Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ostuda pod svatým Václavem. Nejslavnější české náměstí čeká na revitalizaci od revoluce

V Česku je vícero míst, která si zaslouží opakovanou pozornost. Některá proto, že procházejí oživením a proměnou k lepšímu (pověstná je v tomto směru Litomyšl), jiná jsou naopak změnami ohrožena (jako například pražské Výstaviště). A pak jsou ta, která bohužel stagnují. Třeba Václavské náměstí – jeden z nejcennějších centrálních prostorů Prahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

8. 12. 2016 20:06

Odtranit prodejce drog, pasáky a šlapky.

0 0
možnosti
CS

C. Sangrail

1. 12. 2016 19:45

Václavské náměstí, které je už po léta dost nepříjemným prostorem, byť skýtá při pohledu shora či zdola jistou "pastvu pro oči", se v poslední době ještě o něco zhoršilo. Kdo si myslel, že to už nešlo, mýlil se. Majitelé podniků podél Václaváku bohužel podlehli východnímu (postkomunistickému) zvyku montovat reproduktory nad vchody a do předzahrádek a pouštět nevinným kolemjdoucím hlučnou rytmickou "hudbu". Něco, co je v civilizovaných zemích buď zakázané (Británie) či tak společensky nepřijatelné, že to ani zákaz nepotřebuje (Rakousko). Cesta přes Václavák dnes tedy nedráždí pouze zrak a čich (jako před několika lety), ale také ještě sluch.

0 0
možnosti
CS

C. Sangrail

1. 12. 2016 19:45

Představa, že v této situaci může být Václavské náměstí "bulvárem", jak o to usilují zastánci revitalizace, je nereálná. Dřív by se musely zavést předpisy, které zakazují obtěžování reprodukovanou hudbou ve veřejném prostoru.

0 0
možnosti
ST

Stromy stačí, co tam jsou, stromů je všude plno jako nikdy v historii, ty nejsou vzácností, ale tramvaje tam chybí, bez nich je to obyčejná pěší zóna pro cizince.

0 0
možnosti
JC

1. 12. 2016 12:47

Predevsim opet zaintegrovat Narodni muzeum (dopravu pod zem). Tramvaje bych na Vaclavske namesti pustil, elektroautobusy jsou hloupost. Zadratovani by tech zabranil akumulatorama v tramvajich, ktere bytech par set metru projeli bez site pouze na baterky. To neni nove reseni - ceska spolecnost Inekon pred lety takoveto tramvaje dodala do Seattlu v USA (tamjezdi na akku 4km k vuli krizovatkam s trolejbusy). Skoda kazde zanikle pasaze, ktere jsou pro stred Prahy tak typicke a zprijemnuji zivot....

0 0
možnosti