Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Ayan Hrůzová? Škola vítězí, ale k diskriminaci se soud nevyslovil

Kdyby ten soudní proces sledoval někdo z Francie, Británie, Německa či Beneluxu, asi by se divil. Proč jedna „šátková kauza“ dělá takový rozruch? Proč se tam tísní aktivisté, po rozsudku tleskají a pějí státní hymnu? Podařilo se odvrátit zásadní hrozbu? Ve skutečnosti jen soudkyně prohlásila, že somálská dívka Ayan Jamaal Ahmednoorová nemůže uplatnit nárok podle antidiskriminačního zákona, neboť formálně nebyla studentkou dotyčné školy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

30. 1. 2017 12:00

Soudružka soidkyně se "krásně"vyhnula rozsudku,na něj všochni ekali.Naše soudy si buď případy přehazují jako horký brambor,nebo odloží za procesní chybu. Za co jsou plecemi z nnaich daní? Kauza Rath,Nagyová a Mynář jsou zařné příklady jejich kvalit!!!

0 0
možnosti

30. 1. 2017 10:46

Více jak 230 let je otázka náboženství v našich zemích řešena zákony.Z nich vyplývá vcelku jasné pravidlo.ZÁKONY STÁTU JSOU NADŘAZENY VŠEM NÁBOŽENSKÝM A KMENOVÝM ZVYKLOSTEM!A škola je státní instituce.Její pravidla jsou tedy nadřazeny náboženským.Ze školního řádu lze vyčíst,že žáci a pedagogové v učebnách jsou povinni odložit pokrývky hlavy.Nebo jako rodina adamitů smím posílat do školy děti nahé?I když by se to možná spolužákům a spolužečkám líbilo.Ale co na to většinová společnost?

0 0
možnosti
VP

V. Getz

30. 1. 2017 9:01

Tady je vidět jaký humbuk dokáži rozpoutat novináři. Nešlo o šátek,ale nedostatky ve studiu studentky. Boj o šátek teprve přijde.

0 0
možnosti
MP

M. Půbal

29. 1. 2017 21:55

Já půjdu ještě dál a přirovnám ji k nové Anně Frankové! Jen nevím jestli se takové srovnání bude Ayaně líbit.

0 0
možnosti
RM

R. Morava

29. 1. 2017 19:34

Táhnite už s tím "diskriminováním" někam! Prostě jsme civilizace vycházejíćí z Křesťanství, antické demokracie a Magna Charty. Islám už jsem několikrát v historii odmítli, i vyhnali. Do školy nechodíme nahatí ani na teoretické předměty stejně jako nežereme na ulici lidi i když je to diskriminace! Pokud to autorovi připadá jako diskriminace, ať se nechá nakrájet do kotlíku lidojedům, aby je nediskriminoval a oni si ho na hodině vaření uvaří.

A o Hilsneriádě ví prd! Tam se právě jednalo o antisemitismus tedy totéž co šíří tady ty ošátkované, ne naopak! A hlavně, Židé nebyli nikdy teroristé, ani nevytvářeli zaostalé zóny, ani jsme je nemuseli živit. Naopak naši civilizaci přinesli to nejdůležitější - víru v Boha.

0 0
možnosti
JK

J69i41ř29í 65K51o79p75i43s

29. 1. 2017 21:01

V principu se dá souhlasit, jen bych chtěl upozornit na bombový útok na hotel Král David.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bombov%C3%BD_%C3%BAtok_na_hotel_Kr%C3%A1le_Davida

0 0
možnosti
VK

29. 1. 2017 19:27

Bylo by jistě dobré vědět, zda pan Petráček zde napsal názor svůj, či takový, o němž předpokládá že je od něj očekáván :-))))

0 0
možnosti
JK

J42i82ř51í 12K48o14p32i37s

29. 1. 2017 16:23

Pokud by se jednalo o náboženský symbol, musel by to být artefakt, který by mohli používat všichni věřící, např. tak jako křesťané kříž. Takto se jedná pouze o symboliku určující postavení ženy ve společnosti!

0 0
možnosti
MH

29. 1. 2017 14:18

Pane Petráčku, můžete nám prosím vysvětlit, jakým způsobem znemožňuje víru té studentce, zda si může či nemůže vzít hidžáb? Platí snad podle vás, že když člověk věří, že musí dělat (nosit) věc X, zakládá to pro něj právo dostat výjimku z jinak (a pro ostatní!) platného pravidla, že dělat (nosit) věc X je zakázáno?

Nebo snad podle vás na takovou výjimku má právo tehdy a jen tehdy, souvisí-li ta jeho víra s jeho náboženstvím? Pokud ano, můžete prosím vysvětlit, proč?

0 0
možnosti
VN

29. 1. 2017 11:55

Soud rozhodoval o tom, co bylo žalováno.

O ničem jiném ani rozhodovat nemůže

0 0
možnosti