Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Nemám ráda židáky.‘ Savčenková pobouřila Ukrajince, obviňují ji z antisemitismu

„Nemám ráda židáky. Ale nemám nic proti Židům.“ Tímto výrokem rozpoutala ukrajinská poslankyně a vojenská pilotka Nadija Savčenková bouřlivou diskusi o antisemitismu na Ukrajině. Rozporuplných výroků o příliš velkém počtu Židů ve vedoucích funkcích na Ukrajině se tato výrazná postava ukrajinsko-ruského konfliktu dopustila během posledního měsíce v televizních rozhovorech hned dvakrát. Její kolegové ji proto nařkli z antisemitismu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SH

S. Hammer

1. 4. 2017 20:11

Rusové mají ty protiletadlové systémy pěkně žebrácké. Kdyby jí rovnou ustřelili v tom kokpitu palici.... ale tady je vidět, že Ukrajina nezaslouží žádnou pomoc ani sympatie. To je nemlich to samé co Rus. Bez úcty k čemukoliv. Proti nim jsme ještě naprostí andílci.

0 0
možnosti
DF

D. Fajt

1. 4. 2017 12:26

Ten ...))). ta Savčenko musela velice zklamat ty naše hejvlojedy a kavárnu .

0 0
možnosti
PS

P. Seník

1. 4. 2017 5:46

Savčenková se jaksi neuměle snaží říct, že na Ukrajině jde o prachy, ne o lidi. Ale má jen malou šanci s tím něco udělat, protože západní pokrytci pomáhali kdysi bolševikům (Trockého z basy v Kanadě pustila vláda Jejího Veličenstva, aby stihl udělat ten bolšán převrat - re-revoluci po únorové rebélii, pas měl přímo od Wilsona a prachy od Němců - úžasný spolek .-) ), vyzbrojili Německo (Britové a Amíci, od r.1924, přečtěte si, na čem zbohatla Bush rodina nebo brášci Kochové), taková Standard Oil s nima obchodovala ještě v r.1943. Reinkarnace banderovců - to jsou stejný peníze pořád za stejným účelem .-) . Jak napsal Friedman (maďarský Žid) ze Stratforu - USA měly od první světové války jedinou starost, aby Německo a Rusko spolu nespolupracovali, ale válčili - dnes je tu čtvrté kolo této staré taktiky "rozděl, poštvi proti sobě a panuj",a vždy jako nejlepší bílí koně posloužili různí ultranacionalisté. Vůbec je úsměvné sledovat, kolik zemí po konci studené války padlo za oběť těm lidem.

0 0
možnosti
PS

P. Seník

1. 4. 2017 5:57

Lidé, kteří vydělávají na válkách, to je prostě vážný problém západu, který opravdu už dávno není "rytířem demokracie". Co se dělo po té druhé sv. válce v Latin Americe, děje se po studené na Blízkém východě a na Ukrajině. Ukázkovým příkladem je puč v Íránu r.1953. Banderovci placení Kolomojským, bývalým šéfem Evropského židovského kongresu? Zní to jako protimluv, než člověk pochopí, co dělali Britové v Indii, jak vznikl Pákistán nebo třeba Irák a Kuvajt, kdo podporoval Saddáma v 8leté válce proti Íránu a proč, kdo dnes podporuje wahhábisty a jejich ISIS (Daeš). Pořád to samé, pořád to stejné - válčete spolu, my vám dodáme zbraně, nejlépe potichu oběma stranám konfliktu, a vyděláme ultra peníze - a za ty si pak postavíme světovou vládu a zrušíme demokracii a zavedeme oligarchii - dnes jsme jeden krůček od velkého finále. Viz slavná kniha E. Bellamy, Looking Backward, 2000-1888. Svět jako jediná obchodní korporace. http://www.gutenberg.org/files/624/624-h/624-h.htm#chap04 (tam kap.5)

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

1. 4. 2017 0:43

Savčenková je voják a vojáci nebývají dobří politici.

0 0
možnosti
DF

D. Fajt

1. 4. 2017 1:39

Ještě nedávno ji havlojedi div nenosili na rukou, že? Teď už je fuj?

0 0
možnosti
VG

31. 3. 2017 23:23

není zdravá. žít tam z její povahou ode zdi ke zdi není lehké.

0 0
možnosti
YF

Y. Fetsyshkanyn

31. 3. 2017 23:14

Savčenková pobouřila Ukrajince už mnohem dříve, než si toho česká média stihla všimnout. A nebylo to rozhodně kvůli antisemitismu. I když tímto tomu fakt nasadila korunu a její kredit dále klesne. Bolševici stihli rozvrátit morálku v CCCP atheismem, antisemitismem a nenávistí mezi lidmi na sto let dopředu. Snad v příštím století bude líp...

0 0
možnosti
JK

J. Křivan

31. 3. 2017 22:46

Na tohle nemá čeština kupodivu odpovídající překlad. Správný překlad etnického pojmu Žid je "evrej". Pojmenování "žid" na Ukrajině znamená mimo jiné lichvář a lakomec. Z toho důvodu je celý ten článek poněkud zcestný.

Savčenková ovšem také říká, že Ukrajině vládnou cizáci a ne Ukrajinci. Otázka zní, má pravdu, nebo ne.

0 0
možnosti
IH

31. 3. 2017 23:45

Má.

0 0
možnosti
LW

31. 3. 2017 22:13

Ten Erat je ale blbec!

0 0
možnosti
EE

E. Erat

31. 3. 2017 23:25

To je možné, ale aspoň nepodporuje sexuální devianty jako vy. Macronisto.

0 0
možnosti
LW

31. 3. 2017 21:47

Jestli je tady někdo fanaticky zaujat proti muslimům, ať se podívá, co konali zástupci křesťanských zemí ve jménu Krista. Prostě, vše čisté lze zneužít, a právě to čisté, jako duchovní vztah k nezjevné podstatě, volá po zneužití. Náboženství je věc nejintimnější ze všech, a každý si ji má řešit ve svém srdci, a je jedno, jestli Bohu říká Kristus, Alláh, Jahve nebo Buddha.

0 0
možnosti
EE

E. Erat

31. 3. 2017 22:00

Náboženství je milý gerontofile opium lidstva. Tak to napsal Karel Marx. Normální, duševně zdravý, vyspělý jedinec nepotřebuje věřit na nějáké pohádkové bytosti. To je vždy případ slabosti toho konkrétního člověka. A druh náboženství nehraje žádnou roli.

0 0
možnosti

J. Škodák

31. 3. 2017 21:21

Savčenková pobouřila jen ty Ukrajince, kterých se to týká v duchu rčení, že potrefená husa kéhá....Již v souvislosti s článkem o komunistovi Mohoritovi jsem se zmínil o kulurních osobnostech židovského původu, kteří svoji tvorbou obohacují společnost tam, kde jsou. Patří mezi ně také Adriane Altaras. Její rodiče byli komunisti a poradci prezidenta Tita. Emigrovali do Izraele před občanskou válkou v Jugoslávii, ale Adriane odešla do Německa a řekla na 3SAT:Odešla jsem, protože jsem nechtěla, aby se z mých synů stali militantní Židé. Upozorňuji, že ten rozhovor byl před vojenským konfliktem na Ukrajině. Dále řekla, že má obavy z vývoje situace na Ukrajině a v Rusku, protože Židé tvořili většinu nomenklatury v SSSR a po pádu komunismu závratně zbohatli, protože měli kontakty. Měli bolševickou výchovu a jsou většinou ateisté a materialisté. Nyní disponují oligarchové obrovským bohatstvím a začnou se rvát o moc a z toho mám strach. Prorocká slova spisovatelky a dramatičky Adriane Altaras!

0 0
možnosti
JK

J. Křivan

31. 3. 2017 23:01

Pane Škodáku nemáte pravdu. Kádrová politika v SSSR naopak dost striktně stanovovala kvóty pro jednotlivé národnosti a tak počet Židů na vedoucích pozicích byl přísně regulován. Preferováni byli zástupci místně příslušných národností. Například na Ukrajině Ukrajinci. I proto řada Židů přijala jinou národnost než tu svojí, původní židovskou, třeba sňatkem.

PS. co se oligarchů týče máte pravdu jen omezeně, například ani Chodorkovský, ani Abramovič nebyli součástí nomenklatury a začínali jako nevelcí trhovci.

0 0
možnosti