Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pryč se ztroskotanci a samozvanci, podepiš Antichartu! Tak účtovali komunisté

Komunistický režim velkou mediální kampaní, v níž ožil stalinský duch až k požadavkům "přísného potrestání těchto elementů". Zatáhl do ní přímo či nepřímo celou společnost, aniž ji seznámil s textem prohlášení, kterým se československá helsinská iniciativa profilovala. Důvod k mobilizaci byl v zásadě dvojí: značná publicita Charty 77 v západních médiích a obava, že se s její věcně a klidně formulovanou kritikou ztotožní příliš mnoho lidí či ji přinejmenším odmítnou odsoudit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KJ

K. Jež 888

9. 1. 2017 20:44

Zločiny KSČ. Cca 250 zvražděných, statisíce v lágrech, rozvrácené hospodářství, krádeže majetku.

0 0
možnosti
KJ

K. Jež 888

9. 1. 2017 20:37

Některé a někteří Švorcové nám přeživořili, až do dnešních časů lidovkových for a bolševinek.cz. ::))) Ale čas zchroupne i je.

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

9. 1. 2017 12:42

Samozřejmě, že nikdo nemusel... Jenže následky mohly býti a často byly docela kruté - třeba okamžité zkušení pracovního poměru pro ztrátu důvěry, nemožnost studia pro děti, ... Nevěřil bych, kdybych na SEŠ nemusel přepisovat na stroji pro třídního tabulky s bodovým hodnocením nově přijímaných. Tak jsem se na vlastní oči přesvědčil, kolik bodů se dávalo (či strhávalo) za politické postoje, angažovanost atd.

0 0
možnosti
ZM

Z. Myloš

9. 1. 2017 13:28

Běž do ři - ti s takovýma kecama komanču bylo 1,7 mil registrovaných a volilo je 5 milionu lidí de-b -ile. Nepamatuješ drž hubu. Nevolilo nás je jen několik set co by udělali kdyby je nevolilo několik set tisíc nebo 2 miliony a hlasy by dali lidovcům? Se ztrátou důvěry se dalo žít zrušení pracovního poměru sprostá lež práce byla povinná. Byls jen ušmudlaný esesemák magore

0 0
možnosti
ZM

Z. Myloš

9. 1. 2017 11:29

Nikdo nemusel hlasovat a nikdo nemusel podepisovat krom straníku chartu 77 snad jen uvědomělí dělníci čekatele a Ti co zastávali funkce bez příslušnosti k zhovadilé bolševické straně. Tak tu nelžete všichni to podepisovali pokud to po nich někdo chtěl a to čistě se zištných důvodů. Zbabělí lháři i 25 roku po bolševizmu tady lžete vepři. Fuj hamba Vám.,

0 0
možnosti
ZM

Z. Myloš

9. 1. 2017 11:31

Oprava:Nikdo nemusel hlasovat a nikdo nemusel podepisovat krom straníku antichartu 77 snad jen uvědomělí dělníci čekatele a Ti co zastávali funkce bez příslušnosti k zhovadilé bolševické straně. Tak tu nelžete všichni to podepisovali pokud to po nich někdo chtěl a to čistě se zištných důvodů. Zbabělí lháři i 25 roku po bolševizmu tady lžete vepři. Fuj hamba Vám.,

0 0
možnosti
JH

J. Holič

9. 1. 2017 11:28

Doporučuji každému k zamyšlení pro současné diskuse nasledujici fakt. Charta, ačkoliv byla namířená proti gaunerům kteri to tu vedli a nechtěli slyset argumenty. Přesto mela smysl a byla napsána v logické a mírném duchu. Anticharta, přestože mela oponovat chartě, vůbec nereagovala na cokoliv ze samotné charty a nacházela se jen do jejich autorů. Každý at se v diskusi zamýšlí, jakou cestu chce při psaní příspěvků následovat...

0 0
možnosti
JH

J. Holič

9. 1. 2017 11:46

Omlouvám se za nesmyslné výrazy, píšu z mobilu a ten trochu komplikuje psaní a snaží se mi vnutit vlastní invenci...

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

9. 1. 2017 10:42

Je s podivem, kolik je zde Kojazrů a Boudových a Bilaků.

0 0
možnosti

9. 1. 2017 9:19

Podle současné kampaně by si naivka myslel, že CACHRTA 77 položila komunismus.

Přitom celý Sovětský blok zkolaboval sám od sebe. Vinou své ekonomické nekonkurenceschopnosti.

Kdyby žádná charta nebyla, tak by to dopadlo úplně stějně.

0 0
možnosti

9. 1. 2017 9:28

To se zásadně mýlíte. Možná by to dopadlo podobně ovšem za dalších 20, 40, 60 let. Charta 77, Solidarnoscz, exodus východních němců do BRD a podobné aktivity v celém socialistickém bloku výrazně urychily celkový kolaps komunistické ideologie a to téměř všude. S ekonomickou konkurenceneschopností to má společného velmi málo.

0 0
možnosti
YV

Y. Volny

9. 1. 2017 9:09

Tehdy nikdo nevěděl co se v Chartě píše a museli hlasovat.Dnes kdekdo,kavárenští a jiní mudrci úplně stejnými metodami napadají lidi s jiným názorem,hned je všude plno fašistů,rasistů a nácků-příklad-Zlatý Slavík a Banga.

0 0
možnosti

J. Škodák

9. 1. 2017 9:56

Srovnáváté to co je nesrovnatelné a jste úplně mimo!

0 0
možnosti

9. 1. 2017 9:07

Proč nenapíšete, páni novináři, kteří konkrétně to byli zpěváci a herci, kteří podepsali nesouhlas s Chartou 77? Nebyl to náhodou pan Svěrák, Suchý, Jirásková, Bohdalová a jim podobní na straně jedné a pánové Vaculík, Landovský a pod na straně druhé? Nebyl to náhodou Karel Gott či Helena Vondráčková na straně jedné a Marta Kubišová či Hana Zagorová na straně druhé? Když už o něčem chcete psát, páni novináři, pište prosím objektivně a vyváženě. Je už konečně třeba říci, že nikdo nic podepisovat n e m u s e l . Kdo nechtěl, nepodepsal Mne také v zaměstnání přesvědčovali, abych podepsal nesouhlas s Chartou 77. Nepodepsal jsem. A takových nás byla naprostá většina.

0 0
možnosti
PH

P. Holecek

9. 1. 2017 9:13

A ja vam neverim ani slovo. Soude dle vaseho slovniku, vy jste spis prispival do Rudeho prava, vy hrdino..;)

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

9. 1. 2017 8:47

Moje mamka pracovala v inkriminované době na ÚV ČSČK (Červený kříž). Vyprávěla mně o shromáždění zaměstnanců, kde bylo třeba Chartu odsoudit. Jediná z několika desítek přítomných, šéfredaktorka časopisu Zdraví, se pouze zdržela hlasování. Odůvodnila to tak, že profese novinářky jí nedovoluje vyjádřit se k něčemu, co nečetla. Po skončení "aktivu" se sešla místní organizace KSČ a další den již s paní redaktorkou byl okamžitě ukončen pracovní poměr. Máti se za své "zvednutí ruky" styděla, ovšem jako vyloučené z KSČ jí bylo neustále zdůrazňováno, že jen proto, že je matkou samoživitelkou (taťka zemřel), smí zůstat. Bála se o nás, o děti, o naše studia...

0 0
možnosti

9. 1. 2017 9:12

Zde máte pravdu, pane Stirský. Já jsem se zachoval obdobně. Jako nečlen KSČ jsem na veřejné schůzi požadoval, ať mně dají k dispozici text Charty 77, abych mohl ev. podepsat svůj nesouhlas s ním, pokud jej uznám za nesouhlasu hodný. Dál už mne k žádnému podpisu nikdo nenutil. Že to mělo vliv na ukončení mého pracovního poměru je věc jiná.

0 0
možnosti