Diskuze
VOKÁČ: Zákazy dieselových motorů připomínají hysterii
Děkujeme za pochopení.
J. Dresler
Ty konspirativní scénář jsou k popukání. Faktem je to, že důvody pro diesel téměř vymizely. Návratnost je delší, než dnešní obrátka osobních vozidel, kdy trh začínají válcovat operáky, firemní auta a 10+ staré škodovky ve vesnických stodolách už ubývají. K tomu skutečně hlučnější motor, vyšší náklady na údržbu.... koho znám, všichni přesedají na benzinové nebo hybridní motory. Tak zanechte nostalgie a hlavně zahoďte ty trapné konspirace.
K. Jež 888
A hlavně. Nafta se už blbě krade. Ale nafta je nafta. ::))) Pro Pepíky.
K. Jež 888
Pane Vokáč. Neztrapňujte se. Nebo píšete záměrně, tak, aby ten článek svou úrovní vyhovoval většině zdejších debatérů, kremlobotům a jiným mentálně retardovaným přispěvatelům ? Pak je napsán zajímavě, leč věcně a argumentačně absolutně nedostatečně a v rozporu se skutečností.
K. Jež 888
Pane Vokáč, omlouvám se. Váš článek je v rubrice názory. Já myslel, že jde o nějaké relevantní pojednání. Názor samozřejmě můžeme mít každý jaký chceme.
J. Lepka
No jo, pane Ježi, on je problém úplně někde jinde, než si chtějí elekromobilisti a ekoaktivisti připustit. Takže vaše věta má víc než hluboký smysl. Jen fyzikální nedouk může do světa troubit své sci-fi představy, protože si neumí představit, jaké problémy s výrobou a distribucí elektřiny to znamená. Do toho je ještě jádro fuj, uhelky produkují CO2 a ani transport plynu není bez problémů. A to se už vůbec nezmiňuji o těžbě dalších surovin Cu, Li, Co.
Docela dobrý rozbor je na :
Díky ,,zelené" hysterii je sežraná Šumava kůrovcem,platíme draze elektřinu ve prospěch ,,fotovoltaickým" baronům a podobně.Vybrakovaný výfuk není vada dieselova motoru.Je s podivem,že všelijací budižkničemové,ale za to ve funkcích,dále otravují svět.Nevolme proto takové trulanty do žádných funkcí!Apropo,zelený mozek byl vždy symbolem tuposti a blbosti!
J. Novotný 532
Otřesný nadpis ! Redaktor asi neví nic o rakovinotvorných pevných částicích, létajících z nafťáků, potažmo tedy o jejich filtrech, tedy i těch s "vybraným vnitřkem" ! A to jsme si všechen další starej šrot natahali pěkně k nám. Super.
J. Zima 869
Vy máte nějaké relevantní informace o tom kolik procent dieselů s vybrakovaným filtrem pevných částic u nás jezdí?
A moc se neradujte. V bezolovnatém benzínu jsou zase rakovinotvorné benzeny jako antidetonátor kvůli oktanovému číslu. Nahrazují kdysi používaný tetraetyl olova. Je otázkou, co je větší svinstvo.
J. Dresler
Nafta patří do kamen. Běžte si s tím smrdět někam do jiné galaxie.
J. Řezák
No právě. Jde o to, že z dnešních moderních dieselů nafta nesmrdí.
Ono možná nejde ani tak o hysterii jako spíše o cílenou snahu poškodit německý automobilový průmysl. A hádejte, kdo asi za tím stojí. Myslím, že není třeba ani třikrát :-)
J. Řezák
Včera jsem sáhl do výfuku svého dieselu. Vytáhl jsem prst (téměř) čistý. Pak jsme sáhl do výfuku sousedova benzíňáku) podotýkám, že roku výroby 2016). Prst byl úplně černý od sazí. Tak ať někdo žvaní o ekologii. Elektromobily - to je cesta do pekel ze známých důvodů. Jedině snad hybridy založené na rekuperaci energie, ale ani tam to není úplně jasné. Podle mého cesta vývoje na dalších padesát let je jediná: další zdokonalování katalyzátorů, filtrů a dalších čističů emisí SPALOVACÍCH motorů.
:-) To se říká vždycky, když se objeví nějaká nová technologie. Elektromobily tu měly být už dlouho, leč nebyly baterie. Teď jsou. ... a jezdí to levněji a po pravdě: technicky je elektromobil (tj. skutečný elektromobil, ne automobil doplněný o elektromotor, co se dnes za elektromobil vydává), technicky velice jednoduchý a tedy levnější a z hlediska výroby méně náročný na prostředí.
Takže: k VHS se fakt vracet nebudeme. V podstatě ani k LP, jelikož ta nejde narvat do mobilu. :-)
J. Nový
Pochybuji, že se v tomto někdy dozvíme úplnou pravdu.
Je to podobné jako se zákazem žárovek. Ve srovnání s "úsporkami" se stále posuzovala jen účinnost a u žárovek se mluvilo o "odpadním teple", aniž by se někdo zajímal o to, zda lidé, svítící žárovkami opravdu považují toto teplo za odpad a to zvláště v českých podmínkách, kdy máme vedra pouze několik dní v roce.
A na rozdíl od neustálého omílání tohoto "odpadního tepla" nikdo nezveřejnil porovnání náročnosti výroby a likvidace klasické žárovky s výrobou a likvidací "úsporek". prostě porovnat jejich ekologické stopy. Jsem si jist, že žárovka na tom byla a je mnohem, mnohem lépe.
J. Řezák
Samozřejmě, a navíc úsporná se velmi rychle likviduje opakovaným zapínám na krátkou dobu a vypínáním - to abych chodil večer čůrat po tmě, dovedete si představit ty následky?