Diskuze
ZVĚŘINA: Pedagogický vlček. Školství se točí dlouhé roky jen jedním směrem
Děkujeme za pochopení.
Společnost která šetří na vzdělání svých dětí, nemá šanci na budoucnost. Šetření na vzdělání svých dětí je největší zločin havlistické pseudodemokracie, která zde vládne. Jednou ji to tyto naše naše opomíjené děti vrátí tím, že ji zničí.
Školství je stále ve fázi hledání co učit a jaké mít požadavky na absoloventy.Snaha znalosti gymnazia rozšiřovat i na typicky řemeslné obory a na všechny děti,bez ohledu na jejich fyzické a psychické schopnosti vede jen k tomu,že nikdo nebude pořádně nic umět.Pokud nebude zavedeno školné na vysokých školách,stále si tohoto vzdělání nebude nikdo vážit.Většina studentů je považuje za výtah k bezpracné obživě.Jeho výše ve velikosti dvou-tří nástupních platů absoloventů nemůže být ,,sociálně" neúnosná.Teprve potom lze řešit otázku jejich výše.
Nejen školství se zde po revoluci točí stále dokola jako pes za ocasem. Dokud nebudou na ministerské i nižší vládní posty náročná výběrová řízení, jak bylo politiky slíbeno po revoluci, a nebudou si je privatizovat amatéři a majitelé stranických průkazů bez nejmenší odbornosti, bude se stále stejně i hůř společnost otáčet pozpátku.
Nějakou dobu jsem na stará kolena učil matematiku a fyziku, takže trochu vím, o čem mluvím. Myslím, že problém je v celkové atmosféře ve společnosti, kde vítězí nikoliv ti schopní a vzdělaní, ale zejména ti, kteří umí vším prokličkovat, ne přeskočit, ale podlézt. Všeobecně se rozšířila nízká náročnost a představa, že to vždy nějak dopadne. Pokud se toto změní, změní se i úroveň školství. To nespraví žádný ministr nebo úředník MŠ.
Valaška mizí a s ní i třídění učitelů. Škoda že ne taky inkludované školství, ale co není, může být. Nestačí lkát na stále klesající vzdělaností dětí, je třeba zavést racionální školství a nesnažit se udělat ze žáka chodící encyklopedii.
O. Krenželok
Základní problém školství je feminizace. Tam by se měly stanovit kvóty, aby nebyla feminizace tak šílená.
O. Prokop
Dodatek. Feminizace je tam, kde je nízké ohodnocení práce. Přece muž jako učitel nemůže být živitelem rodiny. Kdyby se učitelům zvedly platy na dvojnásobek, což by odpovídalo jejich vážnosti, tak by hned bylo více mužů. Podobně je feminizace ve zdravotnictví. Když si mladý lékař představí, že po 6 letech studia bude mít nástupní plat 20 tis hrubého, tak tu medicínu studovat nepůjde. Jsou lehčí školy, po ukončení kterých bude mít vyšší nástupní plat.