Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chaos, přehazování odpovědnosti a dvě soupravy pod vodou. Kdo mohl za utopené metro?

Osmnáct stanic, téměř dvacet kilometrů tunelů i dvě soupravy metra. Pražské metro se přesně před patnácti lety ocitlo pod vodou. Tisíciletá povodeň napáchala v podzemní dopravě škody za sedm miliard korun. Odpovědnost za uzavření metra, spuštění ochranného systému a jeho předpovodňovou kontrolu však nechtěl nést nikdo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K. Kořinek

14. 8. 2017 15:17

Překonala škoda Čapí hnízdo ? O trochu jo. :-)) Politici zajistili, že vyšetřování miliardových škod šlo do ztacena.

Igor Němec byl odměněn teplým korýtkem v Úřadu na ochranu osobních údajů, kde se také párkrát vyznamenal. Prostě , kdo umí, ten umí.

0 0
možnosti

14. 8. 2017 13:33

No, za 20 let uvidíme, jak to bude zase funkční... :-D

0 0
možnosti

14. 8. 2017 13:13

Pane Léko Vy jako šéfredaktor co to tady předvádíte? Babiš je v problémech a vy tady vytváříte mlhu 15 let starou událostí. Nejdřív Váš redaktor dá rozhovor s Laudátem a pak ho vyměníte za toto. Pane Léko směji se Vám až se za břicho popadám. Čtenáři čtěte http://www.lidovky.cz/nikdo-nemel-zajem-hnat-nekoho-k-odpovednosti-rika-laudat-o-vysetrovani-zaplaveni-metra-g5p-/zpravy-domov.aspx?c=A170813_182404_ln_domov_mha

Proč tedy nejdete za lidmi z Metrostavu a Železničního stavitelství co ty průchodky dělali? Pane Léko takhle Babišovi nepomůžete

0 0
možnosti

14. 8. 2017 12:47

No kdo jiný, než tehdejší pražský primátor Igor Němec, který měl celou povodňovou situaci bezpečně pod kontrolou..! Tvrdil to před a při kulminaci, poté zbaběle zalezl.

0 0
možnosti

M. Vaněk

14. 8. 2017 12:07

Qui bono? kdopak se napakoval při opravách? komu posloužila povodeň, a co vše "spláchla"? To jsou ty správné otázky...

0 0
možnosti

14. 8. 2017 11:55

Ochranný systém metra (OZM) byl od r. 1990 jen předmětem broušení "vtipu" nevtipných novinářských šmoků. Peníze pro metro nebyly ani na opravy a údržbu provozních prvků, do OZM nešla ani koruna.

Výsledkem bylo třeba to, že koncové spínače tlakových uzávěrů, které mají signalitovat, že se vrata nepohla od zdi, se porouchávaly, nesignalizovaly a aby mohli dispečeři pustit vlaky přes tyto úseky, a místo opravy spínačů vrata chytili řetězem a vyndali pojistky od motorů, které je měly zavírat. Takže TU nešlo zavří na dálku, což trvá 15 minut, ale běželi je tam chlapi zavírat ručně kolem. A to trvá 4 chlapům 2 hodiny jedny vrata.

Není divu, že většinu nezavřeli nebo nedovřeli a radši zdrhli po kolena nebo po pás ve vodě a potmě... Lepší živej než utopenej hrdina.

Tam, kde se stavěly stanice po VLSR, se na nějaké OZM úplně kašlalo.

No a Holešovice byly úplně otevřené, protože se zrovna připojoval další úsek nahoru na Ládví.

0 0
možnosti

J. Lepka

14. 8. 2017 10:55

Pokud si dobře vzpomínám, krátce po vyčerpání vody někdo v interview pro ČT prohlásil, že tlaková vrata sice byla spuštěna, ale voda je vyvalila i se zdí, čemuž se nelze divit, jelikož zeď byla vyzděna pouze na půl cihly. V kontextu s tímto vyjádřením se nelze ztrátě dokumentace divit.

0 0
možnosti

14. 8. 2017 11:55

To vzpomínáte blbě.

0 0
možnosti

E. Pistolero 800

14. 8. 2017 9:52

Kdo??? No přece "demokraté", žádná údržba, jen samý momentální zisk a po nás potopa.

0 0
možnosti

14. 8. 2017 13:35

To se ale pletete, to je právě známka komoušů, ukrást majetek a nic do něho 40 let neinvestovat. :-P

0 0
možnosti