Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

U jeho kulometné věže vybuchl granát, těžce zraněný Mevald dál kamarády kryl. Veterán zemřel v 39 letech

Nálada v jednotce v Bagrámu byla pod psa. Jen čtyři dny předtím po útoku sebevražedného útočníka zahynuli čtyři jejich kamarádi a pátý ležel v kritickém stavu v nemocnici. „Vzrostly obavy z pěších patrol,“ popisoval desátník Jaroslav Mevald. Obavy byly oprávněné. I na Mevaldovu patrolu zaútočili Talibanci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Nicek

16. 11. 2017 11:40

Nějak ti ten email nefunguje:-)

0 0
možnosti

P. Nicek

16. 11. 2017 8:22

Už se těším na ty facky ty hrdino za klávesnici:-)klidně se mužem sejít osobně rad si na tebe udělám čas:-)napis email!? Špinite tady památku člověka kterého ani neznáte.

0 0
možnosti

16. 11. 2017 9:50

To je jednoduche pane Nicek. Nepiste nic, co by jste se neodvazil dotycnemu rici primo.

Vse ostatni je zbabelost, ve ktere vynikate a o ktere ve vasem pripade nepochybuji.

0 0
možnosti

15. 11. 2017 21:29

Ani se nedivím, že zdejší rudé mozky nazývají naše vojáky působící v zahraniční misi za žoldáky. Nechtějí pochopit, že tam jsou na pozvání Afghánské vlády k pomoci potlačit činnost Talibánu. Jak asi soudruzi nazývají Ruské vojáky válčící v ukrajinském Donbasu proti jednotkám země, která Kreml vůbec nežádala o nějaký zásah. Naopak. Požádá nyní prezident Zeman při návštěvě v Soči Putina, aby stáhl své jednotky z území UA a umožnil tím zrušení sankcí vůči RF??

0 0
možnosti

15. 11. 2017 22:52

Aha... takze Afghánská vláda, dosazena a držena u moci USA, si pozvala na pomoc US Armády a jejich spojence proti vnitřnímu nepříteli a dle Vás je to Ok... Takze, pokud zachováte konzistenci svých názoru, byla i bratrská pomoc Rudé armády a jejich spojenců, pozvána legální ČS vládou Ok?

0 0
možnosti

15. 11. 2017 20:51

Kazdy si muze vybrat, jestli povazuje za zadouci s islamisty bojovat na jejich uzemi nebo doma (ci na obou mistech).

Ale pripominam, ze vojensky je ciste defenzivni strategie i taktika v dnesni dobe bez vyjimky zarukou neuspechu.

0 0
možnosti

15. 11. 2017 22:56

Problém je, ze spousta evropských muslimů, kteří se zapojili do války na straně IS, jako důvod uváděla právě okupaci Afghánistánu Američany... Take ta původní “záminka” k okupaci o tom, jak Al-Kaida provedla útoky z 11. září se ukázala byt lživou...

0 0
možnosti

15. 11. 2017 18:19

zemrel podivne nahle..

0 0
možnosti

16. 11. 2017 2:24

Při sebevraždě je "náhlé zemřeni" běžné.

0 0
možnosti

H. Hombre

15. 11. 2017 17:55

Voják byl žoldákem a okupantem a sloužil USA.

0 0
možnosti

P. Toman

15. 11. 2017 18:16

A y jste duševně narušený. Gratuluj.

0 0
možnosti

V. Student

15. 11. 2017 16:55

Jak tak čtu ty příspěvky, dovoluji si oslovit vojáky naší armády: aby si lidé vaší práce zase vážili, všichni dejte výpověď. Všichni.

Do půl roku poletí ze Slovenska první chcíplá kočka přes Váh a my se dozvíme jak moc jsme Slováky utlačovali a která území obýváme neoprávněně. Sudeťáci si přijdou pro své chalupy a nebudou se nikoho na nic ptát. Poláci, až si přestanou ťukat na čelo, rozpomenou se na velikost svého území v době Boleslava Chrabrého a budou chtít zpět aspoň kousek, jen to, co jim oprávněně patří, nic víc... a tak dále. Ono už pak lidem dojde, že tady nejste kvůli zabíjení lidí.

0 0
možnosti

P. Harabaska

15. 11. 2017 17:27

Ano. To by ale ti vojáci museli být TADY. Ne fungovat jako pocmrndové někde v Afghánistánu nebo jinde, kde české zájmy neleží. A pokud leží, pak to nejsou zájmy českého občana, ale nejvýš zájmy nějakého českého atlantického quislinga.

0 0
možnosti

15. 11. 2017 16:42

Toho pána je mi líto. Ale těžko může někdo tvrdit, že v Afghanistánu bojoval za Českou republiku. Nevím o tom, že by nás Afghánci nebo Talibám napadli, ba ani naše spojence v NATO nenapadli. Vláda v Kábulu byla instalována Američany v roce 2001. Válka se tam vede téměř nepřetržitě už skoro 40 let. Zuby si tam vylámali Angličané, Sověti a teď se tam trápí už 16 let Američané a s nimi i naši vojáci. Že bránil své kamarády v boji je hrdinství, ale byl na špatné misi za cizí zájmy.

0 0
možnosti

H. Balzám

15. 11. 2017 16:46

Jasně, Aron něco neví, takže to neexistuje. Proti Talibánu se tam nebojuje proto, že Afghánci chtějí svobodu, ale proto, že Talibán poskytuje zázemí teroristům útočícím i v Evropě.

0 0
možnosti

V. Student

15. 11. 2017 16:10

Ještě nedávno byli hrdinové jasní. Třeba ti od Zborova, ti ještě mají své pomníky. Nebo Španěláci bojující za demokracii. Hrdinové z RAF byli komunisty zavíráni jako zločinci, tehdy už se zvrhlému způsobu uvažování (a konání) dařilo. Po převratu - pozor, změna! - se z hrdinných odbojářů stali udavači. Asi na revanš.

A důsledky? Pokrok, kdy už nevíme kdo je hrdina. Podivné bloudění. Ale možná je to tak dobře. Možná lidem jednou dojde, jak důležitá je pravda. Tady i v Americe, kde se svými hrdiny účtují právě teď.

Je mi ho líto. Bůh s ním.

0 0
možnosti

H. Balzám

15. 11. 2017 16:33

Tohle je nesmysl a relativizace. Hrdinové jsou i dnes dobře známi a nic na tom nezmění bláboly rusojebů a bolševických frustrátů, kteří se, věrni svému výplachu mozku, snaží lhát a obracet fakta. Jenže dneska už nemusíme kvůli objektivní informaci pašovat samizdaty ze západu. Jasně, každý, kdo absolvoval ZVS, má názor na lampasáky a směje se jim, ale tihle chlapi prostě bojují za naši zemi, za nás a jsou to lidé zasluhující respekt. Tečka.

0 0
možnosti

J. Řezák

15. 11. 2017 15:27

Škoda, že když ležel v těch Střešovicích, tak mu nikdo nepoložil otázku "Tak co, už jsi spokojenej? Už jsi dosáhl, co jsi chtěl?". Uvědomují si ti žoldáci, že Afgánci brání svou vlast? Proti zahraniučním agresorům, uteřím dostali dobře zaplaceno, aby si tam mohli jet zastřílet do živého terče?

0 0
možnosti

P. Nicek

15. 11. 2017 15:42

Ještě větší škoda je ze tam neležís ty!!!abych ti mohl položit taky pár otázek!!!blbe.

0 0
možnosti