Diskuze
Ostuda pod svatým Václavem. Nejslavnější české náměstí čeká na revitalizaci od revoluce
Děkujeme za pochopení.
C. Sangrail
Václavské náměstí, které je už po léta dost nepříjemným prostorem, byť skýtá při pohledu shora či zdola jistou "pastvu pro oči", se v poslední době ještě o něco zhoršilo. Kdo si myslel, že to už nešlo, mýlil se. Majitelé podniků podél Václaváku bohužel podlehli východnímu (postkomunistickému) zvyku montovat reproduktory nad vchody a do předzahrádek a pouštět nevinným kolemjdoucím hlučnou rytmickou "hudbu". Něco, co je v civilizovaných zemích buď zakázané (Británie) či tak společensky nepřijatelné, že to ani zákaz nepotřebuje (Rakousko). Cesta přes Václavák dnes tedy nedráždí pouze zrak a čich (jako před několika lety), ale také ještě sluch.
C. Sangrail
Představa, že v této situaci může být Václavské náměstí "bulvárem", jak o to usilují zastánci revitalizace, je nereálná. Dřív by se musely zavést předpisy, které zakazují obtěžování reprodukovanou hudbou ve veřejném prostoru.
S44t34a50n82i19s49l23a97v 79T16o12m92á95š
Stromy stačí, co tam jsou, stromů je všude plno jako nikdy v historii, ty nejsou vzácností, ale tramvaje tam chybí, bez nich je to obyčejná pěší zóna pro cizince.
Predevsim opet zaintegrovat Narodni muzeum (dopravu pod zem). Tramvaje bych na Vaclavske namesti pustil, elektroautobusy jsou hloupost. Zadratovani by tech zabranil akumulatorama v tramvajich, ktere bytech par set metru projeli bez site pouze na baterky. To neni nove reseni - ceska spolecnost Inekon pred lety takoveto tramvaje dodala do Seattlu v USA (tamjezdi na akku 4km k vuli krizovatkam s trolejbusy). Skoda kazde zanikle pasaze, ktere jsou pro stred Prahy tak typicke a zprijemnuji zivot....