Diskuze
‚Zázrak ve Varšavě‘. Poláci po 6 letech zjistili, proč musel Boeing 767 z New Yorku přistát bez podvozku
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
"... potřebovali spotřebovat co nejvíc paliva, aby snížili riziko požáru. Wrona věděl, že má jedinou šanci. Kdyby špatně nalétl a chtěl přistání opakovat, nešlo by to. Motory by byly příliš zničené."
Čím zničené? Vylétáním paliva se zničí motory? Tomu nějak nerozumím ...
V. Gibiš
Motory by se zničily kontaktem s dráhou. S podvozkem může přistání opakovat klidně několikrát, bez něj má jen jeden pokus.
Myslím, že hasiči trochu zaspali. Dalo se přece odhadnout, kde zhruba letadlo zastaví a měli tam čekat. Kdyby to začlo hořet, tak by tam asi byli pozdě.
V. Gibiš
Nedalo. Záleželo na kapitánovi, kde - v kterém místě dráhy - letoun "položí" a znova: s Boeingem 767 bez podvozku NIKDO NIKDY nepřistával. Neexistoval žádný jiný příklad.
Jestli jim šest let muselo trvat nalezení vyskočené pojistky... Teda nic moc letecká společnost! Ovšem pilot a příprava na letišti k nouzovému přistání na jedničku. Zlatá TU 144. V těch nalítali tisíce hodin a nevypadávaly pojistky jako Boeingům. ;-)
J. Jurax
Tu-144 NENALÉTALY statisíce hodin ... :-) ... ale Tu-154 ano :-)
J. Kopeček 533
Nečekaný úspěch. 6 let trvalo, než přišli na to, že byla vadná hadička a vyhozená pojistka. Bravo.
Článek mě hodně zklamal. Domníval jsem se, že pan Kaczynski přišel na to, že to udělali Rusové.
Abych to tak sesumíroval: Starší letadlo, údržba a modernizace nic moc a posádka, kterou nenapadne kouknout na pojistku nefungujícího systému.
Kapitán je za to vyznamená, s tím LOTem bych tedy chtěl lítat ...
Skoda, ze tam nemeli tebe ty rozumbrado, co do vseho vidis a ho....u skutecne rozumis.
S. Hammer
Pane Gibiš, výborný článek! Výborně napsaný, fakt moc hezké.
Když něco takového zvládli za 6 let, mohli by konkurovat výzkumníkům ve zdravotnictví!
A to si to letadlo ani nemuseli sestavovat z trosek, jak se občas děje.