Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Průzkum: V Česku postupně ubývá lidí, podle nichž byl odsun Němců spravedlivý

Zatímco v roce 2002 tento názor mělo 64 procent Čechů a Češek, nyní 37 procent. Snižuje se také podíl těch, podle nichž by takzvané Benešovy dekrety měly dál platit. Přibývá naopak lidí, kteří názor na tuto věc nemají. Vyplývá to z výsledků průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Loni v listopadu na otázky odpovídalo 1019 lidí starších 15 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 1. 2017 14:49

Řekl bych, že sama otázka je nesmyslná: při každé hromadné akci jsou jako obvykle postiženi nejvíce lidé, kteří si to nejméně zaslouží. Tak to je.

Nebyl spravedlivý ani odsun Čechů Hitlerem, ani odsun Němců po válce. Byla to nicméně cena za Hitlera a jeho podporu, kdy je pravdou, že každý sudetský Němec, který přijal občanství Říše, tj. nebyl odsunut na území Protektorátu, se fakticky dopustil tr. činu vlastizrady, a to za branné pohotovosti státu, takže měl být odsouzen a popraven.

Náš Hitler nebyl, naši vojáci bojovali na západě i východě proti němu a přesto jsme za to platili 40 lety šaškování pod SSSR. Jak tohle je fér ?

Raději bych tedy nechal tuhle dobu spát a byl rád, že dneska je situace o dost lepší ... .

0 0
možnosti

J. Škodák

12. 1. 2017 15:39

Souhlasím s Vámi, že postižení bývají ti, co si to nejméně zaslouží. Každý Němec ne jen sudetský, ale každý občan Československa německy mluvící byl postižen kolektivní vinou a na tom základě vyhnán a podle Beneše vylikvidován! Prezident Masaryk slíbil při vzniku Československa, že tento nový mnohonárodní státní útvar bude uspořádán podle švýcarského vzoru do kantonů. Nestalo se tak a všichni občané:Němci,Maďaři,Češi,Slováci, Moravané,Slezané,Rusíni...Byli „Čechoslováci!" Němci a ani Maďaři se nemohli hlásit ke své národnosti. Německy mluvící občané se ani nemuseli hlásit k německé národnosti,na což měli právo,ale stačilo přihlásit se k tzv.obcovacímu jazyku a automaticky byli občané Říše. Tedy bylo to ještě daleko před Hitlerem,kdy se občané Československa ani nemohli hlásit ke své národnosti. Všichni byli„Čechoslováci!" Hitler potom vykřikoval,že Československo bylo postaveno na této lži a dohoda v Mnichově mu to za uznání spojenců Anglie,Francie...

potvrdila.

0 0
možnosti

12. 1. 2017 13:05

Uzavřená záležitost - byť se tedy rozhodně nemáme čím chlubit. Nechme to prostě historikům, zdejší frustráti si časem najdou "něco" jiného ...

:-)

0 0
možnosti

S. Hammer

12. 1. 2017 14:21

Že se pořád objevují nová fakta, že čím dál více lidí prolézá archívy a nachází neuvěřitelné věci, jen pro Vence je to záležitost uzavřená. Šaman!!!!!

0 0
možnosti

12. 1. 2017 12:13

Bude rok 2500 a pořád se budeme v tom vrtat. Prostě Češi proti všem!! Jinak řečeno žaludkem na západě(Německo),srdcem na východě (Rusia)

0 0
možnosti

Uplnej Vypatlanec

12. 1. 2017 12:14

a ty hlavu v zachodovy mise

0 0
možnosti

12. 1. 2017 10:47

Ovšem zcela se zapomíná,že to způsobilo anexi Podkarpatské Rusi SSSR.Po jednání se Stalinem bylo odsouhlaseno odevzdání části ČSR Sovětům za souhlas s odsunem německého obyvatelstva.Včetně snížení válečných reparací.A ti ,,nacisté",odsunovaní,respektive vyhánění ze staletých domovů,byli ženy,starci a děti,eventuelně váleční invalidé a zběhové.Mnoho jich bylo jen tak,bez soudu,povražděno.Zcela byla ignorována poučka,že voják,který zvedne ruce,zahodí zbraň,není již nepřítel!

0 0
možnosti

S. Hammer

12. 1. 2017 14:03

Nikdo z čs. představitelů včetně členů KSČ nedal Stalinovi souhlas se zabráním ZU ani s ním o tom nejednali. To, co nastartovalo naše područí pod SSSR bylo jednání hádejte koho?

Ano, opět Beneše, který v prosinci 1943 porušil mezispojenecké úmluvy nesjednávat do konce války žádné bilaterární smlouvy a počkat na konec války. Přesto, že ho Britové zapřísahali, aby to nedělal. Jinak Churchill ho nemohl ani vystát jakožto kapitulanta.

Příčinu je nutno hledat opět u vzniku ČSR, kdy Taťka osvoboditel spolu s Benešem sedmilhářem obsadili území, která nebyla dojednána při jejich slibování jak to všechno udělají v Americe i jinde a spojenci nyní odmítli Benešovi do konce války slíbit republiku v předválečných hranicích. No a proč Beneš kontaktoval Stalina? No protože se toho Stalin chytil a Benešovi zaručil, že ČSR bude obnovena v předválečných hranicích. Beneš udělal na Spojence dlouhý nos, Anglie nás okamžitě odstřuhla do dodávek zbraní i materiálu, Stalin smlouvu okamžitě porušil s tím.

0 0
možnosti

12. 1. 2017 10:18

Vždy záleží na úhlu pohledu a historickém kontextu.

Naši lidé odsun vnímali jinak v roce 1945, bezprostředně po mnohaletém Německém teroru, a jinak ho vnímají nyní po 70 ti letech a po 20ti leté jednostranné mediální masírce.

Nejzajímavějš je otázka, kdo má na jednostranné mediální masáži zájem ? Opomenout zásadní vztah PŘÍČINA-NÁSLEDEK, nelze přece jen náhodou. Nikdo není tak hloupý.

0 0
možnosti

S. Hammer

12. 1. 2017 14:15

Rádoby omluvy někoho, kdo ani nic nespáchal. Vždyť vy o tom nevíte lautr nic. Četl jste něco o těch masakrech? Myslíte si, že to byli čeští prostí lidé, co bezbranné sudeťáky masakrovali? KSČ nasvážela trestance a svoje soudruhy z širokého okolí a ti tuto "práci" vykonali. Stejně jako tato zvěrstva konali v Postoloprtech opět gauneři z řad partyzánů a kriminálních živlů. Přestaňte tlápat odplatu za nacistický teror a že to bylo přirozené, no nebylo, takové chování není normálnímu člověku přirozené.

0 0
možnosti

Lancea

12. 1. 2017 8:07

Moji, nacisty popravení předkové se v hrobě obrací. Nakonec se dočteme, že II sv.válku zavinili Češi

0 0
možnosti

12. 1. 2017 8:37

Jen připomínám, že je 60 let po válce a vnímání událostí se časem mění. Je to přirozené.

0 0
možnosti

Uplnej Vypatlanec

12. 1. 2017 7:48

hehe dalsi masaz, a odpoledne vyjde clanek (asi z Ustavu pro Pravdu) ze sudetak Hermenn pojede do Reichu vyjednat navraceni majetku sudetakum

0 0
možnosti

S. Cesky

12. 1. 2017 6:22

Jeste ze ta nemecka verbez ma a bude mit problemy ve sve zemi.

0 0
možnosti

S. Cesky

12. 1. 2017 6:16

Pruzkum si plati Nemci,ze. Jeste ze ta nemecka verbez bude mit kolosalni problemy ve sve zemi!

0 0
možnosti

12. 1. 2017 10:20

Já bych se z fatálních Německých problémů neradoval. Vzedem k blízkosti země a neexistenci funkční hranice.

0 0
možnosti

J. Novák 567

12. 1. 2017 2:29

No, já bych řekl, že kdyby si někdo troufl a udělal podobný průzkum ohledně existence německých koncentračních táborů a jejich "činnosti", tedy vyhlazování "nižších ras a nepřátel říše", tak by ty výsledky nejspíš byly velice podobné. Lidstvu prostě sr.čkovatí mozky a čecháčkové nejsou výjimkou.

0 0
možnosti