Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Konstrukce nebyla příliš v pořádku, nikdo ale nestál o můj názor, říká nešťastný autor zřícené lávky

Trojskou lávku navštívil naposledy vloni v létě, už tehdy se mu nezdála být v pořádku. Autor stavby, která se v sobotu zřítila, světově uznávaný mostař Jiří Stráský, ale v rozhovoru pro Lidovky.cz tvrdí, že s ním situaci konstrukce nikdo nikdy nekonzultoval. Co způsobilo tragický pád, při němž se zranily čtyři osoby, tuší. S ohledem na policejní vyšetřování ale svou hypotézu nechce sdělit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

28. 12. 2017 11:58

no, pokud má na něco podezření, měl by to sdělit před závěry vyšetřování, poté mu už nikdo neuvěří, že přesně tohle předvídal....

0 0
možnosti

J. Kopeček 533

13. 12. 2017 16:38

Nešťastný autor podle všeho vyprojektoval zmetek.

0 0
možnosti

J. Novak

7. 12. 2017 0:20

Chtelo by to nejakou statistiku kolik postavenych mostu, staveb popadalo za tohoto rezimu a kolik za minulého... zda se mi totiž, ze postavene dnes pada vic... i ten most snad mohl byt bud lepe zkontrolovan, nebo lepe se k nemu mohlo postavit, co uz spada na dnesni rezim,..

0 0
možnosti

6. 12. 2017 20:30

Nedávno jsem se tu dočetl, že se uvažuje o rozřezání lan na dvoumetrové kusy a jejich převezení k přezkoumání. To rozřezání se mi ale vůbec nelíbí a napadají mě při tom "zlý, ošklivý - nepěkná věc".

0 0
možnosti

6. 12. 2017 18:51

Otázka je, zdali z trosek něco zjistí. Nuselák je na tom obdobně- lana jsou v betonové konstrukci- a blíží se věku 50 ti let. Baranďák má předpínací lana naštěstí vyměnitelná a přístupná.

0 0
možnosti

6. 12. 2017 17:35

Stejně je to otrlost a darebáctví napsat zprávu, že most je bezpečný a neznat skutečný stav lan po celé délce lávky. Za 3týdny kleknul.

0 0
možnosti

S. Cesky

6. 12. 2017 13:49

Lávka z roku 1983. Takovýchto nezkontrolovaných věcí mají v Praze tisíce.

0 0
možnosti

V. Getz

6. 12. 2017 13:38

No pokud navrhl most,kde nejdou vyměnit lana a pokud těch staveb je od něj v republice víc,asi by to chtělo rychle na nich ukončit provoz.

0 0
možnosti

6. 12. 2017 13:00

Tenkrát dělal na tom mostě v Tróji stavební dozor nějakej pan Zajíček, a ten nám v hospodě Na růžku kdysi vypravoval, jak se tam šidilo. Ostatně to byla za socíku norma. Beton ani ne dvacítka, málo mastnej ,nevibroval se, ciment se rozkrádal ve velkym a armatura nebo karisítě se ani neskládaly z náklaďáku. Jo, a ještě říkal pan Zajíček, že nejvíc matriálu si odvezl na svoje melouchy šofér jménem Fajt a závozníka mu dělal nějakej Cesky. Jo a domíchávač s naředěnym betonem se vozil z Rohanskýho ostrova a tu stoosmatřicítku řídil nějakej Kořinek. Říkal pan Zajíček , stavební dozor.

0 0
možnosti

V. Getz

6. 12. 2017 13:37

Pokud se ten beton vozil z Rohanskýho ostrova tak z toho betonu stojí celé metro a většina staveb co Metrostav stavěl.

0 0
možnosti

R. Hanuš

6. 12. 2017 12:08

Stráský je rovněž projektantem mostů na D47, které se ocitly v havarijním stavu po 3 letech provozování, je rovněž autorem Lochkovského mostu, na kterém se objevily trhliny půl roku po otevření.

Navíc jako statický prvek u Trojské lávky byly použity tahové piloty, které jsou vždy problematické a dle svědků, jsou povytažené.

0 0
možnosti