Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZVĚŘINA: Pedagogický vlček. Školství se točí dlouhé roky jen jedním směrem

Největším nepřítelem českého školství je angažovaný rodič. Pro školu je to šťoural, který se neustále o něco zajímá a něco kontroluje. Pro ministerstvo je to nepřítel, který si, když v zoufalství neví kudy kam, založí soukromou školu. No a pro některé vzdělávací experty je to sobec, který místo aby myslel na celkovou úroveň školství, hledí, aby se postaral o své vlastní děti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

23. 6. 2017 10:40

Společnost která šetří na vzdělání svých dětí, nemá šanci na budoucnost. Šetření na vzdělání svých dětí je největší zločin havlistické pseudodemokracie, která zde vládne. Jednou ji to tyto naše naše opomíjené děti vrátí tím, že ji zničí.

0 0
možnosti

21. 6. 2017 9:58

Školství je stále ve fázi hledání co učit a jaké mít požadavky na absoloventy.Snaha znalosti gymnazia rozšiřovat i na typicky řemeslné obory a na všechny děti,bez ohledu na jejich fyzické a psychické schopnosti vede jen k tomu,že nikdo nebude pořádně nic umět.Pokud nebude zavedeno školné na vysokých školách,stále si tohoto vzdělání nebude nikdo vážit.Většina studentů je považuje za výtah k bezpracné obživě.Jeho výše ve velikosti dvou-tří nástupních platů absoloventů nemůže být ,,sociálně" neúnosná.Teprve potom lze řešit otázku jejich výše.

0 0
možnosti

20. 6. 2017 13:08

Nejen školství se zde po revoluci točí stále dokola jako pes za ocasem. Dokud nebudou na ministerské i nižší vládní posty náročná výběrová řízení, jak bylo politiky slíbeno po revoluci, a nebudou si je privatizovat amatéři a majitelé stranických průkazů bez nejmenší odbornosti, bude se stále stejně i hůř společnost otáčet pozpátku.

0 0
možnosti

20. 6. 2017 10:25

Nějakou dobu jsem na stará kolena učil matematiku a fyziku, takže trochu vím, o čem mluvím. Myslím, že problém je v celkové atmosféře ve společnosti, kde vítězí nikoliv ti schopní a vzdělaní, ale zejména ti, kteří umí vším prokličkovat, ne přeskočit, ale podlézt. Všeobecně se rozšířila nízká náročnost a představa, že to vždy nějak dopadne. Pokud se toto změní, změní se i úroveň školství. To nespraví žádný ministr nebo úředník MŠ.

0 0
možnosti

20. 6. 2017 10:13

Valaška mizí a s ní i třídění učitelů. Škoda že ne taky inkludované školství, ale co není, může být. Nestačí lkát na stále klesající vzdělaností dětí, je třeba zavést racionální školství a nesnažit se udělat ze žáka chodící encyklopedii.

0 0
možnosti

O. Krenželok

20. 6. 2017 9:46

Základní problém školství je feminizace. Tam by se měly stanovit kvóty, aby nebyla feminizace tak šílená.

0 0
možnosti

O. Prokop

20. 6. 2017 12:03

Dodatek. Feminizace je tam, kde je nízké ohodnocení práce. Přece muž jako učitel nemůže být živitelem rodiny. Kdyby se učitelům zvedly platy na dvojnásobek, což by odpovídalo jejich vážnosti, tak by hned bylo více mužů. Podobně je feminizace ve zdravotnictví. Když si mladý lékař představí, že po 6 letech studia bude mít nástupní plat 20 tis hrubého, tak tu medicínu studovat nepůjde. Jsou lehčí školy, po ukončení kterých bude mít vyšší nástupní plat.

0 0
možnosti