Diskuze
KVAČKOVÁ: Doufáme, že nás nezklameš. Testují přijímačky děti, nebo rodiče?
Děkujeme za pochopení.
J. Boháč
Dobrý den,
Víceletá gymnázia jsou třeba a jsou přínosná. Na základkách se talentované děti nudí ́, protože neustále čekají na pomalejší žáky. Syn dělal přijímačky na 2 gymnázia a na obě se dostal. Dnes je v Kvartě mluví 2 jazyky, počítá úlohy o kterých na základkách ve srovnatelné třídě ani neslyšeli. Z jeho původní třídy odešlo 8 dětí na gymnázia. Teď se tam řeší alkohol, kouření cigaret a marihuany a šikana. Je to postrach školy a dnes i městečka. Ano jsem pro, roztřídit zrno od plev a každý ke svým na základě jednotných testů, testů znalostí a výkonosti. Není to o tom, že rodina má peníze tak si koupí soukromé gymnázium, ale je to o tom, že děti co mají na víc, dostanou víc informací a víc vzdělání a potáhnou jednou tuto společnost dál. Tlak na výkon je bude provázet celý život. Socialismus skončil. Vím, že se toto nebude mnohým líbit, ale tak to je. Kdo chce něčím být, musí makat a ve výběrové třídě se prostě celkově běží rychleji, protože tam jsou lepší koně.
J. Řezák
Napúrpostý souhlas, mluvíte mi z duše. Já měl to štěstí, že v 5. třídě mel syn učitelku, která řekla doslova "Doufám, že ho pošlete od příštího roku na gymnázium, patří tam." Já jsem řekl "Samozřejmě", a mám na to stejný názor, jaký je popsán výše. A ještě něco: zásadně bych nepřipustil (kdybych mohl), aby se u přijímaček zohledňovaly výsledky ze základky. Prostě těžké testy (čj, mat., popř. angl. a všeobecný rozhled), pořadí dle výsledků a přijetí tím, že ředitel udělá čáru a uchazeč je buď nad nebo pod čarou. Doporučení třídní učitelky (viz článek), to snad autorka nemyslí vážně, už chybí jen ta domovnice.
Vyrůstala ksem v domě totality a jednotného školství. Chodila jsem do třídy jak s cikány,tak s preferovanou"dělnickou třídou". Nemám pocit,že by mne tato smíšená společnost nějak intelektuálně"poškodila".Naopak znám více lidi různých typů
J. Dusitko
Školství šlo do kopru zhruba od doby, kdy se ho nešťastnou shodou náhod chopili inženýři lidských duší. Od Buzkové dál jede kára znalostí kopcem dolů a zrychluje...
Omyl, už od roku 1948, kdy bylo výsadou školy vychovat armádu manuálních raději nemyslících tvorů.
Především je potřeba aby učitel učil a nerozděloval žáky do škatulek podle vzdělanosti a postavení rodičů a aby měl možnost se věnovat i pomalejším žákům. Základní škola má uvést člověka do života s nejzákladnějším věděním.
V. Kotas
Podle postavení rodičů, jsou už děti rozdělovány do tříd. A těžko mohou učitelé učit, když někteří na to učení nemají. Vědomosti, zkušenosti, povahu.
Pokud by Česká školní inspekce nehodnotila rozdělení dětí do tříd podle schopností jako diskriminaci Romů, byla by nejlepší cestou základní škola s několika paralelními třídami na druhém stupni. V současné legální praxi je ale zachování osmiletých gymnázií jediná realistická možnost.
Bohužel, jste ten důvod pojmenoval přesně. Zvláštní školy se zrušily a nešťastné děti, kterým učení nešlo, ale byly manuálně zručné, teď se 4 a 5 těžko prolézají "normální" základku. Pochopitelně je taková škola nebaví, vyrušují a narušují výuku ostatních, logicky se pak rodiče snaží své "normální" dítě dát do jiné třídy nebo školy - což je našimi pokrokovými médii, lidskoprávníky i ministerstvem bráno jako segregace. Horší je to, že to nešťastné dítě s pětkama nakonec nevezmou nevezmou ani na kuchaře...
V. Kotas
Měl by testovat jednotlivé školy, učitele, jak dovedly připravit žáky na přijímačky na stř. školy. Většina rodičů, je kapitola sama o sobě.
Dlužno dodat,že celý ten nesmyslný kolotoč končí tzv.,,maturitou".Potom vychází ze škol nedoučení řemeslníci a nedoučení studenti.Ví jen bůh a ministři,proč musí mít vojáci,policisté tento papír pro svoje povolání.Asi člověk bez něj si plete pravá-levá,neumí pochodovat.A možná by měl v protokolu o zadržení lumpa,pravopisnou chybu.