Diskuze
Metro D jen se dvěma stanicemi? Musí jít o opožděný aprílový vtípek, říkají architekti
Děkujeme za pochopení.
S. Vor
Příklad efetivity....Norsko je bohatý stát je prošpikovaný stovkami tunelů i pod mořem včetně křižovatek a kruhových objezdů a nadjezdů v nich ,spirálové tunely,samozřejmě vlakové tunely,ale nikdy by je nenapadlo hloubit tunel jenom proto aby se narovnala trat a zkrátila vzdálenost a doba o 10km a asi 15min.
Zajímavé je, že v celé debatě o lince D není zmínka v čem spočívají potíže s výkupem pozemků na výstupy ze stanic. Divím se statisícům lidí, kterých se to týká, že o tom nepožadují podrobnější informace. Zažili a zažíváme tyto skandální mnohaleté tanečky už u dálnic, pražského okruhu a jinde. Veřejný zájem LOGICKY musí mít přednost před soukromým. Pokud se těm majitelům zdá výkupní cena příliš nízká má být přiměřeně navýšena, pokud jim nevyhovuje ani tak mají být pozemky vyvlastněny. Za minulého režimu jsme byli papežštější než papež a na rozdíl od Polska, Maďarska, ba i NDR tu bylo zestátněno či združstevněno vše co se dalo. Nyní v duchu čecháčkovského odezdikezdi zase vše privatizujeme a soukromý majetek je posvátnější než život, zdraví a důstojnost lidí.
Nápad s metrem bez stanic a jenom s konečnými není vůbec blbej nápad. Je to způsob, jak konečně začít stavět a nečekat na vyřešení odkupu pozemků.
Ty odkupy se vyřeší dodatečně bez nutnosti čekat a čekat a čekat na začátek výstavby do doby, než bude vše vykoupeno.
Já bych Dolínka ze tuhle variantu spíš pochválil. Kecy architektů jsou v této chvíli zcela mimo. Oni nemají řešit postup výstavby a výkup pozemků, ale technickou a architektonickou podobu metra.
Blíží se volby, tak čemu se člověk diví? Bolševici slíbí i zelené z nebe, když nebude modrá, to je jako se stanicema, slíbíme a neuděláme, jak jednoduché udělat z lidí, kteří je volí, voly.
V. Getz
Dolínek teda dokazuje,že po Březinovi je tam další expert. Napřed,že metro povede do míst,kde sice tolik lidí nebydlí,ale vést to jinudy není možná. Nyní metro bez stanic no výborně. Po dostavbě budou majitelé,kteř teď nechtějí prodat a dělají drahoty rozumněnjš a prodají za méně?
pane Getzi,
trasa D je naplánovaná už víc jak 20 let, takže současné osazenstvo magistrátu za vybranou trasu nemůže.
J. Lepka
To je zase mediální kanonáda. Co takhle raději zveřejnit jak současné majitele, tak i budoucí prodeje, ať víme, jaký sekretariát olízne smetanu !
Mne by zajímalo, jak by byla třeba stanice "Nádraží Krč" vytížená. Pokud se nemýlím, pohybuje se tam minimum lidí. Okolo prakticky není žádná zástavba.
I. Veselý
V tom máte asi pravdu, ale mohla by nahradit možný přestup na vlak pohodlněji než je ten stávající u stále přetížené a, jak jsem napsal u předešlého článku, s odjakživa nesmyslně řešeným vstupem/výstupem ve stanici Kačerov. A také se tam nabízí možnost vybudovat přestup na autobusy po okolí místo některých z Kačerova či Budějovické. Já bych dal prioritu stanici u nemocnice kam směřuje mnoho cestujících (jezdil jsem z práce po sedmé ráno a autobusy na trase Kačerov - nemocnice Krč byly natřísklé, dále už "jen" obsazené).