Diskuze
Vlak vykolejil v první den fungování trati za 180 milionů. Starosta nehodu předvídal
Děkujeme za pochopení.
Na můj vkus je těch kalamit a katastrof v USA už moc. Někdo to může pokládat za boží trest, ale spíš to svědčí o lidských poměrech v zemi, jež se pasovala na vůdce euroatlantického Západu. Zaostalost americké železnice a to jak se tam kašle (počínaje prezidentem) na ekologické, sociální aj. ohledy je nám známa. Když se podíváme na tuto "renovovanou" dost důležitou, neelektrifikovanou jednokolejku s úzkými oblouky á la 19. století na níž se místy jezdí i čtyřicítkou nepotřebuje to dalšího komentáře!
Hihh speed train? V miste nehody byla rychlost omezena na 30 mph ( 48 km/hod). Urcite za to ale muze Trump.
poruseni tolika regulacnich mechanismu neni nahoda = nedbalost nejvyssiho radu
R. Primač
Jé to připomíná Českou republiku,holt učitel kapitalistická USA
I. Procházková
Náhodou - americké železnice nejsou nejhorší, taková nehoda se může stát i ve Švýcarsku. Sleduju Horseshoe curve Altoona, kde jezdí převážně náklad (jeden vlak třeba o 150-160 vagonech). Odpoledne (15:50) jede Amtrak Pennsylvanian 42 ve směru z Pittsburghu do N. Y., večer Penn. 43 (23:20) v opačném směru. To jsou jediné dva vlaky s osobní dopravou za den. Kolejový oblouk je v tom místě setsakra nebezpečný, všechny vlaky tam jezdí dost opatrně, náklady takřka krokem.
U nehody mezi Seattlem a Tacomou zřejmě došlo k selhání lidského činitele, strojvedoucí prostě frčel jak blázen třikrát větší rychlostí, než byla povolená. Navíc trať dobře neznal, jel tudy poprvé a ještě ke všemu neměl zapnuté zabezpečovací zařízení pro automatické snížení rychlosti (prý taky minul výstrahu ke zpomalení). Je jasné, že do zatáčky na most nemůže vjet 130 km rychlostí, ani kdyby měl na střeše vrtuli.
Horseshoe Curve Altoona (kamera): http://jdem.cz/dkkay2