Diskuze
České věci s nálepkou muzikál jsou příšerné. Stydím se za ně, říká Janek Ledecký
Děkujeme za pochopení.
J. Sovák
Ono je to tak. Dříve lidé přes ROH jezdili na rekreace a za kulturou za nákladové ceny tj. platili jenom skutečné náklady svého autobusu a pak vstupenku do divadla. ROH téměř neexistuje. Peníze se rozdělují jinak, televize 7 miliard z našich kapes jde jejich přátelům a známým. Peníze na divadla a také na filmy a další jdou ze státního rozpočtu. Asi 300 až 500 miliard ročně odchází do zahraničí nadnárodním společnostem, kde zvyšuje životní úroveň tamních obyvatel. Další peníze odcházejí církvím. Divadla a herci až na výjimky nejezdí do regionů - dostávají dost peněz na to aby hráli jenom v Praze. Občané jsou mocným jenom na obtíž a tak na ně uvalili ještě větší cenzuru televize, novin a internetu než dělali komunisté. Na druhé straně, nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ptám se ale, kde jsou nějaké vize kde budeme za 15 nebo 30 let. Kde je objektivní zhodnocení kam jsem chtěli dojít za minulých 30 let a kam jsme došli jak v kultuře tak v jiných oblastech.
Dnešní způsob cenzury medií a ovlivňování voličů jsou podstatně účinnější než za normalizace. je otázkou zda prospěšnější pro lidi?
J. Kacena
cesky muzikal je primitivni produkt pro kulturne primitivni obecenstvo podobne jako třeba filmy zdenka trosky nebo tv barrandov. a to nemyslim nejak pejorativne, tak to proste je, nikdo nemuze po nejake vesnicke krejcove, aby konzumovala operu a prousta. na druhou stranu stale lepsi podbizivy muzikal nez pozersti hipsteri mnozici se v praze a ve veletrznim palaci hromadne ejakulujici nad zachodovou misou z obdobi renesancniho cyberpunku coby umeleckou instalaci ze...
asi tak. Pro mně jsou ale muzikály obecně nekoukatelné. Výjimkou je Pomáda
Muzikál jako styl je dnes již dávno mrtvý opruz. Nicméně s velkou dávkou milosti boží může přiblížit k něčemu hodnotnému lidi, kteří zatím vnímají hudbu jen v úvodní fázi.