Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Řada pedagogů učí blbě i 20 let, říká učitelka, která školí učitele

Učit je jako procházet s dětmi krajinou. „Když znáte jenom jednu cestičku a dítě se vás zeptá, jestli může jít na kopec, odpovíte: Ne, na to teď nemáme čas. Takový učitel se totiž bojí, že se ztratí,“ vysvětluje začínajícím nebo budoucím kantorům Irena Dvořáková, která u školní tabule stojí už téměř tři dekády. V současné době vyučuje fyziku na pražské Základní škole Červený vrch a dělá metodičku na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 4. 2017 8:04

A kdo neumí řídit, kontroluje.

0 0
možnosti

S. Hammer

24. 4. 2017 16:23

A kruci....

0 0
možnosti

S. Hammer

24. 4. 2017 6:12

Chodíme na vědomostní celorepublikové kvízy, kde mimo jiné před dvěma týdny nastoupil nový tým. Kolega na ně hledí a povídá: těch se bát nemusíme, to jsou učitelky. Taky že jo, nakonec skončily předposlední. Kdo umí, umí, kdo neumí, učí, kdo neumí ani učit, ten to řídí.

0 0
možnosti

J. Škodák

23. 4. 2017 22:22

Je nutné vědět, že 84% pedagogů jsou rodu ženského! Na základních školách je ta feminizace ve školství ještě větší. Kdo tedy učí blbě? Působil jsem jako učitel 20 let a vím o čem mluvím. Spolupracovat s kolegy ženského rodu bylo často velmi obtížné!

0 0
možnosti

S. Hammer

24. 4. 2017 6:19

V městském zpravovdaji byl příspěvek ředitele školy tohoto znění: "jeden žák úmyslně začne v hodině přednášet sprostou básničku a druhý si filmuje na mobil jednání učitele." A řeči jak učitelé bezmocní.

To si dělají snad zadel. Ten první se dopouští výtržnosti a možná i dalších deliktů a ten druhý mimo neoprávněného pořizování obrazového záznamu aneb § 12 občanského zákoníku zajiťuje proti němu důkaz. Učitel prostě sebere tomu druhému mobil jako důkaz a zavolá policii, které mobil předá a pak se už věc řeší s oběma přes sociálku a když se těm dvěma vysměje, je ve třídě za kinga. Na takové podúrovni máme učitele, že oni nevědí, co s tímto jasným příkladem a "jsou bezbranní". Kdyby napsali že totálně blbí, odpovídalo by to realitě.

0 0
možnosti

23. 4. 2017 20:27

Tak moc tu paní Dvořákovou neberu. Nedovedu si představit hodinu fyziky, na kterou se průměrně připravujete 30 s. Kde je cílená příprava, kde je příprava experimentů v laboratoři , vyhodnocení poslední hodiny nebo sestavování specializovaných počítačových programů a příprava zadání referátů pro studenty či žáky, atd. atd. Tak to ať se nezlobí, ale od ní bych si rozhodně nenechal radit.

0 0
možnosti

23. 4. 2017 19:16

Nejhorší situace je na druhém stupni ZŠ, i když se to už snad pomalu lepší. Když si vzpomenu na to obludárium, když jsem byl sám na ZŠ Leninova ul., tak je mi z toho divně ještě dnes. Matikářka byla tehdy vhodná maximálně na strouhání tužek, či na dozor v jídelně. Učila nás tak, že jeden po druhém jsme střídavě nahlas četli vzorové příklady, co byly v učebnici. Kdo neměl na matiku buňky nebo nechodil na doučování, tak v ní totálně plaval už od páté třídy. Soudružka /posléze paní/ učitelka na své funkci vydržela celý život.

0 0
možnosti

S. Hammer

24. 4. 2017 6:22

Na ZŠ jsem nástupem a+b ztratil s matikou totálně kontakt. nevypočítal jsem jediný příklad. Zachraňovala mě jen geometrie. Na střední škole jsem měl z matika rázem za jedna, stačilo jenom to, že profesorka nadiktovala vždy postup: zaprvé to, zadruhé to, zatřetí to... vždycky bacha na chyták...

0 0
možnosti

23. 4. 2017 17:13

Když jde někdo ze školy na školu jako učitel, aniž se omáchal v praxi, aniž si sám zkusil své vědomosti či pracovní produkty obhájit mezi kolegy na své úrovni, aniž si sám zkusil spolupráci s ostatními kolegy, ať už jsou jacíkoliv, aniž se se svýmiznalostmi či výrobky popral v praxi s konkurencí, bude vždy špatný učitel. Bude učit jen školometské poučky, od praxe na hony vzdálené. Bohužel učí ten, kdo nemá na to uspět v praxi. Totiž ten, kdo to umí v praxi, za nic na světě netrousí know-how, aby si nevychovával konkurenci :D

0 0
možnosti

23. 4. 2017 18:02

Jaké navrhujete řešení?

0 0
možnosti

23. 4. 2017 16:35

Tak je to asi paní učí špatně, jestliže dvacet let nejsou schopni se to naučit. Tak kde je chyba? V paní nebo v učitelích?

0 0
možnosti

24. 4. 2017 2:33

V článku se nepíše, že to toho konkrétního kantora 20 let učí on stále učí špatně. Jak jste na to přišla?

0 0
možnosti

23. 4. 2017 14:36

Na pajdak šli studenti, co neměli na něco jiného. Prodloužení mládí a pak to nedělat.

0 0
možnosti

23. 4. 2017 13:59

Dokud nebudou na pedagogických fakultách zavedeny talentové zkoušky, protože umět někoho něco naučit je talent svého druhu, tak se nic nezmění.

0 0
možnosti

23. 4. 2017 18:05

Myslíte, že opravdu talentovaný člověk bude chtít učit na základce za současných podmínek? Může zůstat na vysoké škole, nebo půjde maximálně učit na SŠ typu gymnázia..

0 0
možnosti