Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Proti komunistům byli, ale Chartu podepsat nechtěli. Proč?

Mluvíme-li o Chartě 77 a o jejích signatářích, je třeba zmínit také lidi z opozičního prostředí, kteří ji nepodepsali. Zdánlivě jednoznačné rozlišení chartistů jako těch, již podepsali, je totiž do značné míry umělé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

18. 1. 2017 11:19

Takových nás bylo více. Když Charta vznikla, tak mi bylo už 30 let a měl jsem to štěstí ji i číst a se vším co tam bylo napsáno jsem i souhlasil, ale nepodepsal ji, nebo mi vadilo, že je pod ní podepsáno mnoho bývalých komunistů, kteří ten zrůdný režim po únoru 48 sami budovali. Zlom , kdy jsem se stal antikomunistou, nastal na jaře 1968, kdy jsme se s nadšením scházeli na nádvoří podniku, kde jsem v té době pracoval a jako mladý jsem také něco chtěl říci a jedna soudružka, tenkrát Dubčekovka, mě okřikla : "Ty nám do toho nekecej, ty nejsi v partaji"! Z toho jsem poznal, že celý ten tzv. obrodný proces je pouze a jen bojem jedněch komunistů proti druhým a s tím jsem nechtěl mít nic společného. V normalizaci se ti vyloučení komunisté stávali disidenty a bojovníky proti těm, co je vylučovali. Tito disidenti však nikdy komunistické myšlení neopustili, což se projevilo i po listopadu 89, kdy měli snahu zde zase nastolit nějaký typ socialismu.

0 0
možnosti
JS

J. Sovák

23. 1. 2017 8:02

Směšné tvrzení. V roce 1989 lidé nechtěli kapitalismus. Po růžové revoluci v naší zemi, potom nastoupili jíní lidé než Ti co tu růžový převrat organizovali, Ti byli odstaveni a nastoupili hoši co to všechno rozkradli a nebo prodali za hubičku. Nyní již náš stát nemá žádné banky, zlato prodáno za třetinovou cenu než by mělo dnes. Fabriky jsou jenom montovny a lidé jsou otroci co musí pracovat ve srovnání se západní Evropou za směšné platy. A Charta je parta lidí co se nestydí si ty události připomínat, vždyť se po roce 1989 měli najednou tak dobře.

0 0
možnosti
JD

J. Dresler

17. 1. 2017 22:34

Pane Bezděku, nevím jestli jste takový trouba, či nepozorně čtete.

Já jsem rozhodně nenapsal, že každý kdo nadává na Chartu 77, je putinovec. Já jsem jen napsal, že Chartou nejčastěji opovrhují lidé, na jejichž vůli záležet, tak tu demokracie západního stylu nikdy nebude. A nápadně často jsou to tady na diskuzi titíž lidé, co obdivují Putina a ruský režim.

Rozumíte rozdílu pojmů "nejčastěji" a "každý".

A ještě něco - při vší úctě, vy jste dalek toho mě hodnotit jako hlupáka.

0 0
možnosti
JB

18. 1. 2017 6:52

Ale promyslel jsem váš příspěvek dost dobře, co tím vypovídáte a konstatoval jsem jen , že tento váš názor jen málo odpovídá realitě. Kdybyste srovnal , že ten , kdo nemá rád Havla, ten tíhne k nadávání na chartu, tak bych to bral, ale použít Putima je trochu nešťastné srovnání, zrovna tak, jako se mýlíte, když si myslíte, že kdo nemá vůli náležet k západnímu stylu opovrhuje chartou. Máte to volako zmetené. A toho hlupáka prosím berte jako slovní obrat, že s vámi, nesouhlasím, byť možná jste třeba kandidát věd.

0 0
možnosti
AM

17. 1. 2017 15:10

Nesmime zapominat, ze Vaclav Havel propustil 23'000 politickych veznu, co komunisti zavreli. Tak to tehdy stalo ve "svetovych mediich". Kdyz se podivame na vlnu zlocinosti po amnestii, je videt, co to bylo za chatru. To uz byla pravda a laska v praxi.

0 0
možnosti
LM

17. 1. 2017 18:01

Ja jsem nevedel, ze jste, madam, absolventka VUML-u!

0 0
možnosti
JK

J. Kacena

17. 1. 2017 13:41

Nechcete jit s celou tou slavnou Chartou konecne do pr*ele? Uz me neskutecne unavuje cist co tyden o Havlovi/Charte/komunismu/Sametu. Proste co bylo, to bylo a jestli se v tom budou vsichni neustale rejpat, zustane cela spolecnost zastydla v minulosti. Vytvari se tady navic nejaky podivny obraz moralni elity, ktera kdysi podepsala nejakej car papiru nebo co to vlastne bylo, cimz si jaksi dozivotne predplatili moralni kredit a politicke funkce. Ja se narodil 10 let po Charte a uprimne je mi fakt u zadku, kdo na ni vsolil svuj autogram. Nechapu, proc se to ma jeste po 40 letech resit. Vysledkem je, ze zacinam bejt dost alergickej na Havla a dalsi ty podiviny, protoze na me vybafnou z kazdeho druheho clanku v novinach, na odznaccich na klopach bund, na plakatech v ulicich nebo dokonce na obrich stojanech uprostred chodniku! Chapu, ze v USA slavi Den nezavislosti, ponevadz ten dokument mel jakejsi deklaratorni ucinek, ale proc do haje neustale psat o nejakym protirezimnim pamfletu, kterej

0 0
možnosti
JK

J. Kacena

17. 1. 2017 13:43

par pivaru sesmolilo nekde v hospode a pak to vozrali podepisovali a meli z toho prcu (sry ale fakt mi to tak nejak pripada a cim vic clanku na me valite, tim spis to tenhle dojem umocnuje).

0 0
možnosti
BG

B. Graf

17. 1. 2017 12:54

V CH77 bylo pár slušných lidí - převážně křesťanů. Velká většina ale byli bývalí držitele legitimací KSČ, kterým ovšem ten marxismus a často i leninismus zůstal v hlavách neodstranitelně zažraný (a zůstává tam až dosud).

0 0
možnosti
ZM

Z. Myloš

17. 1. 2017 13:00

Dávám za 1 s * takže za 1* jako ve škole

0 0
možnosti
JV

17. 1. 2017 12:47

Vzhledem k oraganátorům podpisové akce ji rozumný člověk nepodepsal, A tím pádem se nemusel zesměšnit a zneuctít podpisem anticharta :-)

0 0
možnosti
RM

R. Morava

17. 1. 2017 11:10

Ještě, že jsem Chartu 77 nepodepsal, pokud ji podepsal Uhl, Šabatová, Ruml... a podobní týpci, a pokud v tom byly peníze od Sorose, možná bych teď dodatečně litoval :)

Ti dobří Chartisté ať prominou.

0 0
možnosti
KJ

K. Jež 888

17. 1. 2017 14:44

Oni neví, že existuješ ::)))

0 0
možnosti
PH

17. 1. 2017 10:25

Tak proti komunistům byla hlavně většina komunistů.... komunistisousvině... pšššš...

0 0
možnosti
ZM

Z. Myloš

17. 1. 2017 11:07

jo jsou to svině pravdu díš

0 0
možnosti
JN

J. Nový

17. 1. 2017 10:15

Tak už někdo nahoďte odkaz, ať už tu Chartu můžeme všichni podepsat a je klid :-)))

0 0
možnosti
MS

17. 1. 2017 10:12

Na to, že signatáři měli mnohdy protichůdné pohnutky, dojela Charta po revoluci. Holt jednou komunista, nafurt komunista... Konec konců, i ten Havel si nááááramě poruzuměl s Čalfou!

0 0
možnosti
RM

R. Morava

17. 1. 2017 11:12

V tom bych problem neviděl, spíš v těch špinavých penězích od Choroše.

0 0
možnosti