Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Šéf požadoval sex, abych byla produktivnější.‘ Čtenářská svědectví o sexuálním obtěžování

Pohovory bez spodního prádla, sahání do rozkroku teprve třináctileté dívce i odchod z práce kvůli sexuálním požadavkům nadřízeného. Příběhy po vypuknutí aféry amerického producenta Harveyho Weinsteina, kterého ze sexuálního obtěžování obvinilo mnoho žen, prolomily mlčení obětí i v Česku. Podobně laděné příběhy v posledních dnech zahltily nejen sociální sítě pod hashtagem #metoo, ale také redakci serveru Lidovky.cz; v reakci na středeční nabídku možnosti podělit se o vlastní zážitky v anonymním dotazníku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K. Dommorský

23. 10. 2017 10:42

Svoboda a totální liberalizace, ale i hnutí za rovnoprávnost žen mají vliv na uvolnění vnitřních zábran lidí. Dřív byl často i obyčejný člověk gentleman, pomohl ženě do kabátu, otevřel jí dveře. Dnes riskuje potíže. Žena není žena, ale člověk (viz. zprávy o protestu proti označení "těhotná žena" a požadavku na označení "těhotný člověk"). Žena bývala dříve předmětem zbožňování, úcty. I předmětem násilí, opovržení. Podle doby a společenského postavení. Ale dnes se to druhé nezměnilo, zatímco to první - tedy gentlemanství se nám podařilo téměř vymýtit. Navíc, stále rostoucí moc některých lidí vede tyto k přesvědčení, že si mohou dovolit všechno. "Já ti dávám chleba, tak drž hubu a roztáhni nohy, mazej na neplacený přesčas, přestaň si stěžovat na porušování zákoníku práce" atd. - dosaďte podle vlastních zkušeností. Neboť jakákoliv moc vede k pokušení ji zneužít. A lidé se pokušení těžko brání. A někteří se ani bránit nechtějí. A není to problém jenom žen. (Abychom byli genderově korektní.)

0 0
možnosti
MM

22. 10. 2017 19:10

Jen do nás

0 0
možnosti
KB

K. Beránek 226

21. 10. 2017 3:04

Nedílnou součástí pracovních smluv zaměstnaných žen musí být bezpodmínečný souhlas s pohlavním stykem a dalšími sexuálními praktikami na pracovišti a kdekoliv po celou dohodnutou pracovní dobu. Jinak ženy vůbec nezaměstnávat. Obecně, podmínkou vzniku pracovního poměru je souhlas s tělesnými tresty za porušení pracovní kázně. Při odmítnutí jak pohlavního styku, tak i tělesného trestu okamžitý vyhazov bez výpalného a zápis do černé knihy. Zásahy státu do pracovních poměrů jsou zcela nepřípustné. K ženám na veřejnosti obecně: za neprovdané dívky, než jim najde vhodného ženicha, ručí a chrání je jejich otec, v případě jeho úmrtí jiný, nejbližší příbuzný muž.

To platí i v případě ovdovělé ženy nebo ženy manželem zapuzené. Za vdanou ženu ručí a chrání ji její manžel.

Nezletilé děti jsou majetkem svých rodičů, o jejich životě rozhoduje až do jejich dospělosti jejich otec. Matka má důležitou roli do tří let dítěte. Zásahy státu jsou naprosto nepřípustné.

0 0
možnosti
JD

J. Drahoš

21. 10. 2017 12:33

Islám je součástí naší kultury, stejně jako marxismus, zvolíme to nejlepší z obou. Že někteří občané nechápou realitu, to my, angažovaní občané s pomocí Evropské unie a pokrokových neziskových organizací změníme, bude třeba změnit zákony, změnit přístupy, poučovat, ale i trestat. Budu vaším prezidentem.

0 0
možnosti
JR

Takovéto angažované kampaně v Česku (ani mě nepřekvapuje, že za tím stojí liberálně-levicoví trotlové z Bakalových lidovek) už silně zavání budováním hysterické atmosféry, panující již dvě dekády zejména v USA a VB. Dostalo to tam název "rape culture" a tamní "snowflakes" (sluníčkáři) a SJW (bojovníci za sociální spravedlnost) to ve spolupráci s příslušně orientovanými médii dotáhli už do značně absurdních a zároveň nebezpečných konců! Kdo nevěří, ať si vyhledá příslušná hesla; zejména na YouTube je materiálu mnoho - a je to děs běs. Vrcholnou "vymožeností" tohoto pošahaného tažení je časté obviňování chlapců/mužů ze znásilnění, a to i DNY ČI TÝDNY POTÉ, co se dotyčná feminazi s nebožákem DOBROVOLNĚ vyspala - jenže pak si "uvědomila", že to vlastně nechtěla... >:o

Zlehčovat problematiku obtěžování a (skutečného) znásilnění nehodlám, moje rozvedená máma to první zažila a manželka kdysi v práci též. Ani jednu by však nenapadlo s tím někde lozit do politizující kampaně typu "Me too".

0 0
možnosti
IT

21. 10. 2017 1:13

Na jednej americkej universite (f......g California ?) sa prislo z navrhom aby ich studentka musela najprv podpisat prehlasenie, ze so sexom suhlasi. )

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

20. 10. 2017 22:58

Napsala i Mirka Nemcova o svem "studiu" na gymnaziu :-))

0 0
možnosti
RG

R. Gattringer

20. 10. 2017 17:35

.... A byla produktivnější?

0 0
možnosti
JD

J. Dresler

20. 10. 2017 15:26

Tak už nás - bílé heterosexuální muže - konečně zastřelte. Svět bez nás bude úžasný.

0 0
možnosti
VB

20. 10. 2017 15:31

Jsem bílý heterosexuální muž, ale šlánek se mne osobně nedotýká a nepovažuji ho za hrozbu. Možná proto, že neobtěžuji podřízené ani v davu nesahám ženám do rozkroku. Uznávám ale, že někteří muži se mohou podobnými články cítit ohroženi.

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

20. 10. 2017 14:18

Z některých příspěvků zde je mně opravdu šoufl. Jedni tvrdí, že je to normální, jiní, že si ženské vymýšlejí, jiní to dávají do souvislostí s muslimy a současným zřízením... Vzpomínám si na knížku "Byly jsme tam také" (vzpomínky politické vězeňkyně 50. let). Vypráví o autobusu ku..ev, které do vězení přivezli. Pikantní bylo to, že vysoce postavení soudruzi si je najímali na "družební" večírky, kde se provozovala hra Limpopo. Nahý soudruh s mašlí na pinďouru šel s ženou se stužkou stejné barvy. Soudruzi samozřejmě potrestáni nebyli.

0 0
možnosti
MJ

M. Jandáková

20. 10. 2017 15:12

Ale v té story chybí obtěžování. ) A stužka, která vede od kultury s požadavkem respektu ke každému člověku, ke kultuře, kde je B.hem definován zavrženíhodný člověk (=> násilí na "špatném" není špatností, realizuje se dle B.hem stanovených pravidel), leží na stole. Chcete dotace?

0 0
možnosti
MJ

M. Jandáková

20. 10. 2017 13:44

Kdysi jsem byla napadená mužem, který mi, po hodinové gentlemanské konverzaci, nabídl doprovodit mě z místa jednoho slovenského veletrhu, kde jsem, devatenáctiletá, dělala hostesku, k hotelu, ve kterém jsem byla ubytovaná. Prý, aby se mi nic nestalo, když hotel stál u lesa. Takže po vlastních zkušenostech opravdu odlišuji násilnost či přepadení od nátlaku, ve kterém má žena na vybranou, byť za cenu ztráty kýženého postu. Když jsem později, během někt. přijím. pohovorů zjistila, že nějaký slizský chlápek očekává mou "loajalitu" nejen v oblasti profesní, odešla jsem. Nechci shazovat žádný konkrétní případ, ale víc rozumím "Ne", než udělat násilí sama sobě (!), pokud je pak následováno stížností "vzala jsem si vstupenku, ale byla nemravně drahá!". Chce ji snad Angelina Jolie vrátit?

0 0
možnosti
MV

M. Vaněk

20. 10. 2017 13:17

Spíše než co jiného to vypovídá o bezzubosti demokratůry, která není schopna ochránit oběti násilí všeobecně - jsou rozostřená pravidla a zákony s poukazem na "lidská práva" (všimněme si, že práva zločinců převyšují práva jejich obětí), ohebná a zkorumpovaná "spravedlnost" napříč společností kosí vše, co se jí znelíbí. Myslíte, že o tom nikdo nevěděl? Omyl! Tutlají to, protože jsou v tom namočení také, každý má svůj kus másla na hlavě, a tak drží basu, a když se někdo znelíbí, vytáhnou se staré prohřešky... (to platí jak vidno nejen pro politiku). Internet je velmi mocná zbraň, kterou se již pokoušejí osedlat.

0 0
možnosti
VP

20. 10. 2017 13:33

A jak podle vás ta demokratůra ochrání ženu/muže před tím, aby si nějaký muž/žena sáhl na její hruď, zadek či rozkrok? To není ani přestupek. Jak zabráníte tisícům mužů, aby v zaměstnání trousili nevhodné vtípky? Stále v této společnosti převládá přesvědčení, že pokud je žena znásilněna, tak si za to může, tím že muže provokovala (viz učebnice policejní akademie).

0 0
možnosti