 299

3. 11. 2016 12:27

Pán je zjevně právní expert.

0 0
možnosti
VB

3. 11. 2016 11:54

Jako většinou tak titulek je zavádějící. Platí výsledek referenda. Brexit ve smyslu uplatnění článku 50 ještě nenastal a o způsobu jeho uplatnění byl tento soud.

0 0
možnosti
MK

M. Kolář 067

3. 11. 2016 11:56

Referendum dle všeho nebylo závazné v právní rovině.

0 0
možnosti