Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

KAMBERSKÝ: Ruce sekat. Zvyšování trestů, jak krásné to heslo!

Volební rok je takové jedno velké dvanáctiměsíční prokletí, kdy politici své úžasné nápady doslova rozhazují z oken. Pro nás, kdo ty klenoty musíme sbírat, je to však martyrium. Naposledy se vlivní sociální demokraté nechali slyšet, že je třeba zpřísnit tresty za kriminální chování. No bodejť, kdo by nechtěl. Možná bychom mohli sekat ruce, pak by kriminalita jistě úplně vymizela.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Vaněk

15. 2. 2017 13:23

Pan Kamberský je demagog. Počet trestných činů neklesá! Jednak se trestné činy přesouvají houfně do agendy přestupků (zvláště u asociálních skupin), dílem se dalším "překvalifikováním" mění jejich závažnost, takže se opticky vytváří dojem bezpečné země s bagatelní kriminalitou. To by p. Pisálek ale musel hnout zadkem, a pod přísahou anonymity zpovídat policisty v terénu.

0 0
možnosti

F. Grimes

30. 1. 2017 13:32

Tak v cesku jsou tresty uplne smesne oproti zahranici. Zde často za vraždu dostane pachatel nižší trest nez jinde za kradez v supermarketu.

Osobne jsem ale spis zastance toho amerického systemu kde méně nebezpecni trestanci jsou nuceni pracovat. Napr. vyrabi poznavaci znacky na auta, nebo cisti mista kolem dalnic, nebo upravuji polni cesty. V CR se ale obavam ze jde spis o lukrativni statni zakazky na kterých se musí napakovat několik firem. Nicmene urcite je lepsi když si vezni zvyknou pracovat uz jen z principu, protože az vyjdou tak jsou na to vic zvykli. A hlavne v USA když někdo jde do vezeni tak se tomu říká ze jde "splatit dluh spolecnosti". V cesku když jde někdo do vezeni, tak ten "dluh" jen prohlubuje.

0 0
možnosti

30. 1. 2017 8:56

Useknuta ruka uz nic neukradne, mrtvy vrah uz nikoho nezabije.

0 0
možnosti

28. 1. 2017 14:17

Možná by bylo lepší pro méně nebezpečné pachatele zavést krátké, ale přísnější tresty. Měsíc o chlebu a vodě bez deky misto ročního vězení v luxusních podmínkách, vyšlo by levněji a treba i s lepším efektem.

0 0
možnosti

28. 1. 2017 13:15

Jsou tresty neúčinné a jsou tresty velice účinné. Znásilňovatel bez penisu a kulek určitě nechá ženy na pokoji, a zloděj s dvěma pahýly určitě nikomu nesáhne do kapsy. Mužeme velice snížit kriminalitu, stačí chtít.

0 0
možnosti

30. 1. 2017 3:08

To neni spatny napad.;-)

0 0
možnosti

M. Půbal

28. 1. 2017 11:01

20 let tu panuje obrovská politická nechuť (či doposud panovala) nezvyšovat tresty. Podle zásady úměrnosti by to totiž znamenalo, že s vyššími postihy zlodějíčků a závodníků by musely narůst tresty za ekonomickou kriminalitu a tady by "poslanci" za ksčm, čssd, ods, kdu, top nakáleli do hnízda svých sponzorů a ředitelů. Dále, kolik let "hrozilo" Rathovi? V Čechách se za ukradení 100 bicyklů anebo odklonění banky fasuje stejný trest, max. 10 let.

0 0
možnosti

R. Hanuš

27. 1. 2017 10:36

Ta hnusná lež o neúčinnosti trestů vzhledem ke kriminalitě, se dá velmi snadno vyvrátit. Aplikace drakonických trestů totiž udělalo během několika let z typického asijského hnízda kriminality Singapuru nejbezpečnější zemi na světě.

0 0
možnosti

27. 1. 2017 21:58

Pane Hanuši, co píšete, je naprostý nesmysl. Ne drakonické tresty, ale jistota dopadení, je to, co dělá účinnost právního systému.

Samozřejmě, v Asii je krutost oblíbená, takže tam to bez ní ani snad nejde. O té krutosti to ale není ... .

U nás jsme v Česku, takže tady spíš hrozí, že nějaký soudce Breberka, bude ty kruté tresty zneužívat k likvidaci toho, kdo si to nejméně zaslouží.

0 0
možnosti

J. Novotný 532

26. 1. 2017 18:28

Pane K., píšete naprosté nesmysly. Dnes bylo uvedeno, že např. á vybrždění /vysloveně "zabijácké"/ jest sazba snižována z 5 let na cca polovinu. Kolik asi dostane "magor" co vybrzdil vůz a zabil při tom malé dítě ?!? O různých mafiích, nejen Rathovy, či jen mladistvích zabijácích nemluvě, co bylo i sepsáno petic ! Na chvíli nepište, a zamyslete se ! Neděkuji.

0 0
možnosti

F. Navr8til

26. 1. 2017 12:36

Pobyt ve vězení má dvě funkce. První je trest za zločin, který pachatel spáchal a který mu byl nade vší pochybnost dokázán. Druhou je na určitý čas mu znemožnit dále páchat trestnou činnost. Takže jestliže má někdo jako koníčka zneužívání dětí nebo přepadání, okrádní a mlácení seniorů či znásilňování žen a dívek, pak by se neměl vracet z výkonu trestu.

0 0
možnosti

C. Sangrail

26. 1. 2017 22:10

Pokud násilník dostane za znásilnění podmínku, může vesele znásilňovat hned večer po vynesení rozsudku, na oslavu dne. Pokud nějaký chudák dostane 10 let za autonehodu, při které bohužel někdo zemřel, ale šlo jen o nehodu, bez alkoholu, bez zvýšené rychlosti, pak by stačilo vzít mu na těch 10 let řidičák, přesto jde do vězení. Takhle to u nás opravdu funguje, ty sazby jsem si nevymyslel. Takže souhlasím, že vězení má izolovat zločince od společnosti, ale právě proto je zapotřebí radikálně změnit koncept trestu a nezavírat kdekoho za maličkosti.

0 0
možnosti

26. 1. 2017 10:48

Pane Kamberský každá mince má dvě strany. Na té jedné s vámi souhlasím,že nejlepší prevence je vysoké procento dopadení pachatelů a jejich spravedlivé a RYCHLÉ (!!!) odsouzení. Na druhou stranu, pokud si přečtu,že 38- letý pachatel má za sebou 12 nepodmíněných trestů (t.z. od svých 18 let v průměru každých cca 1,5 roku), tak se nabízí otázka, jestli má smysl ho vůbec pouštět.

0 0
možnosti

J. Nový

26. 1. 2017 11:45

Vždy se najde nějaký dobroser, který vám vysvětlí, že každý má dostat víc šancí a že právě ten poslední rozsudek bude ten, který zavede recidivistu na poctivou cestu. A hádejte se, že ne :-)))

0 0
možnosti