Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kreml chce vyřešit konflikt na Donbase. Existuje pět možností

Kreml přichází s iniciativou, jak vyřešit konflikt na Donbase – existuje pět možností. S prosbou o zaslání mírových jednotek na Donbas hodlal ukrajinský prezident Petro Porošenko vystoupit koncem září na Valném shromáždění OSN. Ruský lídr Vladimir Putin ho předběhl. Na Valném shromáždění se bude projednávat jeho projekt vyřešení konfliktu na Donbase a Rusko bude vnímáno jako iniciátor mírového procesu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M. Konečný

10. 9. 2017 12:09

Po delší době zase paní Procházková a zase se to moc nepovedlo. To je rozbor politické situace jak od středoškoláka.

0 0
možnosti
PB

10. 9. 2017 11:56

Kterou variantu by si vybrali lidé, kteří na Donbase žijí?

0 0
možnosti
PT

P. Toman

10. 9. 2017 11:57

Teď jste na to kápla. O nás, bez nás...

0 0
možnosti
RS

10. 9. 2017 11:45

Ukrajina je pro Putina sklamani. Jeho idea je utvorit Evropsko-Asijskou Unii, ktera ma za ukol nahradit rozpadly SSSR. Po te co Ukrajinci vyhnali putinova proteze Janukovice (coz bylo u nas prijato s nevoli) doufal Putin, ze kdyz na Ukrajinu posle svoje zelene muziky, Ukrajina prece jen mu padne do naruce a bude soucasti jeho Euroasijske Unie. To se nestalo a ted hleda vychodisko. Jedno pouceni pro nas je, dat pozor, abychom se jednou nestali soucasti Euroasijske Unie, coz je prani nasi proruske pate kolony.

0 0
možnosti
MK

M. Kyncl

10. 9. 2017 10:55

Ukrajina je státní útvar složený z historicky nepřátelských etnik, jejíž části historicky patřily do kulturně odlišných soustátí (Polsko, Rakousko-Uhersko, Rusko). Za svojí státnost vděčí Ukrajina SSSR, který chtěl vytvořit stabilní oblast právě tím způsobem, že smíchá znesvářené obyvatelstvo do jednoho státního útvaru. Všechny podobné pokusy nicméně nepřežily (viz Jugoslávie, Blízký východ). Dokonce i Češi a Slováci fungují lépe v samostatných státech. Ukrajina by se proto měla rozdělit. Čím dříve, tím lépe.

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

10. 9. 2017 11:14

Souhlas.

0 0
možnosti
PS

P. Skokan

10. 9. 2017 10:55

Americký kongres už přijal příslušná opatření... Rusko musí stáhnout vojska z Krymu a Donbasu. Jinak je podusí tak dlouho až Rusko krachne, tak jako SSSR. Putin prohrál. V zákoně je mimo jiné lhůta 180 dní pro zmapování aktuv režimu v Rusku, přijde zmražování majetku a zveřejňování majetku Putina atd. Proto se Putin bude snažit, celkem ho dostali.....

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

10. 9. 2017 11:02

A co je americkemu Kongresu do toho.

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

10. 9. 2017 10:52

Zajimave je, ze americti vojaci jsou na hranicich Ruska v Pobalti, v Rumunsku, Bulharsku tisice kilometru od svych domovu a pritom podle Prochazkove Rusove rinci zbranemi na svem uzemi.

Tak by to videl i Pepicek Goebbels.

0 0
možnosti
RH

R. Hanuš

10. 9. 2017 11:06

Nějak vám unikl zásadní rozdíl. Pobaltské země. my, Polsko, lezli do NATO po kolenou. Ukrajina, Gruzie, Aterbaijan o to škemrají. NATO je nebsadilo ani neokupovalo. Jakousi shodou náhod jsou to, všechno státy ze soc. bloku. Čím to asi bude.

0 0
možnosti
MK

M. Kyncl

10. 9. 2017 10:50

Pro vyřešení konfliktu na Donbase existuje pouze jediná varianta, a to postavit "modré barety" na hranici konfliktu (podobně, jako to bylo provedeno na Kypru), oddělit bojující strany a uznat nezávislost DNR a LNR. Pro Ukrajinu je jediná možnost, jak v budoucnosti normálně žít, federalizace země na etnických principech (ruská, maďarsko-rumunská a polská část. Ukrajina byla životaschopný projekt pouze v rámci SSSR. Nyní je to pouze utrpení pro všechny strany.

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

10. 9. 2017 10:55

Souhlas. Ukrajina je umely slepenec a po puci ztratila zivotaschopnost.

0 0
možnosti
ČL

Č. Ludvík

10. 9. 2017 10:28

Ukončit válku na východě Ukrajiny můžou rusáci "lusknutím prstu", stačí jen chtít. Stačí vydat rozkaz, aby se ruští vojáci a velitelé stáhli domů, ukončit finanční a materiální pomoc teroristům, přestat se vměšovat. Ale to by byla pro rusáky prohra. Jejich cílem je vytvořit na východě nový útvar, původně plánované Novorusko, plně ovládané Kremlem, a vytvářející nárazníkové pásmo mezi budoucím NATO a Ruskem. Krym se Rusku povedl na jedničku, podle dávno připravených plánů na jeho ovládnutí. "Novorusko" se ale vůbec nepovedlo. Scénář byl podobný jako na Krymu, jen neoznačené vojáky nahradili "maskovaní ozbrojenci", ale nepočítalo se s takovým vojenským odporem.

Veškeré sankce proti Rusku jsou v pořádku a měly by být mnohem tvrdší. Rusko má na východě Ukrajiny na svědomí 15 tisíc mrtvých, a zaslouží si od civilizovaného světa jen nejhlubší pohrdání.

0 0
možnosti
EE

E. Erat

10. 9. 2017 10:38

Vojenský odpor, jste veselá kopa. Po Krymu řekl Turčynov, že Ukrajina má cca 6 tis. vojáků schopných boje a zastaralou techniku. Takže kdyby Rusko chtělo, tak mělo celou Ukrajinu pod palcem za čtrnáct dní.

0 0
možnosti
PP

10. 9. 2017 10:23

Minské dohody nebyly špatné, ale na obou stranách chybí vůle k jejich prosazení. Je dobře, že se Putin pokouší dát míru nový impuls. Nevěřím, že těchto pět bodů autorky jsou jeho názory, chápu to spíše jako její bilanci možností. Při znalosti názorů účastníků konfliktu bychom měli být realisty a nevěřit na zásadní obrat.

Každý vládce Ruska, který by Rusy na východní Ukrajině vydal Kyjevu by skončil a moci v Moskvě by se chopili vyloženě protizápadní politici, možná by rovnou došlo k válce při genocidě tamních Rusů Kyjevem.

0 0
možnosti
MH

10. 9. 2017 9:30

Obsedantní a paranoická barmanka jedů Procházková, něco jak Fendrych na aktualne.cz . Ženská, dělejte se sebou něco. Trumpovi a CIA vyhovuje snižovat náklady na agenty a propagandu v ČR díky novodobým promerickým estébákům typu Procházkové. Ty varianty jste psala pod herákem nebo koksem? Co varianta, která už probíhá......dodávky zbraní z USA kyjevskému režimu, infiltrace zpravodajců CIA do kyjevských vládních struktur za účelem podpory korupčního prostředí vládních představitelů (koupená loajalita).......včetně pablba Zaorálka, který jim taky poslal peníze z našich peněženek, jako Bohouš milion euro do Pobřeží Slonoviny. Babiše naháníte kvůli něčemu co stojí a můžete to navštívit, ale tyhle prachy, kam tečou, jak jsou využity (zneužity?), to vás vůbec nezajímá.Děs!!!

0 0
možnosti